Ektaco blogi

Eesti üks vanimaid IT-ettevõtteid testib Dubais uut toodet ja investeeris sellesse miljon eurot

Eesti vanemaid IT-ettevõtteid Ektaco katsetab oma värskeimat, kauplustele ja poekettidele mõeldud kassasüsteemi Araabia Ühendemiraatides. (c) Foto: Shutterstock
Eesti vanemaid IT-ettevõtteid Ektaco katsetab oma värskeimat, kauplustele ja poekettidele mõeldud kassasüsteemi Araabia Ühendemiraatides.Foto: Shutterstock

Harilikult räägivad meie iduettevõtted, et Eesti on hea väike turg, kus enne suurematesse riikidesse liikumist oma toodet testida ja täiustada. Kassasüsteeme, tööajaarvestusprogramme ja -seadmeid ning ka muid lahendusi pakkuv Ektaco testib Eesti turule mõeldes oma süsteeme aga hoopis Araabia Ühendemiraatides.

Juba 33 aastat tegutsenud ettevõte investeeris miljon eurot, et Dubais kasutusele tuua spetsiaalne poodidele ja poekettidele mõeldud kassa- ja laoarvestustarkvara CompuCash Retail.

„Seni on meie kassasüsteemid olnud mõeldud eelkõige toitlustusasutustele,“ selgitab ettevõtte juhatuse liige Rain Ruven. „Aga et meie käes on praeguseks juba 80 protsenti Eesti turust, pidime laienemiseks leidma uusi valdkondi. Kuna poodide kassasüsteemidel on teistsugused vajadused ja nägime kaubandusvaldkonnas ka nõudlust, tunduski kõige mõistlikum meie aastakümnetepikkust kogemust sinna üle kanda.“

Dubai annab testimiseks häid võimalusi

Erinevalt üldisest tendentsist ei pea Ektaco väikest Eesti turgu vähemtähtsaks. Dubai turul tundus toote valideerimine aga mõistlik seetõttu, et sinna on kokku tulnud kõik maailma tipptegijad ja kokku tegutseb riigis märksa suurem arv kauplusi. Tagasiside saab nii palju rikkalikum ja toode mitmekülgsemalt testitud.

Ühendemiraatide kasuks rääkis mitu argumenti. Riik asub Eestiga samas ajatsoonis, turg areneb väga kiiresti ja sinna sisenemine on tänu pigem lõdvapoolsele reguleeritusele lihtne, reeglina saab asjad aetud inglise keeles ning ka inimeste ja firmade finantssuutlikkus on korralik.

„Emiraadid pole päris nagu Itaalia, kus perekond peab ühte poodi. Pigem on seal levinud, et korraga avatakse terve kett,“ räägib Ruven. „Meie uus toode sobib aga nii väiksematele butiikidele kui ka poekettidele, olgu müügil siis riided, kodukaubad või muu taoline. Vaid väga suure müügipinnaga hüpermarketid jäävad selle kasutajateringist välja.“

Haldamine jõukohane igaühele

Uue kassatarkvara eeliseks on, et see ei nõua kasutajatelt, haldajatelt ega ülesseadjatelt mingeid erilisi IT-teadmisi. Vaja ei lähe ka spetsiaalseid seadmeid, piisab iPadist või Androidi-põhisest tahvelarvutist.

Samas muutub andmetöötlus ja äris toimuvast ülevaate saamine poe omaniku või juhataja jaoks uue süsteemiga väga lihtsaks: millised kaubad müüvad hästi, mis ei liigu, millised kampaaniad töötavad, millised mitte ja miks. Sinna juurde lihtne kliendibaasi haldamine ja liidesed erinevate e-poodidega.

Programm kõrvutab omavahel automaatselt ka erinevate töötajate käitumismustreid: kui süsteemi kasutatakse oskuste puuduse tõttu ebaefektiivselt, on seda näha ilma eraldi logidesse süüvimata.

Välismaalt on kogemus olemas

Tegelikult on Ektaco Ühendemiraatides restoranidele kassasüsteemiteenust pakkunud juba viis aastat ja firmal on riigis ka oma esindus. Juba praegu saab sealseid kliente lugeda üles sadades. 

Ka kõnealusesse projekti on ettevõte investeerinud üle miljoni euro ja tootearenduseks on toetuse eraldanud ka EAS. Välisturgudest on Ektaco tegev veel Läti, Leedu ja Soome turul.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.