Restoranis maksmine kolib telefoni: kassaaparaat ja makseterminal on peagi minevik

Kui klient peab restoranis arvet pikalt ootama, siis jätab see kliendikogemusele pitseri ka juhul, kui muus osas oli teenindus tasemel. (c) Foto: Shutterstock
Kui klient peab restoranis arvet pikalt ootama, siis jätab see kliendikogemusele pitseri ka juhul, kui muus osas oli teenindus tasemel.Foto: Shutterstock

Ükskõik kui hea on restoranis või pubis teenindus, kui pärast magustoidu söömist või viimase veiniklaasi lõpetamist tuleb pikalt arvet oodata, jäävad kliendile eelkõige meelde just nimelt need tüütud hetked.

Aga ka kelnerid-ettekandjad kipuvad pärast tellimuse kohale toomist laudade juures luuremängu mängides sellele tihti asjatult aega kulutama ja seda eriti nüüd, mil kogenud restoranipersonali leidmine pole just lihtne.

Kaubanduses on pikale maksejärjekorrale leitud lahendus iseteeninduskassade näol ja need on klientide poolt hästi vastu võetud. Seda lahendust on püüdnud kopeerida ka omajagu kohvikuid-bistroosid-kiirtoidukohti, mis on leti kõrvale paigaldanud spetsiaalse aparatuuri. 

Lahendus küll töötab, aga omaette investeeringuna on eraldi suurte makseterminalide tellimine ja käigushoidmine parasjagu kohmakas ja kulukas ettevõtmine. Ja ega natuke erilisemat kliendikogemust pakkuvatesse söögi-joogikohtadesse iseteenindusterminalid ei sobigi.

Kassasüsteemi saab telefoniga ühendada

Pea igaühel meist on aga taskus võimas arvuti – nutitelefon –, mis võimaldab ära teha täpselt sama töö, kui selleks spetsiaalselt üles seatud suured makseaparaadid. Selleks on vaja lihtsalt vastavat tarkvara, mida telefoni arvele ligipääsetavaks muudaks ja sellega seotud makseid teha võimaldaks.

Kassasüsteeme ja -tarkvara pakkuv Ektaco on olukorra lahendamiseks välja mõelnud lihtsa lahenduse. Restorani-kohviku laudadele kleebitakse QR-kood, mis on kassasüsteemis seotud kindla laua ja arvega. Kui kliendid on lõpetanud, saavad nad koodi skannides arve otse oma telefoni ja selle sealsamas ka makstud, soovi korral ka summat omavahel jagades. Kui kõik tasutud, saabub teenindaja telefoni sellekohane teade ja nii saabki ta lahkuvale kliendile südamerahuga nägemiseni öelda. 

Telefoniga makse tegemiseks on kaks võimalust. Esiteks saab selleks kasutada M-tasku nimelist rakendust. See kujutab endast elektroonilist rahakotti, kuhu saab lisada kliendikaardid, maksekaardid ja salvestada ka arved-kviitungid. 

Kellel on telefon äppe täis ja juurde neid tõmmata ei taha, see saab kasutada ka Apple Pay või Google Pay makselahendust – klient skannib lihtsalt QR-koodi ja maksab ühega neist kahest makselahendusest. See tähendab, et M-tasku äppi oma telefoni tõmbama ei peagi ja nii ei pea ka kaardiandmeid enam eraldi kuhugi sisestama. 

Ühinemiseks kleepsud lauale, muu eest hoolitseb teenusepakkuja

Süsteemiga ühinemine on lihtne. Selleks tuleb teha LHV pangaga M-tasku leping ja QR-koodid laudadele kleepida. Seadistamise eest hoolitseb Ektaco – see toimub distantsilt ja saab tehtud mõne päevaga.

Muuseas on juba praegu võimalik seada sisse süsteem, kus ka tellimuse saab klient esitada otse telefoni teel. Skannides QR-koodi, kuvatakse kliendile e-menüü, kustkaudu on võimalik oma tellimus esitada. Tellimus liigub otse CompuCash kassasüsteemi.

Müüja-teenindaja töö on pidevas muutumises: praegu on see liikumas konsultandi rolli suunas. Muutumas on ka kassasüsteemid. Andmete kogumise tarkvara, laoseisude jälgimine jääb ikka alles, aga klassikaline kassaaparaat letil on midagi, mida õige pea enam näha ei pruugi.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.