Ektaco blogi

Restoranis maksmine kolib telefoni: kassaaparaat ja makseterminal on peagi minevik

Kui klient peab restoranis arvet pikalt ootama, siis jätab see kliendikogemusele pitseri ka juhul, kui muus osas oli teenindus tasemel. (c) Foto: Shutterstock
Kui klient peab restoranis arvet pikalt ootama, siis jätab see kliendikogemusele pitseri ka juhul, kui muus osas oli teenindus tasemel.Foto: Shutterstock

Ükskõik kui hea on restoranis või pubis teenindus, kui pärast magustoidu söömist või viimase veiniklaasi lõpetamist tuleb pikalt arvet oodata, jäävad kliendile eelkõige meelde just nimelt need tüütud hetked.

Aga ka kelneritel-ettekandjad kipuvad pärast tellimuse kohaletoomist laudade juures luuremängu mängides sellele tihti asjatult aega kulutama ja seda eriti nüüd, mil kogenud restoranipersonali leidmine pole just lihtne väljakutse.

Kaubanduses on pikale maksejärjekorrale leitud lahendus iseteeninduskassade näol ja need on ka klientide poolt suuresti omaks võetud. Seda lahendust on püüdnud kopeerida ka omajagu kohvikuid-bistroosid-kiirtoidukohti, mis leti kõrvale spetsiaalse aparatuuri on paigaldanud. 

Lahendus küll töötab, aga  omaette investeeringuna on eraldi suurte makseterminalide tellimine ja käigushoidmine parasjagu kohmakas ja kulukas ettevõtmine. Ja ega natuke erilisemat kliendikogemust pakkuvatesse söögi-joogikohtadesse iseteenindusterminalid ei sobigi.

Kassasüsteemi saab telefoniga ühendada

Tegelikult on pea igaühel meist taskus väga võimas arvuti – nutitelefon -, mis võimaldab ära teha täpset sama töö, kui selleks spetsiaalselt üles seatud suured makseaparaadid. Selleks on vaja lihtsalt vastavat tarkvara, mida telefoni arvele ligipääsetavaks muudaks ja sellega seotud makseid teha võimaldaks.

Kassasüsteeme ja -tarkvara pakkuv Ektaco on olukorra lahendamiseks välja mõelnud lihtsa lahenduse. Restorani-kohviku lauale kleebitakse QR-kood, mis on kassasüsteemis seotud kindla laua ja arvega. Kui kliendid on lõpetanud, saavad nad koodi skännides arve otse oma telefoni ja selle lihtsa vaevaga ka makstud, soovi korral ka summat omavahel jagades. Kui kõik tasutud, saabub teenindaja telefoni sellekohane teade ja nii saabki ta lahkuvale kliendile südamerahuga nägemiseni öelda. 

Telefoniga makse tegemiseks on kaks võimalust. Esiteks saab selleks kasutada M-tasku nimelist rakendust. See kujutab endast elektroonilist rahakotti, kuhu saab lisada kliendikaardid, maksekaardid ja salvestada ka arved-kviitungid. 

Kellel on telefon äppe täis ja juurde neid tõmmata ei taha, saab kasutada ka Apple Pay või Google Pay makselahendust. See tähendab, et M-tasku äppi endale tõmbama ei peagi, klient skännib lihtsalt QR-koodi ja maksab ühega neist kahest makselahendusest. Nii ei pea eraldi ka kaardiandmeid enam kuhugi sisestama. 

Ühinemiseks kleepsud lauale, muu eest hoolitseb teenusepakkuja

Süsteemiga ühinemine on ette nähtud lihtsana. Selleks tuleb maksete läbi viimiseks teha LHV pangaga M-tasku leping ja QR-koodid laudadele kleepida. Seadistamise eest hoolitseb Ektaco, see toimub distantsilt ja saab tehtud mõne päevaga.

Muuseas on juba praegu võimalik seada sisse süsteem, kus ka tellimuse saab klient esitada automaatselt telefoni abil. Skänneerides QR koodi, kuvatakse kliendile e-menüü, kustkaudu on võimalik oma tellimus esitada. Tellimus liigub otse CompuCash kassasüsteemi. Müüja-teenindaja töö on aina enam muutumas: pigem on ta liikumas konsultandi rolli suunas. Muutumas on ka kassasüsteemid. Andmete kogumise tarkvara, laoseisude jälgimine jääb ikka alles, aga klassikaline kassaaparaat letil on midagi, mida õige pea enam näha ei pruugi.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.