Suvi toob enamikule toitlustusasutustest aasta kõige tegusama ja tulusama perioodi, milleks võiks valmistuma hakata juba praegu. Vaata üle oma tööjõuvajadus, säti terrass valmis ja võta kasutusele tarkvara, mis muudab töötajate ja klientide elu lihtsamaks.
Tee kindlaks, et sul jagub tööjõudu
Praeguses tööjõukriisis tuleb tööandjal heade töötajate meelitamiseks senisest rohkem eristuda ja silma paista. Töötajate leidmiseks tuleb kasutada nutikaid ja silmapaistvaid lahendusi ja reklaamida oma restorani või kohvikut tööportaalide kõrval erinevatel sotsiaalmeedia platvormidel või hoopis Restorani meemide Facebooki lehel.
Huvitav mõte on ka hooajatöötajale majutuse pakkumine. Paljud otsivadki suveks elamusterohket tööd ja võimalust elada kommuunielu ning võtta osa lahedatest üritustest.
Jälgi, et restoranil oleks tipphooajal vastu pidamiseks piisavalt tööjõudu. Kliente on palju ja teatud päevadel tuleb tõenäoliselt arvestada lisatööjõu vajadusega, et olemasolevad töötajad suure koormuse tõttu töölt ära ei läheks. Arvestada tuleb ka asendustega, sest suvi on puhkuste hooaeg ja ette tuleb ka palju ootamatusi. Selleks on tarvis head tarkvara, mis võimaldab nii tööandjal kui töötajal graafikul silma peal hoida.
Muuda oma töötajate elu lihtsamaks
Mõtle valmis erinevad tehnoloogilised lahendused, kuidas muuta teenindamise protsess töötajatele võimalikult mugavaks. Võta kasutusele mobiilsed kassalahendused, et töötaja ei peaks saali peal paberi ja pliiatsiga tellimusi üles märkima, vaid saaks need ühe lihtsa liigutusega köögile edastada. See muudab kogu protsessi lihtsamaks ja kliendid on samuti rõõmsamad, sest tellimused jõuavad kiiremini lauda.
Samuti võiks restorani paigaldada ekraani, kuhu kuvatakse info valmis tellimuste kohta, et teenindaja ei peaks käima pidevalt köögis kontrollimas, kas üks või teine eine on valmis või mitte. Teavitus valmis tellimuste kohta võiks laekuda näiteks mobiilile või nutikellale.
Paista silma
Suvi on hea aeg uute ideede katsetamiseks ja klientidele võiks pakkuda küllaga elamusi ja vaheldust. Jälgi erinevaid trende, katseta erimenüüsid, reklaami nädalavahetuse eripakkumisi ja kutsu kohale mõni esineja. Mitmed söögikohad korraldavad suviti mõnusaid terrassikontserte või viktoriiniõhtuid, mis meelitavad rohkem kliente.
Teine variant on minna ise foodtruck-i või pop-up letiga kohale mõnele suurüritusele, kontserdile või peole, et kasvatada müüki ja koguda tuntust.
Vali õige kuller
Suviti käiakse rohkem väljas söömas, aga olulisel kohal on endiselt ka toidu kulleriga koju või kaasa tellimine. Seepärast tasub enne tipphooaega kontrollida, kas sul on ikka kõige soodsam ja parem pakkumine, sest kullerfirmad võtavad vahelt päris korraliku protsendi.
Samuti kasuta võimalusel korduskasutatavaid pakendeid ja topse, et suvine suurem tellimuste hulk ei jätaks negatiivset jälge keskkonnale.
Hoia ladu korras
Suvi on restoranidele niivõrd tegus aeg, et kinni tasub haarata igast võimalusest, mis võiks töötajate ajakulu koomale tõmmata.
Laohaldusele kulutatakse sageli mõttetult palju ressurssi: ostuarved tuleb tavaliselt sisestada käsitsi ja see võtab palju aega. CompuCashi süsteem võtab vastu ka elektroonilisi arveid, mida ei pea keegi käsitsi sisestama. Süsteem vähendab töötajate ajakulu, hoiab lao andmed korras ning välistab inimlikud vead.
CompuCash süsteemi kohta leiad rohkem infot siit.