Viis nippi, kuidas söögikoha suveterrassi käive maksimaalseks kasvatada

Lisaks hubasele õhkkonnale on suveterrassi käibe suurendamisel väga oluline ka töö tõhus korraldamine. Seda toetab märkimisväärselt mobiilse kassa kasutuselevõtt, mille kelner või ettekandja saab lauda kaasa võtta ja sealt otse tellimuse kassasse sisestada. (c) Foto: Shutterstock
Lisaks hubasele õhkkonnale on suveterrassi käibe suurendamisel väga oluline ka töö tõhus korraldamine. Seda toetab märkimisväärselt mobiilse kassa kasutuselevõtt, mille kelner või ettekandja saab lauda kaasa võtta ja sealt otse tellimuse kööki ja baari saata.Foto: Shutterstock

On juba vana komme, et suviti eelistavad inimesed restoranis-kohvikus-pubis võimaluse korral istet võtta väliterrassil. Korralik terrass võib tõsta söögikoha käivet kuni 50 protsenti, aga selle eelduseks on hoolikalt läbi mõeldud kontseptsioon ja sujuv töökorraldus. Millised on teemad, millele suveterrassi sisse seades kindlasti mõtlema peaks?

1. Kasuta kliendi sisse meelitamiseks tema haistmismeelt

Turunduses on olemas terve eraldi valdkond, mis uurib, kuidas klientidel meeltele ja tajule mängides panna nad teataval viisil tegutsema. Seda valdkonda nimetatakse sensoorseks turunduseks. 

Söögikohas on eriti kasulik ära kasutada klientide haistmismeelt. Paljud meist on märganud, kuidas pagariärid juhivad saialõhna just oma poe ukse lähedusse. Sisemised tungid, mille meeldivad toidulõhnad käivitavad, on tihti meie mõistusest tugevamad ja tekitavad söögiisu ka siis, kui algselt plaani einestada polnudki. 

Sealjuures ei pea söögilõhnade levitamiseks tingimata köögi ventilatsioonisüsteemi ümber ehitama. Olemas on ka spetsiaalsed aroomidosaatorid, mis soovitud lõhna söögikoha terrassi ümber levitada võivad.

2. Tõhus töökorraldus ja mobiilsed kassad

Väga oluline on, et söögikoha teenindajad kulutaksid tellimuse võtmisele ja selle kassasüsteemi toksimisele võimalikult vähe aega.

Kõige efektiivsem meetod on selleks mobiilne kassa, mille teenindaja peos või põlletaskus lauda kaasa võtab. Nii saab ta juba lauas jooksvalt tellimuse kööki ja baari saata. Ära jääb mööda restorani jooksmine, kassas ees oleva kolleegi järgi ootamine, võimalikud vead ja unustamine, mis teenindajat teekonnal tabada võivad. Suveterrassidel töötavad tihti noored, kelle töökogemus ei ole kuigi pikk. Neile on otse tellimuse sisestamise võimalus vigade vältimiseks eriti kasulik.

Eestis võimaldab sellist lahendust kassasüsteeme pakkuv Ektaco, kes arendab CompuCashi nimelist kassatarkvara. Eraldi mobiilse kassa sisseseadmiseks mingit aparaati ostma ei pea. Meil kõigil on taskus miniarvuti: nutitelefon, mida kassaaparaadina ära kasutada saab.

Tellimuse otse lauas sisestamiseks pole teenindajal vaja muud, kui iPhone’i. Kasutada saab iPhone+ seeria telefone, millel on suurem ekraan, samuti iPhone’i varasemaid mudeleid, mis on odavama hinnaga ja jätkuvalt laovarudest saadaval.

Ektaco arendab ka võimalust, kus laudadele kleebitud QR-koodi skännides saab klient enne lahkumist arve otse telefoni ja iseseisvalt makstud, ilma et selleks teenindaja poole peaks pöörduma. Ka menüüd saab klient CompuCashi kassasüsteemi abil QR-koodiga oma telefonist vaadata. 

3. Loo atmosfäär, kus klient ennast hubaselt tunneks

Kliendile peab terrassil looma hubase miljöö. Kui hoone läheduses on võimalik ilusaid vaateid luua, tuleks need kindlasti ära kasutada. Selle järgi võiks ka terrassi asukoha paika panna, veendudes muidugi, et klient ka terrassi näeb.

Õhkkonna loomiseks oleks hea terrass palistada näiteks taimedega, mis vastaks söögikoha kontseptsioonile ja õhkkonnale, mida luua soovitakse. 

Kui terrass on liiklusrohke tänava läheduses, siis peaks selle kindlasti müra summutavate sirmidega vähemalt osaliselt ümbritsema. 

4. Lauad-toolid peavad olema otstarbekad ja lihtsalt ümbertõstetavad

Lauad-toolid, mida terrassil kasutatakse, peaks olema sobiva disainiga, modulaarsed. See võimaldab neid vastavalt vajadusele mugavalt ümber paigutada, kui suurem seltskond maha istuda soovib või vastupidi, mitmekohalisest lauast kohtingule saabunud paarile privaatsust pakkuda. 

Oluline on ka, et lauad ja toolid oleks stabiilsed, ei kõiguks ega väriseks, sest ka see tekitab ebamugava tunde ja halvemal juhul võib klient seetõttu kohvi või punase veiniga rikkuda oma valged tossud või püksid-seeliku.

Laudade toolide valikul peab lisaks silmas pidama, et need oleksid võimalikult lihtsalt teisaldatavad ja lihtsad hoiustada.

5. Vähenda halva ilma mõju

Kuna Eesti suvi on heitlik, on väga oluline seal päikesevarjude, soojendite ja pleedide olemasolu, samuti hoida kliente tuule ja jaheduse eest.

Väliterrassi suurim sõber ja vaenlane on päike. Loomulikult toob ilus ilm inimesed välja, aga pikalt lõõskava päikese käes istumine siiski enamikule inimestest meeldiv pole. Päikesevarje ja ka muid tarvikuid pakuvad õlle- ja karastusjookide tootjad tihti tasuta, aga kes soovivad veidi stiilsemat keskkonda, võiks mõelda ilma logodeta lahendustele. Võimaluse korral saab katusealuse ka püsivalt välja ehitada. 

Omaette küsimus on tuul ja jahedus. Mõtlema peaks tuule eest kaitsvate sirmide paigutamisele, et laudadelt salvrätid ja menüüd lendama ei hakkaks. Soojendid ja pleedid aitavad inimesi terrassile meelitada juba kevade lõpus ja kaitsevad külma eest ka kesksuviste koledate ilmadega. 

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.