EveryPay blogi

Puust ette ja punaseks: Mis vahe on makse tühistamisel ja tagasimaksel

Makse tagastamine on kõige mugavam viis raha tagasi maksta siis, kui makse on tehtud maksekaardiga. Seda lahendust kasutatakse juhul, kui tehing on tehtud ja makse on juba töödeldud ja arveldatud.Foto: Shutterstock

Ikka võib ette tulla, et ostsid mingi kauba, kuid see ei sobinud või maksid juba oma tellimuse eest ja selgus, et laos seda tegelikult polnudki. Ka juhul kui kandsid kellelegi vale summa üle või kogemata hoopis valele kontole, soovid oma raha tagasi saada. Sel juhul on makse võimalik tühistada või tagastada. Mis vahe nendel aga on?

Sellises olukorras, kus midagi on juba valesti läinud, on kaks võimalust – makse tühistamine või tagasimakse. Tühistamise ja tagasimakse vahe seisneb selles, et tühistada saab enne makse kinnipidamist ja lõplikku vormistamist, tagasimakse saab teha juba tasutud makse eest. Niisiis olenevalt sellest, kui kaugele tehing on läinud, saab makse tühistada või tagasimakse teostada.

Need kaks head lahendust garanteerivad selle, et maksja oma viltu läinud makse tagasi pöörata saaks ning seeläbi kahju ei kannataks. 

Makse tühistamine

Makse tühistamine on oluline riskide maandamise tööriist, kuna hoiab ära hilisemad asjatud kulud ja ebamugavused. Tühistada saab tehinguid, mis pole veel töötlusse saadetud. Näiteks võimaldab iseteenindusplatvorm Merchant Portal tuhistamise makse üksikasjaliku vaate all, klõpsates vastavat nuppu VOID. Teave edastatakse seejärel automaatselt teie pangale, kes saab koheselt kontol oleva broneeringu vabastada. 

Vaikimisi töötleb EveryPay iga päeva tehingud pärast südaööd, mis tähendab, et kuni selle hetkeni on võimalik päeva jooksul teostatud tehingut tühistada. Tühistatud tehing ei toimu arvelduse kaudu – kaupmees ei saa selle tehingu eest raha ja kaardi omanikku ei debiteerita tehingu eest. Tühistatud makset tagasi pöörata ei saa. Kõige sagedamini tühistatakse tehinguid pettuse korral. Kaardimaksete puhul on käimasolevaid tehinguid võimalik katkestada kuni maksimaalselt 540 kalendripäeva alates arvelduskuupäevast.

Makse tagastamine

Makse tagastamine on kõige mugavam viis raha tagasi maksta siis, kui makse on tehtud maksekaardiga. Seda lahendust kasutatakse juhul, kui tehing on tehtud ja makse on juba töödeldud ja arveldatud.  Näiteks siis kui selgub, et laos ikka ei ole nii palju kaupa ja klient on juba tellimuse esitanud või kui tellitud kaup tagastatakse ja on vaja kliendile raha tagasi kanda. 

Tagastada saab nii kogusumma kui mingi osa sellest. Iseteenindusplatvormil Merchant Portal on võimalik makse tagastada makse üksikasjaliku vaate all, klõpsates vastavat nuppu REFUND. Teave liigub automaatselt teie panka. Ka maksutehingu tagastust ei saa tagasi pöörata.

Olles kauba või teenuse eest tasunud kaardiga ja soovides tagastust, siis tuleks alati sama kaarditehingu tagastust kasutada, mitte pangaülekannet. See väldib asjatuid tagasinõudeid, kuna originaaltehingut ning tagastust on võimalik omavahel kokku viia. Selleks, et teada saada, millal raha kontole tagasi kantakse, tuleks oma pangaga ühendust võtta. 

Avatud panganduses antakse ülekande puhul kliendi andmed ette. Negatiivse vastuse saamisel on konto omanik selle sulgenud. Ajalist limiiti selliste tehingute puhul ei ole.

Kaardimaksete puhul sõltuvad reeglid suuresti tegingust. Tagastada on makseid on võimalik kuni 120 kalendripäeva alates tehingu arvelduskuupäevast ja kauba või teenuse kohaletoimetamise kuupäevast.

Ennetav turvavärav: viivitamine

Hea turvalahendus aitab lisaks tagajärgedega tegelemisele ka kahjusid ennetavalt ära hoida. EveryPay turvalahendusel on selleks üks hea võimalus: pangakonto viivitus. Viivituse ajal saab tehingu tühistada või makse peatada. EveryPay töötleb vaikimisi automaatselt kõik päeva jooksul tehtud maksed pärast keskööd (vahemikus 0:00 kuni 23:59 UTC+2).

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.