EveryPay blogi

Viitenumbrite toksimisest on kopp ees: tänu nutikatele lahendustele ei pea sa selle tüütusega enam jändama!

Viitenumbrite toksimise või kopeerimise asemel saab nüüd kasutada nutikat laendust, mis säästab aega ja muudab arvete maksmise meeldivamaks.Foto: Shutterstock

Tõenäoliselt pole olemas inimest, kes pole pangas ülekannet tehes pidanud sisse trükkima või arvelt kopeerima viitenumbrit. Kindlasti oled siis mõelnud, milleks seda üldse vaja on ja kuidas viitenumbri lisamisest pääseda. Ühe lahenduse pakub pilvepõhine maksevärav EveryPay.

Mis on viitenumber ja milleks seda vaja on?

Viitenumber on tegelikult lisaväli maksel, mis võimaldab üldjuhul makseid automaatselt töödelda. Number vastab kindlale standardile kuigi iga ettevõte võib seda ka ise oma arvele genereerida. See on kahest kuni kahekümnest arvust koosnev ja selle lõpus on alati kontrollnumber, mis arvutatakse eelnevatest numbritest. See sama kontrollinumber tagab lihtsalt selle, et makset tehes näpuvead sisse ei lipsaks.

Viitenumber aitab ettevõtteid juhul, kui neil on palju erinevate maksetega laekumisi. Näiteks on ettevõtetel teinekord keeruline arvete ja klientide kokku viimisega. Viitenumber viitab aga täpselt, mille eest makstakse. Seega on viitenumber vajalik enamasti suurematele firmadele, kellel arvete ja laekumiste sidumisel on käsitöö pigem liiast.

Enam ei ole tarvis viitenumbrit sisestada

Kui mõelda moodustele, kuidas viitenumbrit vältida saaks, siis hetkel päris sellist võimalust, et viitenumbrist täielikult vabaneda, olemas ei ole. “Viitenumber peab ikkagi olema selle tehingu identifitseerimiseks, küll aga saab teha nii, et sa ei pea seda iga kord eraldi sisestama,“ ütles EveryPay turundus ja partnerlussuhete spetsialist Keiti Kirt

Näiteks on EveryPay klientidel võimalus kasutada LinkPay lahendust, kus ei pea viitenumbrit kuskile eraldi sisestama, vaid see on juba automaatselt olemas. 

“See on puhtalt EveryPay lahendus, et sa ei pea enam viitenumbrit käsitsi sisestama. Meie eesmärk on muuta innovaatilised makselahendused kõigile teenusepakkujatele kättesaadavaks ning samas teha ka lõppkliendile ostude ja arvete eest tasumine võimalikult mugavaks, ” selgitas Kirt.

Ta lisas, et viitenumbri lisamise tugi universaalse pangalingiga maksetele täidab mõlemat kriteeriumi ehk ettevõtetele ei ole enam takistuseks viitenumbri toe puudumine ja klientidelt nõuab arvete maksmine veelgi vähem pingutust. Tegemist on justkui eeltäidetud maksevormiga, mis saadetakse kliendile, et ta ei peaks arvet tasudes kõiki makse andmeid käsitsi sisestama. Arendus on iseäranis kasulik just keskmistele ja suurtele ettevõtetele, kelle raamatupidamises on viitenumbri kasutamine oluline.

Universaalse pangalingi maksetele viitenumbri lisamise võimalus tähendab teisisõnu seda, et ka viitenumbreid kasutavad ettevõtted saavad arveldada oma klientidega avatud panganduse kaudu, kasutades selleks mugavaid eeltäidetud maksevorme.

Makselink muudab maksmise kliendi jaoks lihtsamaks, kiiremaks ja mugavamaks ning vähendab tõenäosust, et ta käsitsi numbreid sisestades vigu teeb. Lisaks motiveerib see klienti talle saadetud arvet õigeaegsemalt tasuma.

Vähesed teavad avatud panganduse võimalusi

Kirt  lisas, et kuna lõppklient kasutab viitenumbri lisamise võimalust läbi oma panga, siis EveryPay’l ei ole andmeid selle kohta, kui palju teenust ka kasutatakse. “Samas me võime öelda, et universaalse pangalingiga ehk läbi avatud panganduse on sel aastal oktoobri lõpu seisuga tehtud juba ligi  7,5 miljonit makset.”

Ettevõtja ei pea tegema midagi muud, kui lihtsalt oma pangale teada andma, et nad tahavad ka selle teenusega liituda.  

Muudatusest võidavad paljudes eri valdkondades tegutsevad ettevõtjad. Näiteks on see mugav lahendus e-poodidele, korteriühistutele, spordiklubidele, huviringidele, telekommunikatsiooniettevõtetele, kohalikele omavalitsustele jpt. 

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.