Rohkem kui 45 oma ala proffi aitavad väikeettevõtjatel leida kasvuvõimalusi

Loomeinkubaator aitab uue programmiga väikeettevõtjatel veelgi suurema edu saavutada.Foto: Loomeinkubaator

Juba aastaid ettevõtjatele hoogu andvaid programme ning teenuseid pakkunud Tallinna Loomeinkubaator alustab uue kasvuprogrammiga. 

Loomeinkubaatori programmijuht Nele Plutus selgitab, et idee luua kasvuprogramm sündis Loomeinkubaatori programmis osalevatest ettevõtjatest inspireerituna. “Alustavate ettevõtjatega töötades oleme märganud, et pärast seda kui nad endale nö “jalad alla saavad”, tekivad neil uued väljakutsed ja vajadused. Kasvuprogrammi eesmärgiks ongi aidata tegutsevatel ettevõtjatel neid uusi väljakutseid lahendada,” räägib ta. Seetõttu on uue programmi väljatöötamisel uuritud palju just Loomeinkubaatori vilistlaste väljakutseid ja vajadusi. 

Jaanuari teisest poolest alustav ja kuus kuud kestev, tegutsevale väikeettevõtjale suunatud, pilootprogramm koosneb viiest põhikoolitusmoodulist. Põhjalikult süvenetakse kasvu- ja kliendikogemuse strateegiatesse, meeskonna loomisesse ja juhtimisse ning tähelepanuta ei jää ka kõik müüki ja eksporti puudutav. 

Lisaks põhikoolitustele saavad kasvuprogrammis osalejad võimaluse ammutada teadmisi eri valdkonna mentoritelt. Loomeinkubaatoris on rohkem kui 45 ekspert-mentorit, kes teevad ettevõtjatega individuaalselt tööd ja annavad neile vastavalt ettevõtte väljakutsetele ja vajadustele nõu ning tagasisidet. “Lisaks saab programmis osalev ettevõtja käia veel igasugustel teistel koolitustel, seminaridel, võtta osa konverentsidest ja sellistest nii-öelda liikuvatest sündmustest. Kuna ettevõtjad õpivad kõige paremini teistelt ettevõtjatelt, siis käivad Loomeinkubaatoris regulaarselt esinemas  ka erinevad ettevõtjad, kes oma kogemusi teistega jagavad,” lisab Plutus.

Ettevõtja saab läbi mõelda ja teadlikult planeerida oma kasvuprotsessid

Kasvuprogrammi on oodatud kandideerima kõik ambitsioonikad väikeettevõtjad. “Ootame programmi ettevõtjaid, kes on turul endale koha leidnud ja kellel on soov teha uusi samme oma kasvuteekonnal.”

Inspiratsiooni ja sisendit kuuekuulise koolituse jaoks ammutati vestlustest Loomeinkubaatori varasemates programmides osalenud ettevõtjatega. Siiski ei minda kõigiga ühte ja sama rada, vaid tegemist on pisut rätsepatööga, kus igaühele disainitakse ja arendatakse lõpptulemus välja vastavalt nende peamistele väljakutsetele. “Põhiline eesmärk on analüüsida läbi kõik oma senised protsessid ja panna paika ettevõtte kasvustrateegia, et olemasolev ettevõte kasvaks ja muutuks tugevamaks,” räägib Plutus. 

Kasvuprogrammis osaleja saab: 

5 praktilist koolitusmoodulit: kasvustrateegiad, kliendikogemus, meeskonna juhtimine, müük ja eksport.

8 ettevõtja individuaalset arenguplaani ja väljakutseid toetavat mentoritundi 

12 edasiviivat personaalset konsultatsiooni. 

ühtse kogukonna teiste programmis osalevate ettevõtjatega – võimalus jagada ideid, saada teadmisi ning leida koostöövõimalusi. 

võimaluse osaleda ligi 30 mitmekülgsel, innovatsiooni ja ärimaailma käsitleval koolitusel, seminaril, networking-sündmusel.

Teemadest, mis kasvuprogrammi fookuses on, toob Plutus esimesena välja kasvustrateegia – see on viiest kõige olulisem, sest selle käigus pannakse põhialus sellele, kuidas kasvada ja luua plaan tulevikuks. “Mis puudutab kliendikogemuse strateegiasse, siis siin on eesmärgiks vaadata üle kõik ettevõtte protsessid just kliendi vaatevinklist lähtuvalt. Kogume kliendi tagasisidet, uurime, millised tegevused toovad kliendile kõige enam väärtust, millised on kliendi varjatud vajadused ja kuidas tõsta kliendikogemuse kvaliteeti,” toob ta näite. 

Tiimi kasvatamise osas aitavad Loomeinkubaatori eksperdid ettevõtjal saada põhiteadmised inimeste juhtimisest ning paika panna meeskonna laienemise ja juhtimis suund. “Kindlasti räägime ka sellest, kuidas uusi töötajaid valida ja võimalikult kiiresti välja koolitada.” 

Müügiprotsessis keskendutakse eelkõige ärikliendi müügile, õpitakse, kuidas esimesi kontakte luua, müügitegevusi organiseerida, müügiinimesi palgata. Samasuguse mõtestatusega vaadatakse üle ettevõtte ekspordiplaanid. “Kas ettevõte on valmis eksportima, kuidas valida sihtriiki, millised on erinevad viisid ekspordiks ning kuidas luua ning alustada ekspordi suhete loomist,” loetleb Plutus.

Mentorite abiga pannakse paika parim strateegia

Plutuse sõnul näevad nad Loomeinkubaatoris, et juba turul tegutsevatel ettevõtjatel on väljakutsed just eelnevalt välja toodud põhiteemades. Lisaks on Loomeinkubaatoris lai mentorvõrgustik, kes saavad väljakutsetel abiks olla ka teistel teemadel – juriidikast turunduseni ja finantsidest tootearenduseni. “Meil on täna programmis ka selliseid ettevõtteid, kes käivad vähem koolitustel, aga kasutavad väga aktiivselt just meie mentoreid ja kõiksuguseid teisi võimalusi. Personaalne konsultant on ettevõtja jaoks justkui lisa silmapaar, mis aitab märgata erinevaid võimalusi ja kasutada eesmärgipäraselt kõiki Loomeinkubaatori poolt pakutavaid võimalusi.”

Individuaalne mentorlus erialaeksperdiga on tema kinnitusel tavaliselt väga kõrge kasuteguriga, sest ettevõtja saab küsida täpselt seda, mis talle muret valmistab. Nii saab ettevõtja lahendada spetsiifilisi väljakutseid, saada teadmisi ja nõuandeid, mille iseseisev omandamine nõuaks suurt ajaressurssi.

Programm lõpeb ettevõtjate lõpupitchimisega

“Programm lõppeb ettevõtete lõpupitchimisega, kus ettevõtjad esitlevad kõigile oma tulemusi ja arenguplaane. Kolm parimat saavad auhinnatud,” sõnab Plutus. 
Kasvuprogrammi kohta saab lähemalt lugeda ja kasvuprogrammi kandideerida kuni 29.12 Loomeinkubaatori kodulehel

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kolm korda nädalas

Telli DigiPRO uudiskiri

Kolm korda nädalas (esmaspäeviti, kolmapäeviti ja reedeti) spetsiaalne DigiPRO liikmetele tehtud kommenteeritud uudiskiri, et sa midagi olulist maha ei magaks. Iga uudiskirja magnet on meie ajakirjanike kirjutatud pikem artikkel, mis meie arvates võiks selles valdkonnas töötavaid inimesi huvitada ja neile vajalik olla