Eestis loodud ettevõtete kauplemisplatvorm merXu loodab selle aastaga kasvada peadpööritavalt – lausa 15 korda. Tegevjuht Kaido Raja sõnul on neil pikemas perspektiivis plaan vallutada kogu Euroopa.
Laienemisplaane pidav merXu kaasab oma kauplemisplatvormile üha enam ettevõtteid ja laeb üles järjest rohkem tooteid. Võrgustikku lisatakse pidevalt ka uusi riike. Praegu tegutsetakse Tšehhis, Eestis, Poolas, Leedus, Ungaris, Rumeenias, Slovakkias ja Saksamaal.
“Eks me oleme mõnes mõttes alustanud ebatraditsioonilistest riikidest. Mitmed market-place’id alustavad just Kesk-Euroopast või Skandinaaviast, aga meie valisime natuke teise tee.” Alustati just nendest riikidest, mis kuvandi mõttes tunduvad teinekord odavamad, samas on nendes riikides omavaheline kaubavahetus pidevalt kasvamas. Lisaks nähakse merXu poolt ka tarnejõudu ning potentsiaali Saksamaa suunas.
Kuigi ettevõttel on plaan vallutada terve Euroopa, siis sel aastal uutesse riikidesse ilmselt ei laieneta. “Kuna meiega liitus Saksamaa, siis ma arvan, et see on väga suur töö, et hõlmata enda alla terve sealne turg,” selgitas Raja. Nimelt on Saksamaa ostujõud väga suur – seal ostetakse Kesk- ja Ida-Euroopast rohkem tooteid kui näiteks Hiinast.
Kui enamasti on ettevõtete jaoks ülioluline käive, siis Raja sõnul vaatavad nemad praegu käibe asemel oluliselt rohkem hoopis seda, kui palju suudetakse kasvada. Sel aastal loodetakse võrreldes eelmise aastaga kasvada rohkem kui 15 korda.
“Meie jaoks on ülioluline, et klient saaks meilt esimese kogemuse, mis on meeldiv,” rääkis Raja.
Uusi kliente meelitatakse erinevate kampaaniatega
MerXu kodulehel ringi vaadates hakkab silma mitu ostjatele mõeldud kampaaniat. Esimese ostu tegijatel on võimalik tagasi saada kuni 200 eurot. Teise kampaania raames saab kogu tellitud kauba lasta endale kohale toimetada tasuta. Päris nii siiski ei ole, et puuduvad esialgsed saatmiskulud: MerXust kaupa tellides lisab tarnija arvele ka saatmiskulud, mille merXu hiljem tellijale tagasi maksab.
Alles hiljuti algas “Saage oma raha tagasi!” kampaania – võimalik on tagasi saada kuni 1700 eurot. Lisaks neile on Raja sõnul ka valdkonnapõhised peidetud kampaaniad. “Näiteks on praegu isikukaitsevahenditele 30-protsendiline allahindlus. Lisaks on võimalus kutsuda oma sõberettevõtteid merXuga liituma ja siis ise selle liitumise eest tasu saada.”
Erinevaid kampaaniaid tehaksegi just selleks, et võluda ära järjest rohkem kliente ning liikuda suurte eesmärkide poole, mis endale seatud on. “Ka investorid, kes on meisse omajagu raha ja tarkust süstinud, julgustavad klientidele boonuseid pakkuma, sest see on ka nende arvates õige lähenemine laienemisplaanide osas.”
Üks oluline põhjus, miks ettevõtted peaksid merXuga liituma, on Raja sõnul see, et kauplemisplatvorm on praegu kõigile tasuta.
Kuidas teenib merXu kasu?
MerXu kasu tuleb tulevikus kuutasude pealt. “Seda hakkame klientidelt võtma alles siis, kui platvorm on heas mõttes valmis. Esimesed aastad töötame seda sisse ja näitame ettevõtetele, nii ostjatele kui müüjatele, kui kasulikud me olla saame ja kuidas platvorm ettevõtjate elu lihtsamaks teeb. Suure tõenäosusega hakkab kuutasu olema ainult müüjaettevõtetel,” rääkis ta. Seda, kui suur saab kuutasu olema ja millal see käiku läheb, ta veel öelda ei soovinud.
“MerXu võiks tulevikus olla platvorm, kus ettevõtted saavad omavahel äri ajada.”
MerXu on veebipõhine kauplemisplatvorm Kesk- ja Ida-Euroopa regiooni ettevõtetele, kes tegutsevad B2B sektoris – nii väikestele ja keskmise suurusega ettevõtetele kui ka suurtele üksustele. MerXu loob turvalise ärikeskkonna, mis ühendab kontrollitud ostjaid ja müüjaid ning võimaldab neil teha otsetehinguid või pidada läbirääkimisi. MerXu tegutseb Tšehhis, Eestis, Poolas, Leedus, Ungaris, Rumeenias, Slovakkias ja Saksamaal.