MerXu blogi

merXu tegevjuhi Kaido Raja aastaaruanne: esimene kuu pärast sõja algust mõjus šokina, aga kriis muutis ettevõtjad nutikaks

merXu tegevjuht Kaido Raja.Foto: merXu

Kodumaise kauplemisplatvormi merXu tegevjuht Kaido Raja kirjutab, kuidas nad on investoritele antud esimese tegutsemisaasta lubadusest kinni pidanud ja seda isegi ületanud. Samas tunnistab ta, et sõda Ukrainas pole ka neid puudutamata jätnud, sest kõik merXu riigid on Venemaa naabruses.

Selle aasta lubadus meile endale ning meie investoritele oli kasvada 15 korda. Hetkel võin kinnitada, et on merXu selles graafikus ja isegi natuke sellest ees. Selle üle on meil muidugi ääretult hea meel. 

Siiski ei saa ka merXu mööda ilmselgelt muutunud olukorrast maailmas. Täiemahuline sõda Ukraina vastu on meie tegemisi otseselt ja kaudselt mõjutanud. Asuvad ju kõik merXu riigid suure idanaabri läheduses. Esimene kuu pärast sõja algust mõjus šokina ostjatele, kes hakkasid kiiresti oma tarbimisotsuseid ümber kujundama. 

Näha oli, et kriitilise pilguga vaadati üle oma vajadused ja pandi pausile ostud, mis otseselt ei mõjuta ettevõtte käimas hoidmist. Populaarseteks ostuartikliteks muutusid tooted ja teenused, mis toetavad sõltumatust, isemajandamist, energiatootmist jne. Peamiselt hangiti generaatoreid, pumpasid, akupanku, päikesepatareisid jms. 

Nagu iga kriis, on ka see tekitanud uusi harjumusi, muutnud käitumist ja loonud uusi võimalusi. Kaupade defitsiit ja järsk hinnatõus on muutnud ettevõtjad nutikaks. Palju on hakatud kasutama merXu platvormi, sest siin on reaalselt “letile löödud” kaheksa erineva riigi tööstuslikud tooted ja teenused. Kokku on kauplemisplatvormil saadaval üle seitsme miljoni erineva toote ja teenuse.

Näha on, et otsitakse ka uusi kaubateid puidule, metallile, ehitusmaterjalidele ja muudele kulutoodetele. Üksjagu on kasvanud ka päringuvormi kasutamine. See on tegelikult ideaalne võimalus luua uusi kaubateid või leida endale sobiv toode. 

Päringud on ka teenus, mida merXu müügimeeskond, mille liikmeid on eri riikides kokku üle 110, aitab võimendada. See tähendab, et reaalselt teevad kaheksa riigi müügiosakonnad koostööd ja proovivad leida esitatud päringutele sobivaid pakkujaid. Omakorda tähendab see, et helistatakse, kohtutakse sobivate pakkujatega ning kutsutakse vastama päringutele. 

Mida suuremaks kasvab merXu, seda suuremaks muutub ka võimalus avada uusi kaubateid ja võimalusi. Toon välja mõned arvud, mis näitavad meie kasvu ja potentsiaali. Näiteks on kauplemisplatvormil registreerunud ettevõtteid ca 40 000. Pakutavaid tooteid on kokku üle seitsme miljoni ja riike, kus tegutseme, kaheksa.

Panime käima ka täiesti uue lojaalsuskampaania, kus ettevõtetel tekib virtuaalne rahakott, mida me nimetame Cash Box’iks. Iga kuu lisandub sellesse rahakotti 425 eurot, mida saab kasutada oma ostukulude katmiseks. Lähemalt loe merXu lehelt.

Kehtib tasuta transpordi kampaania ehk hüvitame kõik kuni 300 euro väärtuses ostude transpordikulud.

Lisaks tahan rääkida veel ühest kampaaniast, mis tekitab ettevõtetele igakuist passiivset teenimisvõimalust. See on MGM (member gets member), mis tähendab eesti keeles, et liige toob liikme. 

Ka see kampaania töötab väga lihtsalt – kutsu enda saadetud soovituslingiga merXusse uusi ettevõtteid. Kui soovitatud ettevõte teeb esimese ostu, mille väärtus on vähemalt 220 eurot, siis saab soovitaja ettevõte 35 eurot boonust ja iga järgneva ostu pealt, mille soovitatud klient teeb, saab soovitaja 16 eurot. Nendel ostudel ostulimiiti ei ole. 

Kõige lihtsam stsenaarium on tavaliselt see, et ettevõtted toovad oma püsitellijad merXusse. Nii teenivad nad passiivset tulu läbi MGM programmi ja kliendid saavad osa meie Cash Box’i kampaaniast, mis aitab neil raha tagasi saada tehtud ostude eest. 

Sageli või isegi väga tihti küsitakse, kuidas see võimalik on. Arvatakse, et kuna see on liiga hea pakkumine, siis ei saa see tõsi olla. Ma kinnitan, et see on tõsi. 

Siinkohal on paslik seletada, et miks me nii teeme – nimelt on iga klient merXule väärtuslik. Klientide saamiseks teeme me ise märkimisväärseid kulutusi läbi erinevate turunduskanalite, Google’i, sotsiaalmeedia, kuulutame raadios, oleme pabermeedias jne. See kõik on kallis ja teeb iga kliendi onboard’imise hinna igal juhul kalliks. Me otsustasime aga üldisema turunduse asemel investeerida otse oma klientidesse just nendesamade kampaaniatega. 

Seepärast saan ma ka kinnitada, et ettevõtted, kes meiega on liitunud ja kasutavad kampaaniaid, on väga tänulikud ning motiveeritud osalema merXu platvormil.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.