Mahajäämus rohepöördes – milliste püüdlustega saab logistikat keskkonnasõbralikumaks muuta?

Esimene asi, mida logistikasektor püüab jätkusuutlikkuse poole liikudes teha on planeerida paremini ka tarneahelaid ning püüda teha neid nii lühikeseks kui võimalik.Foto: MyDello

Jätkusuutlikkuse teema puudutab täna pea kõiki eluvaldkondi ning on majanduses saanud juba üldiselt väga oluliseks ning kiiresti kasvavaks teemaks. Ka logistikas tehakse samme selle suunas, et ajada oma äri võimalikult jätkusuutlikult. Millised on logistika võimalused oma ökoloogilise jalajälje vähendamiseks?

Paberdokumentide vähendamine võimaldab panustada metsade päästmisesse

“Logistika on üpris saastav sektor, sest kaupade pikamaa transport tekitab paratamatult saastet,” räägib MyDello logistikaplatvormi arendusjuht Siimu Kaas. 

Esimene asi, mida logistikasektor püüab jätkusuutlikkuse poole liikudes teha, on planeerida paremini tarneahelaid ning püüda teha neid nii lühikeseks kui võimalik. Optimeerimine ongi hea logistika tunnus, sest see aitab ära hoida tarbetud lisasõidud, mis saastaksid ilmaasjata meie keskkonda.

Teisest küljest on ettevõtetel võimalik ka oma tarnest tekkivad süsinikuheitmed neutraliseerida. “Me tegutseme selle nimel, et tulla välja lahendusega, kus arvutame välja igale saadetisele juba hinnapakkumist saates välja, kui suure jalajälje see endaga kaasa toob,” märgib Kaas.

Süsinikuheitmete neutraliseerimise juures on oma roll ka paberdokumentide hulga vähendamisel. Näiteks, kui digitaliseerida paberimajandust, siis ainuüksi lennuvedude juures päästaksime aastas 187 000 puud. Ja see on jätkusuutlikkusele mõeldes juba väga arvestatav suurus.

“Kui klient otsustab, et tema jaoks on jätkusuutlikkus oluline ning soovib, et tema kauba transport ei põhjustaks maailmale kahju, siis saab ta selle ühe klikiga neutraliseerida ning läbi meie partneri panustada uue metsa istutamisesse,” toob Siimu Kaas välja veel ühe väikese võimaluse, kuidas saastamist vähendada.

Keskkonnasõbralikud hooned

Kliimaprobleemidele mõeldakse tegelikult ka üha enam transporti valides ning laohooneid ehitades. “Meil endal on näide, kus logistikasektoris on Eestis ettevõte, mille hoone valiti 2015. aastal kõige keskkonnasõbralikumaks ehitiseks,” märgib Kaas.

Ühelt poolt arvestatakse kõike jätkusuutlikkusega seonduvat juba ettevõtte kuludesse, kuid teiselt poolt on iga ettevõtte jaoks üha olulisem, et maailm, mis meist maha jääb, oleks sama puhas või ideaalis isegi puhtam kui varem.

Innovatiivsed lahendused transpordisektoris

Logistikat aitab enim rohelisemaks muuta veovahendite efektiivistamine ehk innovatsioon transpordisektoris. Olgu selleks näiteks praegu arenduses olevad elektrilennukid ja ökoloogilisemad kütusevariandid laevanduses. 

“Lisaks eelpool mainitud pikamaa transpordile panustatakse jätkusuutlikkusele ka viimase miili kojutoomisteenuse juures. Nii on linnades üha enam sõitmas ka elektrijõul liikuvaid kullerautosid,” märgib Kaas.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.