Kaubavedude puhul säilib alati mõningane risk, et kaup saab transpordi ajal kannatada või rikneb mingitel ettearvamatutel põhjustel. Kas tellitud tooted on sellisel juhul kindlustatud ning tellija ei pea kartma, et kahjustunud kauba tõttu rahaliselt miinusesse jääb?
MyDello logistikaplatvormi kliendikogemuse juhi Peeter Vahari sõnul on siis, kui klient pöördub kaubaveoks näiteks MyDello poole, rakendatud vaikimisi vedajavastutuskindlustus, mis tagab kliendile piiratud kaitse, mille suurus valitud transpordiliigist
Vedaja vastutuskindlustus rakendub juhul, kui kahjud on tekkinud vedaja süü läbi. Kauba vedaja ei jää kahju tekkimises vastutavaks, kui kahju tekkis põhjustel, mida vedaja ei saanud vältida (nt röövimine).
Vedaja vastutuskindlust katab kokkuleppeline valuutaühik
Vedaja vastutuskindlustus on kaetud kokkuleppelise valuutaühikuga SDR, mis antud hetkel vastab umbes 1,2 eurole. Lennutranspordil on kaitse kõige suurem, kuni kahjustatud kilo kohta tasutakse 22 SDR. Kõige madalam on kaitse meretranspordil, kui ühe kilo kahjustatud kauba kohta hüvitatakse vaid kuni 2 SDR-i. Autoveod jäävad sinna vahele ning vastab 8,33 SDR-ile.
Siinjuures on oluline teada, et vedaja vastutusega hüvitatakse kahjustuse saanud bruto kilo. Ehk kui sul on 600 kilogrammi kaaluv saadetis, millest mingil põhjusel riknesid või kahjustusid 100 kg kaupasid, siis hüvitamisele kuulub see 100 kg. “Mitte kunagi ei maksta rohkem, kui on kauba enda väärtus,” lisab Vahar.
Võimalus kindlustada kasumit
Kui sellisest vedaja kaitsest jääb väheks, on kliendil soovitav kasutada täiskindlustust, mida enamus kindlustuspakkujatest ka pakuvad. Seal saab juba kogu kauba täiendava kindlustuse peale panna. Sellise kindlustuspoliisi saab sõlmida igaüks ise. “Juurde võetava täiskindlustusega saab lisaks kaubale kindlustada ka transpordikulu,” lisab Vahar.
Täiskindlustuse puhul on võimalik kindlustada ka kasumit. MyDello arendusjuhi Siimu Kaasi sõnul saab sellisel juhul panna kindlustusväärtuseks transpordimaksumuse koos kauba maksumusega ning korrutada selle 1,1-ga. “See 10% on mõeldud eelkõige selleks, et kataks mingil määral ära ka kauba asendamise või muud täiendavad kulud, mis võivad kahjustumisega kaasneda,” lisab Kaas.
Lisakindlustuse tellimise juures tasub alati arvutada, kas vedajakindlustus katab teie transporditava kauba väärtuse või mitte. Mida kallimad on kaubad, seda mõistlikum on kindlasti kaaluda lisakindlustust.