Nõudlus kaupade järgi ja ülemaailmse kaubavahetuse järele on aasta-aastalt üle kogu maailma olnud pidevas tõusus. Mahud ulatuvad mõnest grammist mitmesaja tonnini. Ettevõtjad ja inimesed, kes peavad kauba tellimisega tegelema, seisavad sageli silmitsi küsimusega, millist transpordilahendust kasutada. Kas kasutada veoautot, lennukit või tuua kaubad kohale laevaga või hoopis rongiga? Millal on üht või teist lahendust kõige mõistlikum kasutada?
Kiireks liigutamiseks kasuta lennutransporti
Kaupa ühest kohast teiste transportides oleneb hästi palju sellest, kus kohast ja kui kiiresti on vaja kaupu liigutada. “Kui kaubad peavad liikuma ühelt kontinendilt teisele loetud päevadega, siis on ainuke lahendus lennutransport,” selgitab MyDello logistikaplatvormi kliendikogemuse juht Peeter Vahar.
Teisest küljest, kui kaupu veetakse näiteks Euroopa siseselt, kus ei ole tingimata vajalik seda kaupa juba ühe ööpäevaga kohale toimetada, siis on just maanteetranspordi kasutamine kõige optimaalsem lahendus.
Meretranspordi eelis tuleb välja suurte koguste juurest
Üks võimalus on kasutada ka meretransporti, millele tasub mõtlema hakata siis, kui sul on tõesti võimalus aktsepteerida väga pikka transiitaega, mis võib ulatuda kahe kuni kolme kuuni. “Kuigi ka meretranspordi hind on viimasel ajal märgatavalt tõusnud, on see siiski täna kõige soodsam transpordiviis,” selgitab Vahar. Ja kuskile sinna vahele jääb oma kiiruse ja hinna suhtega ka võimalus tuua kaupa raudteid pidi.
Muidugi tuleb meeles pidada, et meretransport muutub soodsamaks eelkõige suurte koguste juures, kuna seal on kehtestatud teatud miinimumtasud, mis tähendab, et väiksemate koguste puhul võib ka esialgu kulukas näiv lennutransport kokkuvõttes soodsam tulla.
“Kui sa ikka mõõdad oma kaubakogust tonnides, siis on meretransport kindlasti õige valik, kui aga mõnedes kilodes, siis tasub vaadata teiste võimaluste poole,” räägib Vahar.
Kauba liigutamisel on väga oluline tähelepanu pöörata mahtudele, mis on kauba kogus ja kaal. Väga suurte koguste puhul on lennuteid pidi väga kulukas transportida. “Samas, kui sul on tõesti tuua ainult 15 kg tooteid, siis ei ole mõistlik teiste transpordiliikide peale mõelda, vaid lennuk toob selle väikese koguse kõige parematel tingimustel kohale,” lisab ta.
Moodulmaja Eestist Argentiinasse viimine ei ole probleem
Sisuliselt on võimalik transportida kõike, lihtsalt maksumus võib erineda. Näiteks, kui soovid moodulmaja transportida Eestist Argentiinasse, siis sõltub väga palju sellest, kas see moodulmaja mahub konteinerisse. “Näiteks Eesti ettevõtte ÖÖD majad on liikunud nii konteinerisse pakituna kui ka ülegabariidiliste kaubana,” toob Vahar näite .
Ülegabariitsete moodulite transportimisel kasutatakse konteineri alusplaate, millel ei ole seinu ega lage. Nii saab sinna pakkida ka konteinerisse mitte mahtuvaid mooduleid. Selliseid lahendusi pakub ka MyDello ning kindlasti on võimalik selliseid kaupu Lõuna-Ameerikasse transportida. “Selliste ülegabariidiliste kaupade puhul on parimaks lahenduseks kindlasti meretransport,” lisab ta.
Millal siis valida üks või teine transpordiviis?
* Lennutransport ehk õhutransport on parim transpordiviis kaupadele, mis vajavad kiiret kohaletoimetamist ja minimaalset varude taset.
* Kullerteenus on kiire dokumentide, pagasi ja kuni 70 kg kaaluvate kaupade uksest ukseni transporditeenus.
* Raudteetransport on parim veolahendus suuremate kaupade transportimiseks optimaalse veokulu ja transiitajaga.
* Meretransport on parim transpordiviis suurtele kaubakogustele, mis ei eelda kiiret veoaega.
* Maanteetransport on kõige tõhusam transpordiviis Euroopa-siseseks kaubavahetuseks.