MyDello logistikablogi

Uus digitaalne logistikakeskkond vähendab klientide ooteaega ning koondab info ühte kohta

Läbi uute digitaalsete lahenduste on võimalus saada pakkumine 1-2 minutiga, mille jooksul juba saab klient hakata otsustama, kas tellimus töösse lasta.Foto: Shutterstock

Logistikavaldkond kisendab muutuste ja uute lahenduste järgi, mis vähendaks tüütut paberimajanduse, ooteaja ja päringute hulka sektoris. Milliseid võimalusi toob endaga kaasa valdkonna digitaliseerimine?

Valdkonna digitaliseeritus on ajale jalgu jäänud

MyDello logistikaplatvormi arendusjuht Siimu Kaas toob välja, et kui võiks eeldada, et tänapäevases tehnoloogiliselt arenenud maailmas käib kõik niisama lihtsalt nagu reisiminegi, siis tegelikkuses on kaubavedu täna oma digitaliseerituse tasemelt väga palju maha jäänud. “Enamik suhtlust toimub täna veel e-maili teel, kus tekib väga palju andmete ebatäpsust rääkimata ajalisest viitest,” räägib ta.

Kui täna soovib klient näiteks Pariisist Tallinnasse kaupa tuua, siis tuleb saata e-mail, millele saab ehk parimal juhul homme vastuse. “Meie pakume lahendust, kus kõik transpordiviisid tulevad otsinguga kohe kõik välja ning valiku tegemisel on need nii öelda siduvad pakkumised,” selgitab Kaas MyDello süsteemi eelist.

MyDello eesmärgiks on luua analoogne süsteem parimaid lennupakkumisi leidva Skyscanneriga, kus on vaja sisestada ainult sihtkoht, kuupäev ja reisijate arv, ning kõik erinevad võimalused kuvatakse koheselt ekraanile.

MyDello kliendikogemuse juhi Peeter Vahari sõnul on MyDello võtnud üheks suureks eesmärgiks teha see klientide jaoks võimalikult lihtsaks. “Oleme töötanud koos klientidega ja küsinud nende sisendit ja tagasisidet, et teha päriselt asju kliendi jaoks lihtsaks,” räägib ta. 

Näiteks on aadresside otsing muudetud Google’i abil tunduvalt lihtsamaks ning rakendus suudab juba ettevõtte nime järgi leida üles õige aadressi.

Kohene hinnastamine

“Tavapärasel juhul räägime täna 24 tunnist, millal saab kätte esimese hinnapakkumise,” selgitab Siimu Kaas senist olukorda. Alles seejärel saab hakata otsustama, kas pakkumine on sobiv või peab hakkama otsima teist pakkumist. Läbi uute digitaalsete lahenduste on Kaasi sõnul võimalus saada pakkumine 1-2 minutiga, mille jooksul juba saab hakata otsustama, kas tellimus töösse lasta.

Peeter Vahari sõnul on oluline märkida, et tänases turuseisus muutub hindade dünaamika tundidega. “Mitte ükski vedaja ei anna sulle hinda nipsust, vaid soovivad selle esmalt oma partnerite ja lennuliinidega kooskõlastada,” märgib Vahar, kelle sõnul ongi selle süsteemi parendamine olnud MyDello suurimaks väljakutseks.

Üheks väga suureks väärtuspakkumiseks on kohene hinnastamine. “Klient saab ööpäevaringselt üle maailma erinevatele suundadele hetkega maksumuse, mille saab ka kohe kinnitada,” selgitab Vahar. Selline lähenemine jätab ära tüütu ooteaja ning erinevatele logistikapartneritele meilide saatmised.

Täpse hinna saamiseks saab klient sisestada kohe süsteemi, kui suures koguses ning milliste mõõtmetega kaupa soovitakse transportida. Võimalusel saab klient sisestada erinevaid täpsustavaid tarnetingimusi ning teha tellimus võimalikult detailseks. 

“Kui on järgmine kord vaja sama päring teha, siis on kõik andmed juba salvestatud ning kahe klikiga saab sisuliselt uue tellimuse sisse anda,” märgib Peeter Vahar. Tellimusele saab tema sõnul märkida lisainfot ning samamoodi saab lisada ka kaubadokumente, et kogu tellimusega seonduv info oleks ühest kohast kättesaadav.

Ühendab erinevad transpordiviisid

Väga oluline on MyDello puhul ka see, et see ühendab omavahel kõik erinevad lahendused, milliseid teid pidi on võimalik kaup ühest kohast teise toimetada.

Enamasti on levinud viis erinevat transpordiviisi: lennuteed, mis jaguneb kiiremaks ja aeglasemaks lennuks, mereteed, raudteed, kulleri abil ning kus võimalik ka autotransport. 

“Seni on pidanud klient ise teadma, millist transpordiviisi ta vajab ning selle järgi valib ka ettevõtte, kes teenust pakub,” räägib Vahar senisest tarbijakäitumisest. 

“Meie anname nüüd võimaluse kliendil võrrelda kõiki erinevaid viise ning klient saab vastavalt oma vajadustele valida, millist transporti võtta,” lisab ta.

Kogu info ühes keskkonnas

Digirevolutsiooni üheks väärtuseks on ka kogu info koondumine ühte keskkonda. “Kogu saadetise haldamisega seonduv info, olulised dokumendid ja arveldused koonduvad ühte kohta,” märgib Vahar.

Lisaks annab see keskkond võimalusi lahendada samas keskkonnas ka kõiksugused erisused ja küsimused. 

“See on kliendi jaoks kõige suurem väärtus, et kõik on ühes kohas ja logistika on tulnud meilivahetusest välja,” toonitab Vahar, kelle sõnul on sellist lahendust pikisilmi oodatud.

Oluline väärtus uue lahenduse puhul on ka see, et kliendil on võimalus kogu aeg jälgida, kus maal hetkel tema kaup asub. Eriti näiteks tootmisettevõtetel, kes saavad nii pidevalt jälgida, millal näiteks tootmiseks vajalikud komponendid kohale jõuavad.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.