Iseostlemine on aina populaarsust koguv ostlemise vorm. Aastaid on saanud selleks kasutada spetsiaalseid ostupulte, kuid tänaseks on turul ka teenused, mis võimaldavad kasutada iseteeninduspuldina ka isiklikku mobiiltelefoni. Miks kasutada iseostlemisel isiklikku nutitelefoni ning mida võidab sellest kaupmees?
Aja kokkuhoid
Sarnaselt ostupuldiga on üheks suurimaks nutitelefoniga ostlemise plussidest aja kokkuhoidmine. Kaupluse müügisaalis saab kõik ostetavad tooted juba läbi skaneerida ning enda ostukotti panna ilma, et kassas peaks kogu kauba uuesti kassalindile laduma või iseteeninduskassast läbi piiksutama. Kiiremaks muutub ka ostu lõpetamise protsess kuna kassasse jõudes on vaja kliendil teostada vaid ostu eest tasumine.
Lisaks enda aja säästmisele kiirendavad iseostlemise teenust kasutavad kliendid ka teiste inimeste ostuprotsessi. Enamasti on iseostlemise jaoks mõeldud eraldiseisvad maksekassad, kus teenust kasutavad inimesed saavad enda ostu eest tasuda. Kuna osa klientuurist kasutab ostlemise lõpetamiseks eraldi ala, siis väheneb tavakassade ja iseteeninduskassade koormus ning tõenäosus pikkade järjekordade tekkeks on tunduvalt väiksem.
Ostunimekirjade koostamine
Poeskäik on alati tunduvalt mugavam ja efektiivsem kui eelnevalt on valmis tehtud ostunimekiri. Tänaseks ei ole selleks vaja enam vanakooli pliiatsit ja paberit, vaid saab kasutada sama rakendust, millega hiljem kaupluses enda oste registreerid. Nimekirja saab koostada vabatekstina või kindlate toodete põhiselt, mis kaupluses läbi skaneerides automaatselt nimekirjast ostukorvi lisatuteks arvestatakse.
Kuna ostupuldi ja mobiiliga iseostlemise rakendused kasutavad taustal sama süsteemi, siis on klientidel võimalik mobiilirakenduses loodud ostunimekiri avada vabalt ka kaupluse ostupuldis.
Uus turundusplatvorm
Mobiili kasutamine loob uued võimalused ka kaupmehele, kes saab rakendust kasutada kui uut turunduskanalit, mille abil klientide tarbimisharjumustest lähtuvalt neile personaalseid pakkumisi teha või kampaaniainfot edastada.
Kergelt laiendatav teenus
Kaupmehe jaoks on nutitelefoniga iseostlemise suureks eeliseks teenuse lihtne skaleeritavus. Peale lahenduse käivitamist ei nõua mobiiliga iseostlemise teenuse laiendamine suuri lisainvesteeringuid täiendavate seadmete hankimise näol ning kuna kliendid kasutavad enda isiklikku seadet, ei pea jaemüüjad muretsema, et nende kaupluses on kas liiga palju või liiga vähe ostupulte.
Vabadus valida mugavaim lahendus
Kui võrrelda iseostlemist mobiili ja ostupuldiga, on suures pildis tegu siiski üksteist täiendavate teenustega. Osadele inimestele meeldib isikliku seadme kasutamisest tulenev mugavus, samas kui teised eelistavad kasutada kaupluse ostupulti, mille kasutamisel ei pea muretsema enda isikliku telefoni heaolu ega sissetulevate kõnede ja sõnumite üle.