Kassariistvara on kaupmehe käepikendus, mis peab olema töökindel ning mugav kasutada

Kassaarvutite puhul kasutatakse kallimaid ja vastupidavamaid komponente, mis on ekstreemsemates tingimustes testitud ja tõestanud, et suudavad igapäevasele suuremale koormusele vastu pidada ning tõrgeteta töötada.Foto: Nixor

Mugavaks teenindamiseks ja hea kliendikogemuse pakkumiseks on kaupmehe jaoks oluline omada vastavalt oma ärispetsiifikale loodud kassa riistvara. 

Millele on oluline riistvara valides tähelepanu pöörata, räägib Nixori valdkonnajuht Armo Avila.

Kompaktsed lahendused

“Lett ja letialune pind on piiratud ja tavaliselt kasutusel ka promotsiooni- ja kaubanduspinnana. Sellest tulenevalt on kompaktsed kassariistvara lahendused see, mida kliendid otsivad,” räägib Avila lahendustest, mis on enim klientide meelel. 

Selliste lahenduste puhul soovitab Avila niinimetatud kõik-ühes arvuteid, millel puudub eraldiseisev arvuti, klaviatuur, hiir jne. Selle tulemusena väheneb ka leti peal ja all vonklevate kaablite hulk. Kui ka kliendiekraan on vajalik, siis peaks mõtlema, milliseid funktsioone sellele veel anda, näiteks näidata reklaame või meeleolupilte.

Täna on juba täiesti tavaline, et kasutatakse puutetundliku ekraani, mida on mugav kasutada ja lihtne puhastada ning tänu millele on võimalik vähendada vajaminevat tööpinda klaviatuuri ja teiste komponentide arvelt. 

“Klaviatuuri vahele võib tahes-tahtmata ajapikku prahti ja mustust tekkida,” räägib Avila eraldi klaviatuurita süsteemi eelistest. Puhtad tööpinnad on tänases maailmas tähtsamad kui kunagi varem ning lisaks on need ka esteetiliselt ilusamad. 

Kuigi paljudele kaupmeestele võiks sobida kõik-ühes arvutid, siis kindlasti on valdkondi, kus eraldi seadmetel põhinev lahendus on tulenevalt ärispetsiifikast parem lahendus, et luua töötaja ja kliendi jaoks ergonoomiline keskkond.

Töökindlus on määrav

“Töökindlus on määrav,” toonitab Avila. Kuna kassaarvutid on mõeldud suurel koormusel igapäevaseks kasutamiseks, siis peab ka ekraani vastupidavus olema vastav. “Tavakasutusse mõeldud arvuti või ekraan ei ole kindlasti nii vastupidav,” nendib ta. Kassaarvutite puhul kasutatakse kallimaid ja vastupidavamaid komponente, mis on ekstreemsemates tingimustes  testitud ja tõestanud, et suudavad igapäevasele suuremale koormusele vastu pidada ning tõrgeteta töötada.

Vähemoluline ei ole ka energiakulu. Arvutused näitavad, et investeering uude riistvarasse on tagasi teenitud juba paari aastaga tänu väiksemale elektrienergia kulule võrreldes olemasoleva riistvaraga. 

Professionaalseks kasutuseks mõeldud seadmete puhul on juba disainimisel läbimõeldud igapäevane kasutamine. Pandud rõhku sellele, et see oleks kasutaja järgi ergonoomiline, hõlpsasti seadistav ning ei põhjustaks kasutajale probleeme ja väsimust.

Samamoodi on oluline riistvarast rääkides pöörata tähelepanu ka kaardimakseterminalidele. 

Kui 10 aastat tagasi oli normaalsus see, et kaardimakse tegemisel tuli mõnda aega oodata, et tehing saaks kinnituse, siis täna on kliendi ootus, et see toimuks mõne sekundiga. Sellise võimaluse pakkumiseks on koheselt mõistlik investeerida korralikku terminali ja kasutada turvalist kaardimaksetarkvara. Kaardimakseterminale on täna maailmas saadaval palju erinevaid ja sama erinev on ka nende kvaliteet ning turvalisus. Kaupmees ise ei peagi peensusteni teadma nende hingeelu vaid saab valdkonna spetsialistiga nõu pidades leida enda vajadustele vastava.

“Kui kasutatakse mobiilset terminali, siis on kindlasti oluline, et oleks mõeldud sellele, kui peaks mingil põhjusel seade maha kukkuma, siis ta sellistele põrutustele ka vastu peaks,” kommenteerib Avila.

Lahendused lähtuvad kliendi vajadustest

Avila sõnul tuleb riistvara ostmisel lähtuda ärispetsiifikast. Kaupmehele, kes tegeleb kaalukaupade müügiga, on lahenduseks integreeritud kaal ja kaarditerminal, õues teenusepakkujale mobiilne kaarditerminal jne. Kõigile neile on vaja erinevat lahendust. “Sõltuvalt sellest, millega kaupmees tegeleb ning kus ta oma teenust pakub, tekivad ka nõuded riistvarale. Näiteks veekindlus- või tolmukindlusklass,” selgitab ta.

“Oluline on, kuidas sobitub kassa keskkonda, kuhu ta ostetakse. Kui lihtsalt ja palju annab arvutiekraani kaldenurka muuta, või kas on teda võimalik leti sisse integreerida,” selgitab Avila, kelle sõnul on kõik sellised asjad hästi olulised, et tagada optimaalne ruumikasutus ning kasutusmugavus.

Erinevate lahenduste puhul tuleb planeerimise faasis läbi mõelda, et kuidas on hilisemalt võimalik seadet hooldada. Kui palju on mingisuguseid rante või juhtmeid, kuhu alla võib mustus ja tolm koguneda. “Puhastamine ja desinfitseerimine on oluline argument, millest ei saa täna kaubanduses keegi üle ega ümber,” selgitab Avila.

Muidugi on lisaks visuaalsele väljanägemisele Avila sõnul oluline ka see, milleks arvuti siiski võimeline on, milline on selle tööprotsesside kiirus. “Kliendil on oma ärispetsiifika, millest lähtudes tuleb riistvara valik teha,” märgib ta.

“Iga lahendus on koostatud lähtudes kliendi vajadustest ja soovidest,” selgitab Armo Avila, kelle sõnul komplekteerib Nixor klientidele just nende ärivajadustest tulenevalt sobivaima lahenduse. 

Tugiteenused on vajalikud

“Töökindluse säilitamisest rääkides on oluline see, et seadmeid tuleb hooldada, mistõttu soovitan kassa riist- või tarkvara valides kokku leppida ka ennetav hooldusteenus, et ära hoida võimalikke ootamatuid probleeme,” selgitab Avila. Tema sõnul on üldjuhul mõistlik tellida kõik ühe pakkuja käest, kes suudab enda pakutud lahendusele pädevalt tugiteenuseid osutada. “Nii saab murede tekkimisel korral pöörduda ühte kohta ja saada kiiresti abi,” märgib Armo Avila.

Tulevikusuundumused

Tulevikusuundumused näitavad Avila sõnul, et klassikalisi teeninduslette jääb vähemaks ning klienditeenindaja liigub rohkem kliendile lähemale. Tehes seda koos tahvelarvutiga, millesse on integreeritud kassatarkvara ja kaardimakseterminal, tekib tal võimalus kliendile rohkem infot anda. 

“Näiteks kus on toodetud, milline on tootmisel tekkiv jalajälg, toote variatsioonid laos ja võib-olla ka e-poes” räägib Avila infost, millele klienditeenindajal tekib kerge ligipääs ning ta saab seda kliendile edastada. Samas tekib kliendil võimalus seal samas toote sobivusel koheselt sooritada ost või tellida toote tarne endale sobivale aadressile. Tänu sellele puudub vajadus otsida kassat või seista maksmiseks järjekorras.

Selline individuaalne teenindamine ja info edastamine võibki Avila sõnul olla tavapoodide eelis e-kaubanduse ees, kus inimene saab kiirelt ja individuaalselt kogu vajamineva info teenindaja käest kiiresti kätte.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.