INTERVJUU Made in Estonia: OCCO asutaja Ander Sõõrumaa tutvustab platvormi, mis lööb disainimaailmas laineid

OCCO asutaja Ander Sõõrumaa.Foto: OCCO

Sisearhitektid vahetavad sageli kümneid e-kirju ja võrdlevad PDF-is saadetud hinnapakkumisi, et kliendile sobiv sisustus leida. Eestist hoo sisse saanud sisustusteenuse pakkuja OCCO lõi aga digitaalse platvormi, mis aitab sobivad tooted leida kõigest sekundiga. OCCO asutaja ja juht Ander Sõõrumaa räägib, kuidas sellise läbimurdeni jõuti.

Räägi mõne sõnaga lähemalt OCCO-st ja teie revolutsioonilisest platvormist

OCCO näol on tegemist disainitehnoloogia idufirmaga, mille suurimaks missiooniks on sisekujundusmaailma digitaliseerimine. Oleme ehitanud sisearhitektidele mõeldud tehisintellektiga platvormi, mis muudab senist sisustuse hankimise viisi.

Seni on sisearhitektid töötanud suures mahus käsitsi, kasutades paberkatalooge ja vahetades kümneid e-kirju, et saada toote kohta kogu vajalik info. Kõik see kulutab tohutult palju väärtuslikku aega, mida saaks kasutada hoopis efektiivsemalt, näiteks loomingulisemateks ülesanneteks. OCCO ongi tulnud turule, et seda olukorda muuta.

Meie loodud platvorm annab sisearhitektidele juurdepääsu toodetele koos hindade ja tehniliste andmetega. Meie väljatöötatud tehisintellekt kasutab tootepiltide ja -kirjelduste analüüsimiseks süvaõpet. Oleme oma tehisintellekti algoritme kohandanud suure hulga sisustustoodete andmekogumi jaoks ja kasutame selle juures loomuliku keele töötlust, et muuta tootekirjeldused otsitavaks. See tähendab, et meie platvorm on maailma parim nii sisustustoodete leidmiseks kui ka alternatiivsete toodete avastamiseks vaid sekunditega. 

Koguni 99 protsenti meie platvormil tehtud otsingutest annab tulemuse vähem kui sekundiga. Koos kõigi täiendavate projektihalduse funktsioonidega on meie platvorm tõestanud, et see säästab professionaalide jaoks keskmiselt 27 protsenti tööajast. See on peaaegu nädal iga kuu kohta – see on väga palju aega!

OCCO loodud digitaalne platvorm säästab professionaalide jaoks keskmiselt 27% tööajast.Foto: OCCO

Kuidas tekkis idee selline platvorm luua?

Oleme tegutsenud juba kuus aastat ja näinud kõiki valdkonna puudujääke. OCCO alustas projektimüügiga 2016. aastal. Tegime tihedat koostööd arhitektide, kinnisvaraarendajate ja B2B klientidega ning kogesime kogu aeganõudvat käsitsitööd ise. Teadsime, et peab olema mingisugune parem viis, ja hakkasime uurima võimalusi digitaalse lahenduse loomiseks, mille abil oma tööd lihtsustada. Peagi mõistsime, et saame muuta sisekujunduse protsessi ja projektijuhtimise palju lihtsamaks ja efektiivsemaks kogu valdkonna jaoks.

OCCO platvorm sai ellu kutsutud tihedas koostöös enam kui 150 sisearhitektiga Euroopa eri riikidest. Nende tagasiside ja ettepanekud viisid meid platvormi loomiseni. Usun, et sügavate valdkondlike teadmiste omamine, meie tihe koostöö sisearhitektidega ja praktiline kogemus müügiprotsessiga annab meile tugeva eelise mööblitööstuse digitaliseerimisel.

Kuidas on ettevõte pandeemia ajal arenenud?

Juba algusest peale oleme suutnud igal aastal oma tulusid kahekordistada. Pandeemia ajal kasvas meie tulu enam kui kaks ja pool korda korda ehk seitsme miljoni euroni. 

Meil on hea meel, et tänaseks kasutab meie platvormi oma igapäevatöös üle 250 sisekujunduse professionaali ning nende arv kasvab väga kiirelt. Pandeemia kiirendas tuntavalt digitaalse ümberkujundamise protsessi. Kõigi ärajäänud messide ja ürituste tõttu on nii disainiprofessionaalid kui ka mööblitootjad liikunud veebi ning tänu sellele on nad näinud meie platvormi tohutut väärtust ja potentsiaali.

Konto loomiseks kulub vaid 30 sekundit ja kõik vajalik on projektide loomiseks saadaval. Oleme tänaseks oma rahvusvahelise meeskonna kasvatanud 54 inimeseni ja kontorid on nii Tallinnas kui ka Amsterdamis.

Mida võime OCCO-lt tulevikus oodata?

Meil on ambitsioonikas plaan luua järgmise kahe aasta jooksul tugev kasutajabaas kümnes Euroopa riigis. Seni oleme kaasanud minimaalse vajamineva summa, millega liikuda järgmisele tasemele. Nüüd valmistume järgmiseks rahastusvooruks, mis toetaks meid edasistel arendamistel ja skaleerimisel. Plaanime selle etapi käivitada juba 2022. aasta teises pooles. 

Meie kogenud meeskond on pühendunud toote pidevale arendamisele ning uute funktsioonide lisamisele, lähtudes sealjuures meie platvormi kasutajate igapäevasest tagasisidest. Kasutajakogemus on meie jaoks väga oluline, mille nimel ettevõttes iga päev tööd tehakse.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudiskiri toob Sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused. Telli siit!