Klassikalise kontoriajastu lõpp? Hübriidtöö võtab võimust isegi privaatses advokaadibüroos

Lisatud galerii

Soraineni kontori disaini lõi sisearhitekt Tiiu Rull ning sisustas OCCO.Foto: OCCO

Pandeemia surus inimesed kaks aastat tagasi massiliselt kodukontoritesse ja see tundus isegi tore. Tööle sõitmiseks raha ja aega ei kulunud ning perega sai rohkem koos olla. Nüüd liigub rahvas tagasi tavatööle, aga sugugi mitte kõik ei suuda kodukontorist lahkuda. Vaatame kodumaise advokaadibüroo Sorainen näitel, kuidas võiks töötajaid meelitada.

Vabadus valida kohta, kus töötad

“Kodukontorite osakaal on kindlasti suurenenud, kuid ma ei usu, et kontorid kuskile kaduma hakkavad,” räägib sisearhitekt Tiiu Rull. Inimesed ja nende töö tegemise vajadused on erinevad, mis tähendab, et suure tõenäosusega ongi tulevikus reaalsus kuskil vahepeal: inimesed jäävadki töötama nii kodus kui ka kontoris. “Vabadus kodust tööd teha on hindamatu, kuid samamoodi ka võimalus kodusest keskkonnast lahkuda, et kolleegidega näost näkku kohtuda,” lisab ta.

Nii palju kui on inimesi, on ka erinevaid maitsed – sama kehtib ka kontori sisustamise juures. Mõnele on olulisem värviline mööbel, teise jaoks pole olulisemat asja kontori asukohast. Mõnes tekitab avatud kontor stressi, teisele on kolleegidega koosviibimine energiaallikaks. “Seetõttu ongi hea kontori keskkond mitmekülgne,” märgib Rull. Nii peab olema kontoris kohti, kuhu üksi põgeneda, kus keskenduda või puhata. Peab leiduma kohti, kus lõõgastuda. Avarus ja taimed on kindlasti suureks plussiks. 

“Eelkõige peaks tööandja suhtlema oma töötajatega, et aru saada nende vajadustest ja soovidest,” märgib sisearhitekt. Seejärel on võimalik hakata otsima lahendusi, kuidas nende soove võimalikult hästi ellu viia ning luua kontor, mis töötajatele kõige enam sobib.

Kontor on keskne kohtumispaik

Üks hea näide kaasaegsest, kuid spetsiifilisest töökeskkonnast on advokaadibüroo Soraineni uus kontoriruum Tallinna kesklinnas Rotermanni kvartalis, mille kujundas Tiiu Rull koostöös sisustusettevõttega OCCO. 

Soraineni eesmärk oli luua hubane ja toetav töökeskkond, mis vastab tänasele töökorraldusele. Selleks viis ettevõte oma töötajate hulgas läbi küsitluse, millest selgus, et olulisel kohal on hübriidtöö võimalus. Kontor jääb keskseks kohtumispaigaks ja koostöökohaks, ent enamik töötajaid jääb kasutama ka kodukontori võimalusi. 

“Selle projekti puhul saabki välja tuua selle, kuidas juba planeerimise käigus oli väga tihe koostöö juhtkonna ja töötajate vahel,” märgib Rull. Sellise suhtluse tulemusena tehti ettevõtte sees väga head eeltööd ja kaardistati kõik soovid.

“Kõige keerulisemaks ülesandeks osutus kõik soovid 1400 ruutmeetrile ära mahutada,” räägib Rull. Advokaadibüroo nõuab oma olemuselt palju privaatsust ehk avatud kontori asemel on kasutusel kabinetisüsteem, mis eeldab rohkem ruumi. Kuid ka siia on pandeemia ja kodukontorite osakaalu suurenemine jätnud oma jälje. “Koomale tõmmati nii kabinette kui koosolekuruume ning loobuti ka eraldi meeste ja naiste tualettruumist,” kirjeldab Rull.

OCCOga teeb sisearhitektide töö lihtsamaks

Ta märgib, et koostöö OCCOga on sisearhitektide elu oluliselt lihtsamaks teinud. Kuna sisearhitekt peab olema kursis väga suure hulga toodetega, siis OCCO abi on õige leidmisel väga suur. “Euroopas on tootjaid tohutu palju ning kirjeldades OCCOle oma soove, leiavad enam kui 800 pakkuja hulgast sobivaimad tooted meile just nemad,” räägib Rull. 

Ka kliendil on sellest suur kasu – ta saab kogu sisustuse tellida ühest kohast. “Sellega võidame nii meie kui ka kliendid väga palju aega,” märgib Rull.

Pandeemia tõstis hinnad lakke

Rulli sõnul on pandeemia kõige tuntavamaks tagajärjeks olnud materjali järsk hinnatõus. “Veel projekteerimise käigus olev hind võib reaalse ostu ja ehitamise ajaks olla oluliselt suurenenud,” märgib ta. Kujunduses aga midagi väga ulmelist juhtunud ei ole. Koridorid ei ole ühtäkki muutunud kolme meetri laiuseks, et oleks mugav kolleegidega kahemeetrist distantsi hoida. 

Kui vaadata, millistele detailidele tuleb täna erilist tähelepanu pöörata, siis on pandeemia tõstnud pea kõigis kontorites üles korraliku ventilatsiooni küsimuse. “Kõik kontorid otsivad praegu võimalusi tagada veel paremini hügieeniks vajalikud kohad,” märgib Rull. Disainerid on toonud turule suure valiku desinfitseerimisvahendeid, mis on nii sisseehitatavad kui eraldiseisvad – täpselt sellised nagu ettevõttele sobib. 

Rohepööre käib ka kontorites

Aina suuremat võidukäiku tegev rohepööre sunnib ka kontorites mõtlema, kuidas laiendada prügi sorteerimise võimalusi. “Tänapäeva kontor peab looma töötajatele lihtsad ja loogilised võimalused prügi sorteerimiseks ning mõtlema üleüldiselt energia kokkuhoiule,” räägib Rull.

Kui vaadata tuleviku kontoreid, siis muutuvad need järjest jätkusuutlikumaks ja mitmekülgsemaks. Seda nii töötajate igapäevase elu korraldamises kui ka juba kontori ehitamisel ja sisustamisel. “Lisaks prügimajandamisele ja energia kokkuhoidlikumale kasutamisele tõuseb aina enam esile ka taaskasutatud materjalide kasutamine nii viimistluses kui sisustuses,” märgib Rull. 

Ja veel üks huvitav trend. Nüüd mõeldakse ka selle peale, milline rakendus võiks ruumidel olla siis, kui tööpäev on läbi.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudiskiri toob Sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused. Telli siit!