Rumalaid küsimusi ei ole olemas: 5 levinumat mure, millega pöördutakse IT-abisse

Defineeri Helpdeski poole pöördudes selgelt oma probleem – mida ei saa kasutada, kuhu soovid pääseda või kust milline info puudub.Foto: Shutterstock

IT-abi ehk helpdesk on ettevõtete juures sageli esimene kontakt, kellega võetakse ühendust, kui kasutajal on probleeme ükskõik millise töökohateenusega – olgu küsimus seotud arvuti töökorras olemise, konverentsilahenduste, printeri või on mõne muu IT-murega. Millised on viis peamist teemat, millega töötajad sageli IT-abisse poole pöörduvad?

Aeglane arvuti või ununenud parool

Ühe murekohana saab välja tuua probleemid operatsioonisüsteemi või riistvaraga. Kas arvuti on miskipärast jäänud aeglaseks, annab tundmatuid veateateid või veel hullem, mõni vajalik rakendus näiteks ei tööta üldse.

Lisaks on tõusev trend kodukontori probleemid kaugtöövahenditega, näiteks kuidas saada üles VPN-ühendus. Tihti esinev mure on ka traadita võrgu olemasolu ja selle kiirus/stabiilsus, sest moodsad töövahendid nagu näiteks Teams nõuavad head ühendust, et pilt ja heli ei hakiks ega hanguks.

Kolmanda küsimusega on meist kokku puutunud pea igaüks ja see on probleem konto ligipääsuga, olgu selleks siis aegunud või ununenud paroolid või see, et uuendamine ei taha õnnestuda.

Konsulteerimine asjatundjatega

Helpdeski poole pöördutakse sageli ka lihtsalt konsultatsiooni saamiseks. Küsimusi on seinast seina, näiteks milline on kaasaegsete pilvelahenduste kasutamise parimad praktikad ja nüansid – kuidas jagada turvaliselt sisu mõne ettevõttevälise partneriga, kuidas korraldada kõige paremini koosolekuid ja videokonverentse.

Viimasena võib välja tuua küsimused erinevate rakendustarkvarade kasutamise kohta, mis võivad erineda üldistest ettevõtte ja töökoha rakendustest, olgu selleks tabelarvutuste, teksti- ja/või pilditöötluse käsitlemine või ka näiteks raamatupidamistarkvara kasutamisel tekkivad mured.

IT-abi ei tasu karta

Kõige olulisem on igal töötajal meeles pidada, et Helpdeski ei tasu karta. Rumalaid küsimusi ei ole ning sealsed inimesed on esimene koht, kuhu pöörduda, kui on IT mure.

Mida kasutaja saab ise teha? Olulisim on defineerida selgelt oma probleem – mida ei saa kasutada, kuhu soovid pääseda või kust milline info puudub.

Kindlasti ei tasu kohe ise pusima ja asja parandama hakata, see võib viia hoopis keerulisema lahenduskäiguni ja seisak töös võib muutuda pikemaks. Halbade juhuste kokku sattumisel võib algselt lihtsa probleemi parandamine osutuda tunduvalt pikaajalisemaks. 

Tasub toonitada, et konsultatsiooni küsimist ei maksa peljata – kuidas saata koostööpartnerile dokumenti või anda ligipääsu pilves olevale andmehoidlale, nõuab see siis autentimist või piisab lihtsamast lahendusest. Turvalisus on iga ettevõtte jaoks väga oluline küsimus ning IT-abi on alati nõu ja jõuga toeks, et töötajad saaksid teha kõige paremad valikud.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.