OIXIO blogi

Abiks ärikasutajale: 5 asja, mida kindlasti teha, kui ostad uue sülearvuti

Uut ärisülearvutit kasutama hakates peab enne seda veidi enda käe järgi seadistama. Tavaliselt tahavad ju uue arvuti ostjad, et uues masinas toimiks kõik võimalikult sarnaselt ja murevabalt, nagu eelmises arvutis.

Siin on viis esmast soovitust, mida uut ärisülerit lahti pakkides ja avades võiks kohe kõige esimesena teha.

1. Seadista kasutajakontod, määra ligipääsude jaoks paroolid

Windowsis saad luua kas oma kohaliku kasutajakonto või kui kasutasid varem Microsofti või ettevõtte kontot, siis ei ole vaja teha muud, kui see olemasolev konto oma senikehtinud parooliga lisada. 

See on eriti kasulik siis, kui kasutad tööks erinevaid arvuteid ning andmed on olemas näiteks Microsofti pilveteenuses. Sellisel juhul on kõigist arvutitest kättesaadavad samad dokumendid ja muud failid ning saadki uuest arvutist väga kiiresti kõigile oma vana arvuti varundatud asjadele.

2. Seadista varundus

Varundamine väga oluline, koguni nii tähtis, et sellele tuleb kohe alguses mõelda, et hiljem meelest ei läheks. Seda eriti just ärikasutajal, kellel on palju tööalast infot, mis ei tohiks seadme vahetuse tõttu kaotsi minna. 

Võimalusi varundamiseks on muidugi palju ja kodukasutaja jaoks sobivad ka erinevad tuntud pilveteenused (OneDrive, Google Drive, Dropbox jne), kuid ärikasutajale on olemas spetsiaalsed, andmete säilimist tagavad ja lisavõimalustega pilvevarundusteenused

Kui on olemas eraldi server kontoris, saab muidugi ka sinna lisakoopia teha või parema puudumisel kasvõi välisele kõvakettale. Ettevõtetel aga on kindlasti üldjuhul olemas ühine platvorm, mille kaudu andmete ja oluliste failide varundamine toimub.

3. Paigalda turvatarkvara

Veel enne, kui arvutiga tööle hakkad ning sukeldud igapäevaselt internetti, ei tohi ära unustada, et küber-ohud varitsevad kõikjal, nende eest pole keegi kaitstud. Tuleb põhjalikumalt järele mõelda, millega oma arvuti turvalisust tagada. Kas osta mõni viirusetõrjetarkvara või paigaldada tasuta turvatarkvara? Või piisab hoopis Windowsi enda sisseehitatud turvalahendusest?

Vastavalt valikule seadista oma arvuti kaitse, kuni operatsioonisüsteem annab kinnituse, et seade on kaitstud.

Eriti oluline on turvatarkvara ärikliendile, sest kui küberpätt satub ettevõtte tundlikele andmetele ligi läbi ebatõhusa turvavärava, võib see tuua suurt kahju nii andmete kaotsimineku kui lekkimisega.

4. Tarkvara paigaldamine ning andmete ülekandmine

Uude arvutisse tuleb tarkvara uuesti installida, sest programmid seadistavad end installi käigus tööle uue riistvaraga. Seega varusta end juba enne paigaldamist vajalike andmekandjate (või allalaadimislinkide), paroolide ja installivõtmetega. See on üks aeganõudvamaid tegevusi, kus palju asju tuleb ka käsitsi seadistada, aga sellest pole pääsu. Ettevõttes võib olla uue arvuti jaoks vajalikest töövahenditest komplekt, mille saab korraga lihtsamini installida koos vajalike seadistustega.

Kogu andmete ülekanne on lihtsam siis, kui oled vanas arvuti oma andmeid pidevalt varundanud – siis saab need hõlpsasti pilveteenusest või varunduskettalt uude masinasse üle kanda.

Andmete kopeerimise ja eelseadistuspakettide kohta küsi infot salongist või e-poe LiveChat-ist. Aitame ja teeme su elu lihtsamaks.

5. Hangi sobiv kontoritöö pakett 

Kindlasti tasub ärikliendil mõelda ka sobiva kontoritöö paketile. Näiteks Microsofti 365 paketid rahuldavad pea kõik ettevõtete ärivajadused – nii suhtlus, andmetöötlus, andmevahetus ja andmetalletus, rääkimata meeskonnatöö korraldusest. Paketis sisaldub näiteks ka Microsoft Teams, mis tagab sinu ettevõttele turvalise suhtluse kaugtööl olles.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.