OIXIO blogi

Kogemus räägib: kõike ise teha pole mõtet ehk miks tasub firma igapäevane IT-haldus anda partneri kätesse?

Kõike ise tehes võib juhtuda, et mõni asi ei tule päris nii hästi välja, kui tahaks. Kui aga oled väga hea ühel kindlal alal, siis miks peaks sa olema sama hea näiteks IT valdkonnas? Ega ei peagi. Selles valdkonnas on samuti oma tipptegijad. Just neilt tasubki IT-teenus tellida, sest siis saad omal alal tipus olles oma äri toetada parima IT-haldusega.

“Toimiv IT on edu alus,” kinnitab oma kogemusest Skepast & Puhkim OÜ juhatuse liige Peeter Škepast, miks otsustati anda ettevõtte igapäevane IT-haldus OIXIO kätesse. Škepast tunnistab, et neil ei ole siiski mõistlik eraldi IT-inimest palgalehel pidada, sest talle pole täistöökohta pakkuda. “Meie firmal pole lihtsalt igapäevaselt nii palju IT-alaseid tegemisi,” lisab ta.

Eesti turul 15 aastat tegutsenud Skepast & Puhkim OÜ on Eesti juhtiv infrastruktuuri-, planeeringute- ja keskkonnavaldkonna konsultatsiooniettevõte. Ettevõte kaalus tõsiselt IT-haldusteenuse pakkujat valides mitmeid partnereid, aga kuna OIXIOga oli varem olemas hea kokkupuude riistvara soetamise kaudu, siis langeski valik tuttava partneri kasuks. 

“Keskendudes vaid oma ärile, mitte IT arendamisele, suudame me pakkuda asjatundlikumaid ja kvaliteetsemaid teenuseid,” toob Škepast välja ühe põhipõhjuse, miks otsustati abi väljast otsida. Pika kogemusega ettevõte saab niimoodi keskenduda just oma tugevustele.

Esimese sammuna tuli hetkeolukord põhjalikult üle vaadata

Kui OIXIO 2015. aastal Skepast & Puhkimi IT enda vastutada võttis, siis kõige esimeseks sammuks sai hetkeolukorra hindamine ja tööjaamade halduse ülevõtmine. Kuna ettevõtte näol oli tegemist rahvusvahelise suurkontserni Ramboll Group tütarfirmaga, siis oli üheks oluliseks ettevõtmiseks ka emafirmast lahkulöömine. 

OIXIO süsteemiarhitekt Marko Tamm meenutab, et koostöö alguses vaadati kogu riistvara üle ning anti vajalikud soovitused, kuidas selle varustusega edasi liikuda. 

“Näiteks soovitasime osta uue PowerEdge VRTX lahenduse, millega sai kõik masinad virtualiseerida uuemale platvormile ning kaotada vanad lahendused,” rääkis Tamm üleminekust. Varunduse jaoks osteti täiesti uus server, mis lubas teha kohapealseid varukoopiaid ning turvalisuse suurendamiseks loodi ka asendus-sait OIXIO juurde. Nii on Skepast&Puhkimi kogu intellektuaalne vara dubleeritud nii nende enda juures kui OIXIO serveris.

Kogu IT haldamise ülevõtmine ja juurutusprotsess läks Škepasti sõnul üllatavalt kiiresti: “Minu jaoks oli see üle ootuste lihtne ja probleemideta protsess. OIXIOs töötavad head ja väga professionaalsed spetsialistid,” lisab ta. 

OIXIO pakutava IT-haldusteenuse hulka kuulub veel olulise osana ka igapäevase IT-kasutajatoe pakkumine ettevõtte 42 töötajale. Kogu meeskond harjus murede korral ise OIXIO-sse helistamisega, sest abi saab sealt alati kiiresti. “Inimesi jaoks on oluline, et ta abi saab, vahet pole, kes seda lõpuks pakub,” lisab Škepast.

Teenus on palju odavam sisse osta, kui ise inimest palgal hoida

Tänaseks on OIXIO olnud Skepast & Puhkimi partneriks olnud juba ligi kuus aastat ning taganud ettevõtte igapäevase IT toimimise, varundades ka andmeid nii, et kui serveriga peaks midagi firmas juhtuma, on andmete säilimine endiselt tagatud OIXIOs asuva teise varukoopiaga.

Eraldi IT-inimest ei plaani ettevõte endiselt palgata, sest kõik probleemid on OIXIO abiga lahendatud. „Ka rahaliselt on mõistlikum teenust sisse osta, kui inimest pidevalt palgal hoida. Sul peab siis olema talle piisavalt ametikohustusi anda, kui spetsialisti tööle võtad. OIXIO puhul aga saan ma IT neile jätta ning igaüks saab teha seda, mida ta kõige paremini oskab,” rõhutab Škepast.

Loe OIXIO haldusteenuse kohta lähemalt siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.