Kõik ärisülearvutid pole ühesugused. Mis neid siis eristab?

Seisad sabas ja kui järjekord sinuni jõuab, küsid ühe ärisülearvuti. Kas tõesti nii? Muidugi pole ärisülearvuti ostmine nagu poest leiva ja piima võtmine, aga see pole ka raketiteadus. Kui tead, mis eristab üht arvutit teisest, on peagi pilt selge, millist seadet just sulle vaja.

Samas peab nõustuma, et ka sülearvutid on tasapisi sarnasemaks muutunud ja väga suuri erinevusi pole. Kui valid äriklassi masinat, siis kitseneb valik veelgi paremuse suunas – täiesti alt minna ja mööda panna oma valikus on keeruline. Kuid alati saab detaile arvestades leida just enda jaoks parima lahenduse.

Mõned ühised tunnused – vastupidavus, hind, kaal, garantii

Kõigepealt aga vaatame, mille poolest ärisülearvutid ühiselt erinevad tavalistest kodukasutaja masinatest.

Esiteks on need kindlasti vastupidavamad ja samas õhemad, garantii ning klienditugi on kasutajale parem. Paraku tuleb arvestada ka natuke kõrgema hinnaga, mis on loomulik, kui tahad endale keskmisest paremat seadet.

Erinevused, mis on otsustavad

Kui võrdled erinevaid sülearvuteid, siis jälgi nende erinevusi. Mõned võivad olla olulised, mõned jälle mitte nii tähtsad.

Siin on omadused, mille puhul erinevus ärikasutaja jaoks on oluline.

  1. Piisav konfiguratsioon. Tööks peab masin olema piisavalt kiire, mõned tänapäeva kontoritöö tegevused nõuavad ka riistvaralt kiiret tegutsemist nagu videokoosolekud, suuremahulised tabelid ja dokumendid, graafikud. Selleks jälgi pakkumisest, et seadme protsessor, mälu, kõvaketas (SSD), ekraan, operatsioonisüsteem, pordid, klaviatuur ja kõik muu vastaks nõuetele. Olenemata kõigist lisadest, mida tahad arvutile juurde osta, alusta ikka tuleb ikka põhiparameetritest.
  2. Kas sülearvutit saab proovida ja testida? Uuri järgi, kas mõne mudeli saaks müüjalt enne ostu endale testimiseks võtta, sest vaatamata tehnilistele näitajatele on üks olulisemaid omadusi arvuti kasutusmugavus ja tegelik kiirus. Seega mine kohale salongi, kus saab otsitavat mudelit vähemalt katsuda.
  3. Kiire tarne. Ehkki maailmas valitseb kiibi- ja protsessorikriis, pole kõik laod ja poed veel kaugeltki tühjad. Mõned müüjad võivad kehva logistikat põhjendada kriisiga, kuid ärikasutajale orienteeritud müüjatel on olemas nii kohapealne valik salongis kui ka kiire tarne mõnest lähimast laost. Ärikasutaja mudelite laoseis peab olema hea Eestis ja müüjal endal, mitte hulgiladudes teoreetilise numbrina. Oma laoseis garanteerib ostjale kiire tarne, sest ärisülearvuti kättesaamise viivitus võib tähendada ostjale iga päevaga kaotusi oma tuludes.
  4. Teenindus on tasemel koos asjalike soovituste ja hooldustöödega. Ehkki võib tunduda, et mida nende sülearvutitega ikka juhtuda saab (ja ega heade mudelitega eriti ei juhtugi midagi), võib rohkemate arvutite tellijatel ette tulla pidevalt pisiasju, mis nõuavad aega, tähelepanu ja miks mitte näiteks spetsiaalse otsikuga kruvikeerajat, et mälu vahetada või tolmu eemaldada. Kui firma ei tegele IT ja hooldusega, siis on vägagi mõistlik kõik need pisiasjad jätta arvutitega tegelevate spetsialistide hooleks ning kasutada müügijärgset kasutajatuge. Tänapäevastele nõuetele vastavatel (teenindus)firmadel on näiteks ISO 27001 sertifikaat või kasutatakse klientidelt tagasiside saamiseks soovitusindeksit.
  5. Kindlustus. Kui tahad mobiilsete kasutajatega kaasasolevate seadmetega säilitada meelerahu ja olla kindel, et kui ka midagi juhtub, pole rahaline kaotus suur, siis kasuta seadmekindlustust. Õnnetusjuhtumi vastu saab sõlmida kaskokindlustuse. Kindlustus tuleviku suhtes on ka raamlepingu sõlmimise võimalus, millega kokkulepitud konfiguratsiooniga seadmed on vastavalt kliendi vajadustele tellitavad kokkulepitud aja jooksul (näiteks järgneval aastal).
  6. Paindlik tasumine. Kui ettevõttel on vaja arvutipark välja vahetada või suurem partii ärisülearvuteid juurde hankida, siis pakkujate erinevus tuleb välja finantseerimisvõimalusi uurides. Selleks, et korraga liiga suuri väljaminekuid mitte teha, saab valida sellise pakkuja, kes pakub kasutusrenti.
  7. Mida müüja oma kaubast teab? On ostjaid, kes teavad täpselt, mida tahavad ning müüjalt midagi ei küsi. On müüjaid, kes arvavad, et ostja peab ise teadma, mis tal täpselt vaja on ja midagi ei paku peale toote enda. Ärikasutajal on aga mõistlik valida müüja, kes oskab oma toodete kohta vastata seda, mida enamus ostjaid ei tea. Selleks võiks müüjal olla tootjalt saadud kõrge partnerstaatus, mis kinnitab, et tooteid tuntakse läbi ja lõhki. Selleks on erinevad Platinum, Gold jm partnerstaatused.
  8. Kas täislahendust ka saab? Jõuamegi tagasi alguse juurde ehk sülearvuti ostmine ei ole poes letist leiva ja piima võtmine. Ühel äriettevõttel läheb peale klaviatuuri ja ekraaniga arvutusseadme vaja ka sinna juurde kuuluvaid olulisi lisasid – turvalahendusi, võrku, andmesalvestuslahendusi, varundust, koosolekuseadmeid, dokke jne. Kui kõigi nende jaoks on erinev pakkuja, läheb keeruliseks. Lihtsam on asju ajada ühe terviklahenduste pakkujaga.

Valikut parimatest äriklassi sülearvutitest vaata OIXIO poest.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.