Kui töö seisab, siis tulu pole: haldusteenus, mis tagab jätkusuutliku, pausideta IT aastateks

IT-ga on tihti nii, et seda ei märka keegi, kui kõik on korras. Kui aga midagi juhtub, tuleb tegeleda tulekahju kustutamisega ning seisma pandud äri toob tohutuid kulusid. Klassikaline nii-öelda reaktiivne IT-haldusteenus, mis likvideerib ainult tagajärgi, ei vasta aga OIXIO IT-halduse ärisuunajuhi Rudolf Purge sõnul enam ammu tänastele äri vajadustele. Milline siis on uue põlvkonna IT-haldusteenus? Eks ikka ennetav.

Kui lähemalt vaadata, mida infotehnoloogialahendused ühes ettevõttes toetavad, siis on nende tööpõld vägagi lai. IT-osakond peab tagama nii lõppkasutajate seadmete (arvutid, telefonid, tahvlid jms) korrashoiu, ärirakenduste toimimise, baastaristu (võrgulahendused, serveri- ja pilveteenused) veatu toimimise ning muidugi ka küberturvalisuse, mida peab OIXIO üheks olulisemaks lahenduseks äririskide vähendamisel ning millele peab iga endast lugupidav ettevõte kindlasti tähelepanu pöörama.

Kui äris lakkab midagi töötamast, siis leebemal juhul on töö lihtsalt häiritud, kuid halvem variant on tööseisak. Mõlemad on sellegipoolest firmale kokkuvõttes üsna suureks ja kulukaks probleemiks. Kõiksuguste intsidentide lahendamine tähendab otsest kulu või teenimata jäänud kasumit.

Mis aeglustab intsidentide võimalikult kiiret lahendamist?

Kui tulekahju on käes ning tuleb hakata tekkinud muredega tagantjärele tegelema, siis seisavad ärid sageli silmitsi mitmete probleemidega.

Aeglane reageerimiskiirus ja vajalike oskuste puudumine. Kas ettevõtte enda IT-spetsialist, kes peaks probleemi lahendama hakkama, on kättesaadav ning kas tal on ikka piisavalt oskusi, et probleeme lahendada? Väiksemates ja kesksuurtes ettevõtetes võib IT-teadlikke inimesi olla vähem ning kui ka IT-juht on parasjagu puhkusel, siis keegi ei pruugigi lahendust teada.

Puudulikud protsessid ja kehv dokumentatsioon. Kui IT-protsessid on puudulikud ja puudub ka korralik dokumentatsioon IT lahenduste kohta, mis kasutusel, siis võib probleemi tuumani jõudmine võtta väga palju aega. Aeg kulub ja iga minut, mis tööseisakut pikendab, võib ärile tähendada üsna suurt saamata jäänud tulu.

Probleem jääb lahendamata. Kui korduvaid IT-probleeme ei võeta käsile süsteemselt ja nendega ei tegeleta ohu lõpliku kõrvaldamiseni, siis võib küll nii-öelda kustutada tulekahju ühest kohast, kuid see lahvatab sädemetest uuesti uues kohas. Küberrünnakute ja turvaprobleemidega võib see olla üsna tüüpiline.

Puudub visioon ehk pigem plaan. Reaktiivse IT-halduse suurim probleem on reageerimine tagajärgedele ja ettenägemisvõime puudulikkus. IT-taristu, mille eest IT-haldus parimal viisil hoolt peab kandma, vajab süsteemset lähenemist ja visiooni, et taristu oleks parima võimaliku tervise juures ka 2-3 aasta möödudes.

Usalda proffe! Haldusteenus vähendab oluliselt IT-juhi koormust

IT-partneri kasutamise põhieelisteks on eelkõige hea reageerimiskiirus ning parimad oskused oma valdkonnas. Sa ei pea ise muretsema, mis saab siis, kui sinu ettevõtte IT-spetsialist on puhkusel või kas tal on ikka piisavalt teadmisi uusimate ja keerulisemate probleemidega tegelemiseks. OIXIO kasutab IT-halduse teenuses proaktiivset lähenemist, mille eesmärgiks ongi lahendada IT-probleeme nende ennetamise abil. See on ka ettevõttele kindlasti odavam, kui õnnetuse tagajärgede likvideerimine.

“Kuna küberturve on meie hinnangul kõige suurem äririsk, siis alustame oma teenuse käivitamise faasis kõigepealt küberturbe auditiga,” selgitab Purge, kuidas leitakse alguses üles  kõige suuremad ohud ja nõrkused. 

Kui kogu ettevõtte IT-lahendused on kaardistatud, siis järgmisena luuakse proaktiivne hooldusplaan kõikidele IT-taristu komponentide osadele. 

“Viime selle läbi kindla regulaarsusega ja kooskõlas ettevõtte enda vajadustega, millal mingeid töid oleks kõige mõistlikum teha,” lisab Purge. Nii saab tagada, et IT-taristu oleks oma parima tervise juures. 

Juurde lisanduvad muidugi veel turva- ja versiooniuuendused lõppkasutajate seadmetes ning serveri- ja võrguteenustes.

Väiksemaid probleeme võib ikka ette tulla

Probleemide eest pole kaitstud keegi, kuid hea ettevalmistusega võib nii-öelda suuremad jamad ära hoida. Väiksemate probleemidega tegelemine on võimalik ka väiksemate kahjudega. Kuigi ideaalses maailmas läbi proaktiivse lähenemise IT-probleeme ei tekiks, siis päris elus tuleb mõnikord neid ikka ette. Probleemihalduse sisend tuleb töötajate pöördumistest kasutajatoe poole, neid analüüsitakse ning tehakse järeldusi, et tulevikus selliseid muresid vältida. 

Esmatasandil pakub kasutajatele abi OIXIO Helpdesk´i teenus, kus lahendatakse juba 75% pöördumistest. Kui aga peaks sattuma ette mõni keerulisem probleem, siis on kliendi käeulatuses ka teise ja kolmanda taseme spetsialistid, kes küsimusega kiirelt edasi tegelevad.

Arengukava tagab jätkusuutlikult toimiva IT

Kõige viimaseks etapiks on tavaliselt IT-taristu arengukava loomine, mis annab ettevõtte IT-le jätkusuutlikkuse ning vaate tulevikku, milliseid väljaminekuid või investeeringuid peab ettevõtte oma IT-le suunama, et tagada katkestusteta toimiv töö.

Lisaks pakub OIXIO oma teenusega ka ettevõtte IT-d puudutavaid põhiprotsesse. Näiteks võib selleks olla uuele töötajale kogu IT-d puudutava info, ligipääsude ja seadmete jagamine. Sellega ei pea tegelema personalitöötaja, vaid IT-haldus teab paremini, milline seade, millised programmid jm tuleb töötajale kätte anda.

Nii ongi OIXIO uue põlvkonna IT-haldus suunatud just ettevõtte IT jätkusuutlikkuse ennetavale tagamisele, et see oleks parima tervise juures ka aastate möödudes ning keegi ei peaks pidevalt muretsema, mis saab siis, kui mõni tõsisem IT-intsident ettevõtet peaks tabama.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.