Salesforce'i blogi

8 olulist trendi andmete ja kliendihalduse maailmast, mida tuleb 2023. aastal teada

Millised trendid kliendihalduse maailma raputavad?Foto: Shutterstock

Millised on maailma juhtiva kliendi- ja müügihaldustarkvara Salesforce’i trendid ja suunad, kuhu ettevõtted peaksid sel aastal liikuma? Millised muutused ootavad meid ees seoses andmetega? Salesforce’i Eestis tegutsev partner LeverUP teeb neist ülevaate.

1. Kliendiandmete platvorm (customer data platvorm ehk CDP)

Pole vist vaja mainida, et personaliseeritud kliendikogemuse aluseks on mitmekülgsed ja struktureeritud andmed. Samuti on selge, et nende andmete hulk kasvab aasta-aastalt ja päev-päevalt – eriti suurtel ettevõtetel. Niisiis tõstatub järjest enam ka küsimus, kuidas neid andmeid ikkagi ettevõtte hüvanguks tööle panna.

Eelmisel aastal suure arenguhüppe teinud Salesforce’i CDP suudab koondada erinevad ettevõtte andmed, luua nende vahel loogilised seosed ja seejuures võtta arvesse konkreetse kliendi eelistusi. Teisisõnu, CDP suudab muuta need andmed ettevõtte müügi- ja turundusmeeskonnale kiiresti ja mugavalt kasutuskõlblikuks ning kättesaadavaks. 

2. Esimese osapoole andmed

2023. aasta märksõnadeks on kahtlemata privaatsus, turvalisus ja esimese osapoole andmete kasutamine. Need on andmed, mis talletuvad külastataval veebilehel, et muuta selle kasutamine mugavaks. Kuna andmete kogumine ja talletamine muutub järjest reguleeritumaks ning paljudel ettevõtetel tuleb see protsess senisest paremini läbi mõelda, võib ka siin ennustada CDP kasvavat populaarsust, sest sellel platvormil kasutataksegi esimese osapoole andmeid ning seejuures on juba arvestatud ka isikuandmete kaitse üldmäärusega (GDPR).

3. Valmistehtud lahendused

Selle asemel et ise jalgratast leiutada, liiguvad organisatsioonid juba valmis tehtud ja nende ärispetsiifikat arvestavatele andmemudelitele. Selleks on Salesforce loonud spetsiaalse Industry Cloudi, mis katab väga paljude tegevusvaldkondade vajadusi: näiteks tervise-, finants-, meedia-, tootmis-, energia- ja kommunaalteenuste, autotööstuse, valitsusasutuste, mittetulundusühingute, haridusvaldkonna ja isegi vaktsineerimisteenuste vallas.

4. Struktureerimata andmete parem kasutus

Need on andmed, mis ei ole ühegi standardi järgi vormindatud ega aita teid kuidagi äriliste eesmärkide saavutamisel – sisuliselt vedelevad need andmed lihtsalt laiali. 2023. aastal näeme järjest rohkem soovi andmeallikaid struktureerida ja need enda kasuks tööle panna. 

5. Hea arhitektuur

„Well-Architected“ on raamistik, mis kuulutati välja valdkonna suurimal, tarkvaraarhitektide konverentsil Dreamforce ’22. See on suund, mille järgi arendatakse suuri keskkondi nagu Salesforce järjest paremini kohandatavate ja korduvkasutatavate komponentidega ning kõikide uute teenuste puhul peetakse silmas kasutajamugavust ja skaleeritavust. 

6. Andmete voog

Mainimata ei saa jätta ka ühte järjest enam kasutajate poolehoidu võitvat Salesforce’i teenust Flow. Nagu nimigi ütleb, on tegemist tööriistaga, mis tekitab andmetest voo ning automatiseerib veelgi enam keerulisi äriprotsesse. Flow Builder on liides, mida kasutatakse üksikute voogude koostamiseks ning seda saab kasutada kooditaolise loogika loomiseks ilma programmeerimiskeelt kasutamata.

7. Küberturvalisus

Jah, midagi pole teha, andmete kogumisega kaasneb ka vastutus. Panused on kõrged ja pahatahtlikud rünnakud on tõusuteel ka Salesforce’i kasutavate ettevõtete puhul – seda nii väliste küberpahalaste kui ka sisemiste turvaaukude mõttes. Siseringi ohtudeks peetakse näiteks ka ettevõtte töötajaid, kes võivad organisatsiooni andmeid ohustada – kas siis tahtlikult või hooletusest. Andmete kaitsmine peab olema nii asutusesisene kui ka kliendihaldustarkvara teenust pakkuva ettevõtte ühine vastutus. 

8. Tehisintellekt

Viimase paari aasta jooksul on tehisintellekt ja masinõpe plahvatuslikult kasvanud. Salesforce on kasutanud tehisintellekti jõudu ja toonud turule Einsteini – tööriista, mis tajub ja analüüsib andmeid täpselt nii nagu inimesed. Einstein on avanud täiesti uued võimalused uue põlvkonna kliendikogemuse saavutamiseks. Näha on, et nõudlus Einstein Analyticsi järele kasvab iga päevaga, sest klientide käitumise analüüsimine ning teadlike turundus- ja müügiotsuste tegemine on pidevalt muutuvas ärimaailmas võtmetähtsusega.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.