Salesforce'i blogi

CRM on minevik? Turundajates tekitab elevust uus imevidin

Räägitakse, et CDP annab võimaluse luua turunduse "Püha Graal".Foto: Shutterstock

CDP ehk kliendiandmete platvorm (customer data platform) on turundusringkondades suhteliselt uus moesõna, mis kogub seoses privaatsuskaitse regulatsioonide karmistamisega kiiresti populaarsust. Kui küpsised pole tulevikus enam turundajate abimehed, vaid jälle lihtsalt maiustused, tuleb mängu CDP. Sellegipoolest tekitab järjekordne tähelühend turundajates veel segadust.

LeverUPi Salesforce Marketing Cloudi konsultandid selgitavad CDP põhitõdesid ja vastavad enamlevinud küsimustele:

Mis ikkagi on CDP?

Meie klient on Salesforce’i CDP-d kirjeldanud kui “andmete kiirteed”, mis ühendab turundajad kõigi erinevat tüüpi kliendiandmetega. Teisisõnu, CDP põhieesmärk on koondada erinevad ettevõtte andmed, luua nende andmevoogude vahel loogilised ühendused ning muuta need kasutuskõlblikuks ja kohe kättesaadavaks.

Miks on CDP-d vaja?

Kuigi kuulete palju sellest, kuidas klientide ootused muutuvad ja kuidas kliendikogemus on sama oluline kui toode ise, ajate tegelikkuses endiselt oma andmeanalüütikutelt taga nende klientide nimekirja, kes eelmisel nädalal minema lipsasid. Kui olete selle kätte saanud, kas õnnestub suhe taaselustada, enne kui on liiga hilja? CDP annab turundus- ja CX-meeskondadele (CX on customer experience ehk kliendikogemus) võimaluse kasutada reaalajas andmeid, koodita (no-code) segmenteerimise funktsiooni ja võimalust suunata kliendisegmendid oma valitud tööriista juurde, alates turunduse automatiseerimisest kuni klienditoe platvormideni.

Kui CDP kogub ja struktureerib andmeid, kas neid saab asendada andmelaoga?

Kuigi andmeladu võib pidada CDP esivanemaks, eksisteerivad need kaks tehnoloogiat sageli kõrvuti, kuna neil on erinevad eesmärgid. Andmeladu on pigem andmehoidla, kuna andmed satuvad sinna hulgi ja peaaegu mitte kunagi reaalajas. Tavaliselt ei suuda andmeladu martechi platvormidel koheseid toiminguid käivitada. Salesforce’i CDP kasutab andmeid reaalajas, pakub kasutajasõbralikku liidest, võimalusi mikrosegmenteerimiseks ja kliendikogemuse parandamiseks tehisintellekti abiga.

Kas CDP asendab CRM-i?

Vaatamata sarnastele nimedele ei välista CRM – kliendisuhete haldamise tarkvara – ja CDP – kliendiandmete platvorm – teineteist. CRM haldab kliendisuhteid, CDP aga teie toote või teenusega seotud kontaktpunkte. Ikka segane? Lähme natuke diibimaks – CRMi läheb tarvis, et aidata teie müügimeeskonnal hallata oma suhtlust klientidega, automatiseerida rutiinseid tegevusi ja jälgida protsessi, samas kui CDP teab kõike, kuidas kliendid teie toote, mobiilirakenduse ja veebisaidiga “suhtlevad”, ka meili ja SMSi teel. Mis puutub tegevustesse, siis CRM automatiseerib teie oma meeskonna protsesse, samas kui CDP pakub võimalusi, millel on otsene mõju kliendikogemusele.

Milliseid andmeid saab CDP kasutada?

CDP-sse liikuvad andmed tulevad esimese osapoole andmetena, mis tähendab, et neid andmeid edastavad kliendid ettevõttele ise ja neid kasutatakse sama ettevõtte turunduseesmärkidel. Erinevalt kolmandate osapoolte andmetest, mida kogutakse teistelt ettevõtetelt ning mida kasutatakse peamiselt potentsiaalsete klientide ja tundmatute kasutajate tuvastamiseks, keskenduvad esimese osapoole andmed rohkem teadaolevatele klientidele. CDP kogub andmeid erinevatest allikatest, et luua üks turunduse “Püha Graal” – ühtne kliendiprofiil (UCP – unified customer profile).

Salesforce’i CDP andmete integreerimise võimalused

Salesforce’i CDP murrab maha silod teenuse, kaubanduse, reklaamimise, kliendisuhete halduse, analüüsi ja teiste meeskondade vahel, koondades kokku järgmised andmed (sealhulgas, kuid mitte ainult):

  • Tellimused / kassa / hüljatud tehingud (e-kaubandus)
  • Meil, SMS, WhatsApp, push-suhtlus (Salesforce Marketing Cloud)
  • Tugijuhtumid (teenusepilv)
  • Klientide ja müügivihjete isikuandmed ja kontaktteave (müügipilv)
  • Suhtlemine veebisaidi ja huvidega (MC isikupärastamine)
  • Digitaalsed reklaamiplatvormid (LinkedIN, Facebook, Instagram, Google Ads jpt)
  • Offline-andmed ja muud andmed andmejärve kaudu (AWS Cloud)
  • Kohandatud integratsioonid Mulesofti kaudu

Kuidas muudab CDP andmed turundajate jaoks kasutatavaks?

CDP vabastab andmetele juurdepääsu. Tööprotsess muutub sellevõrra kiiremaks, kuna turundajad ei pea enam ootama, kuni nende tehnoloogiameeskonnad koguvad erinevatest osakondadest klientide teadmisi. Seega lüheneb ka kampaaniate käivitamisele kuluv aeg. CDP-ga on turundusmeeskonnal kõik andmed iga üksikisiku kohta salvestatud ühte kohta. Kuid pelgalt kliendiandmete ühendamine ei tee teid turuliidriks. Sellele toob teid lähemale CDP võimas, tehisintellekt, mis suudab tuvastada iga kliendi puhul üle 200 eri andmeliigi, analüüsida inimese personaalset ostukäitumist ning tuginedes nendele andmetele pakkuda igale kliendile just talle huvi pakkuvat sisu. Lisaks suudab tehisintellekt luua persoonasid, mille abil leida internetiavarustest sarnased suurima ostupotentsiaaliga kliendid.  

Kas CDP hoolitseb privaatsuse ja kliendi nõusoleku eest?

Praeguseks on iga turunduse entusiast mõistnud, et liigume küpsisteta tuleviku poole ja kolmandate osapoolte küpsised on jäämas ajalukku. Selle põhjuseks on asjaolu, et kolmanda osapoole andmed vahetavad omanikku ja on raske kindlaks teha, kas need koguti nõusolekul või mitte. Arvestades asjaolu, et CDP kogub ainult esimese osapoole andmeid, saate täpselt teada, kuidas, millal, kus ja miks need andmed on teieni jõudnud. Nii olete valmis oma klientide andmete privaatsuse austamise ajastuks.

Milline võib olla Salesforce’i CDP juurutamise oodatav mõju ja ROI (investeeringute tootlus)?

Kuigi lõplik mõju sõltub igast konkreetsest rakendusest ja tööstusharust, annavad suurusjärkudest mingi ettekujutuse Salesforce’i klientide senised kogemused:

  • CDP-ga kahekordne investeeringute tootlus
  • Enam kui 30-kordne kliendisegmendi loomise kiirus
  • 65% parem kliendiprofiili konsolideerimise määr
  • 50% rohkem kvalifitseeritud müügivihjeid

Kliendiandmete haldamise viis võtmesõna – Salesforce’i CDP vastab neile kõigile:

  • Kiirus: võimaldab andmeid sisse võtta erinevatel kiirustel
  • Mitmekesisus: võimaldab konvereteerida andmeid erinevatesse mudelitesse ja koondada kokku 
  • Õigsus: loob ühtse kliendiprofiili, koondades duplikaadid 
  • Maht: võimaldab turvalist pilvepõhist salvestusruumi, mis suudab hallata suuri koguseid kiiresti muutuvaid kliendiandmeid
  • Väärtus: võimaldab andmed maksimaalselt kasutusele võtta 

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.