Salesforce'i blogi

Exceli tabel ei aja enam asja ära? See lahendus teeb nii ettevõttel kui kliendil elu mugavaks

Vana hea Exceli tabel - tore abiline küll, aga kas alati ka kõige mõistlikum?Foto: Shutterstock

Excel on olnud aastakümneid paljude ettevõtete truu abiline. Kui on vaja numbreid kokku lüüa, ajab vana hea Excel asja ära, kuid ühel hetkel jääb andmete tabelisse trükkimisest väheks. Siis tuleb mängu kliendihaldustarkvara ehk CRM.

Mis on vahet Excelil ja CRMil?

Excelit kasutatakse tavaliselt selleks, et numbreid kokku lüüa, arveid tabelisse kanda või näiteks andmeid teisendada. Ka CRMiga kogutakse andmeid, kuid võimalused ulatuvad sellest palju kaugemale. Kliendihaldustarkvara eesmärk on muuta kliendi ja ettevõtte vahelist suhtlust mugavamaks.

LeverUPi äriarendusjuht Märt Jõesaar selgitab: “Me kogume andmeid kliendisuhtluse ja -tegevuse kohta. Nende andmete põhjal suudame kliendiga tulevikus paremini tegeleda.” LeverUP on juhtiva kliendihaldusplatvormi Salesforce’i partnerettevõte, mis tegutseb ka Eestis.

Excelisse saab küll samamoodi andmeid sisse kanda, aga kõik edasine jääb inimese enda teha. “Kui oleme andmed Exceli tabelisse kandnud, peame tegema hulga tööd, et nende andmete pealt midagi välja lugeda või nendega midagi edasi teha,” selgitab Jõesaar. Seevastu CRMiga on need edasised tegevused automatiseeritud.

CRM aitab kliente hoida

Kliendihaldustarkvaraga hoitakse kõiki kliendiandmeid, mis on seotud müügi, turunduse ja teenindusega, ühes kohas. “Salesforce’is on andmestik üles ehitatud kontaktipõhiselt. See tähendab, et meil on ülevaade iga ärikliendi sees olevate kontaktide kohta,” selgitab Märt Jõesaar.

LeverUPi äriarendusjuht Märt Jõesaar.Foto: LeverUP

Lihtsustatult tähendab see, et kui osakonnajuhataja Paul ostab meilt ühtesid asju ja osakonnajuhataja Jüri teisi, siis Salesforce’is tuuakse kõik andmed ühe kliendi kohta kokku – nii tema tegevused veebis, füüsilistes kohtades, teeninduses kui ka turunduses. Excelis on neid andmeid keeruline kliendipõhiselt hoida ja vaadata.

Kõige selle eesmärk on ettevõtte käivet kasvatada. Kliendihaldustarkvara aitab klienti paremini tunda ja tänu sellele teda ka paremini hoida. “Me teame, kes see klient on ja mis talle meeldib. Parema kliendikogemuse pakkumisega suudame ka ettevõtte käivet kasvatada,” sõnab Jõesaar.

Kas Salesforce sobib ka väikeettevõttele?

Kliendihaldustarkavara üks peamisi väärtusi seisneb automaatsetes tegevustes. Kui kliente ja tegevust on vähe, võib müügiarveid rahus Exceli tabelisse kanda – niikaua kui nendega seal toimetada jaksad, pole mingit põhjust kulukamate alternatiivide peale mõelda. Teine lugu on aga siis, kui eesmärk on kasvada. Start-up’il võib olla esialgu väike kliendibaas, aga et kiire kasv oleks võimalik, peab baas olema korda tehtud. Paratamatult jääb Excelist ühel hetkel väheks.

CRM tuleb mängu ka siis, kui ettevõttel on piisavalt palju tegevust, et tekib vajadus automatiseerimise järele. Lihtne näide: kui meil on turundustegevused ja teame, et keegi on midagi ostnud, siis CRMiga saame talle saata automaatseid meeldetuletusi. “Keegi on ostnud endale rulluisud, homme saadad talle kirja, et osta kaitsmed juurde,” pakub Jõesaar lihtsa variandi, kuidas Salesforce’ist abi on.

Parem lahendus ka kliendile

Kõigest sellest on kasu ka klienditeekonna vaatenurgast. Salesforce’i eesmärk on kliendi elukaart pidevalt toetada. CRM võimaldab automatiseeritud suhtlust kliendiga, et ta oleks õnnelik ja rahul ega läheks kellegi teise juurde. Kliendiandmete kogumise mõte ongi, et suudaksime iga kliendiga personaalselt (kuigi automaatselt!) suhelda. “Sellele, kes tahab maasikaid osta, ei paku me autokumme,” selgitab Jõesaar.

LeverUPi äriarendusjuht märgib, et kuigi kliendiandmete kogumise teema paljusid hirmutab, ei lõika sellest kasu sugugi ainult ettevõtted, vaid ikka kliendid ise. “Kui ma tahan päriselt teada, mida mu klient teeb ja vajab, pean teda jälgima ja tema kohta andmeid otsima. Kui kõik need platvormid teaksid meie kohta ainult poolikult, oleksime palju suuremas hädas,” sõnab Jõesaar. Kui ettevõttel on klientide kohta piisavalt infot ning seda osatakse ka kasutada, saab selle abil klientidega paremini suhelda.

Kui oled otsustanud CRMile üle minna ja tahad olla kindel, et uus süsteem saavutab oma täieliku potentsiaali, tasub panustada LeverUPi konsultantidesse. LeverUPi Salesforce’i eksperdid pakuvad kas pika- või lühiajalist tuge ning koolitusteenuseid, mis aitavad sinu meeskonnal end platvormi tööga paremini kurssi viia. Nii on sujuv üleminek tagatud.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.