Mullu kevadel otsustas turunduse automatiseerimise spetsialist Daria Nemchonok Horvaatias kokku panna oma meeskonna. Aastaga on ideest kasvanud rahvusvaheline ettevõte LeverUP, mille fookus on nüüd suunatud Eestile. Daria räägib, millega meie e-riik ta südame võitis ning kuidas jõuti esinduse avamiseni Tallinnas.
Maailma suurima, 28 miljardi eurose käibega kliendihaldusplatvormi Salesforce’i partnerettevõte LeverUP Consulting avas aasta alguses esinduse Tallinnas. Veel on ettevõttel esindused Zagrebis, Vilniuses ja Riias.
LeverUPi tegevjuht on Ukrainas sündinud ja kasvanud horvaatlanna Daria Nemchonok, Salesforce’i turunduspilve teenuste arhitekt ja konsultant. Ta on ülikogenud turunduse automatiseerimise spetsialist, kes töötab selliste gigantidega nagu Norra Telia, Hilti, Danfoss ja Metro.
Kui midagi ette võtta, siis suurelt
Nõudlus Daria oskuste järgi kasvas 2021. aastaks nii suureks, et oma meeskonna loomine ja ettevõtte rajamine näis olevat ainus loogiline samm. “Rajasime ettevõtte koos elukaaslase Vitaliga 2021. aasta kevadel. Kahepeale kokku oleme IT-valdkonnas ja turunduse automatiseerimisega tegelenud ligi kolm kümnendit. Me oleme töötanud arhailiste süsteemidega ja loonud ka täiesti uusi. Meie teadmised ja oskused on unikaalsed,” räägib Daria.
Ettevõtte ja oma meeskonna loomine ei saanud aga olla eesmärk omaette. Daria sõnul pole mõtet aega raisata ja kui midagi teha, siis juba suurelt. “Ma teadsin kohe, et tahan oma ettevõtte viia Horvaatiast kaugemale ja kindlasti Tallinnasse.”
“Täna ehitame Salesforce’i pilveüleseid lahendusi nii USAs, Prantsusmaal kui ka Norras ja Horvaatias – IT-maailmas ei loe, kus su arendaja või koodija füüsiliselt asub. Küll aga on oluline, et kliendil oleks oma kohalik inimene, kellega saab vabalt suhelda,” lisas ta.
Globaalne IT-talentide puudus ei hirmuta
Tänaseks on ettevõtte Zagrebi kontoris tööl üle 20 tippspetsialisti ja lähiajal on plaanis kasvada veelgi. Ka Eestisse värvatakse töötajaid. Salesforce’i ökosüsteemi tundvaid spetsialiste Eestis aga ei ole. “Meie uksed on avatud andekatele IT-spetsialistidele, kes tahavad oma profiili laiendada,” sõnab Daria.
“Salesforce’i sertifikaatide saamisel aitame ja toetame oma inimesi. Tänaseks koosneb meie meeskond kõige kõrgema spetsialiseerumisega koodikirjutajatest ja arendajatest, kellest enamiku oleme ise koolitanud ning kes on läbinud Salesforce’i karmi sertifitseerimisprotsessi,” räägib ettevõtte tegevjuht.
Daria sõnul on Horvaatias inimeste leidmine mõneti kergem kui Eestis. “Seal on meil doonorettevõte,” naerab ta ja lisab: “Oleme atraktiivne tööandja. Me innustame enesetäiendamist, hindame inimeste eripärasid ja panustame nende heaollu. See on tegelikult lihtne – hoiame oma inimesi nagu pereliikmeid.”
Miks just Eesti?
LeverUPi tegevjuht ütleb, et e-Eesti ja kogu riigi digitaliseerimine hakkas talle kolm aastat tagasi silma. Seejärel sai temast e-resident. “Käisin tihti Tallinnas ja õppisin turgu strateegiliselt tundma. Avastasime, et siin on väga suur potentsiaal Salesforce’i jaoks. Praeguseks oleme jõudnud omadega sinna, et meie ettevõtte fookus on suunatud Eestile,” kinnitab Daria.
Tema enda perspektiiv Eestile on elu jooksul kõvasti muutunud. “Horvaatia on mu kodu, kuid suure osa elust olen veetnud Ukrainas ja Venemaal. Sealt vaadates tundus, et Eesti on osa Ida-Euroopast, kuid nüüd, kui olen Eestis palju käinud, ütlen, et Eesti kuulub Põhjamaade sekka.”
Salesforce on ligi 28 miljardi dollarise käibega pilvepõhine kliendihaldusplatvorm, millele kuuluvad ka Eestis tuntud rakendused nagu Slack, Tableau, Mulesoft, Einstein ja work.com.
Vastavalt International Data Corporationi (IDC) andmetele oli Salesforce’i turuosa oma valdkonnas eelmisel aastal 24 protsenti ja üle 80 protsendi Fortune 500 ettevõtetest kasutab Salesforce’i platvormi. LeverUP pakub nii Salesforce’i platvormi teenuste disaini, rakendamist kui ka analüütikat ja haldust.