Lase inimesed keset tööpäeva rulluisutama ja nad kibelevad juba ise kontorisse tagasi

LeverUPi Salesforce'i konsultant Nika jõuab tööpäeva ajal isegi rullitamas käia.Foto: Shutterstock

Samal ajal kui tööandjad otsivad paaniliselt võimalusi, kuidas töötajaid tagasi kontorisse meelitada, on LeverUP võtnud hoopis teise suuna. Kuidas on võimalik tööd korraldada nii, et vajalik saaks tehtud, kollektiivi ühtsustunne ei kannataks ning kõik oleks õnnelikud? Võtmesõna on hübriidtöö.

Sõnad “kaugtöö” ja “kodukontor” on saanud viimastel aastatel paljude töölkäijate sõnavara igapäevaseks osaks. Kuigi distantsilt töötamine ei ole enam sunduslik, eelistavad paljud töötajad just seda varianti igapäevase kontoris käimise asemel. “IT-maailmas pole vahet, kus inimene parasjagu istub, seda enam, et tööd ei tehta enam arhailiste tarkvaradega, millele on ligipääs ainult kontoris,” sõnab LeverUPi Salesforce’i konsultant Nika Belamarić.

Üheks hübriidtöö suuremaks väljakutseks peetakse sotsiaalsete suhete säilitamist. Kaugtöö puhul pelgavad paljud tööandjad, et töötajatel ei teki kolleegide ega ülemusega õiget sidet. Arvatakse, et vaid tihe näost näkku suhtlemine tekitab kollektiivis usaldust ja tagab tõhusa tiimitöö.

Tegelikult ei tähenda suhtlus aga päevast päeva ninapidi koos kontoris istumist. Sotsiaalmeedia ja Slacki ajastul rahuldavad inimesed esmase suhtlemisvajaduse veebis ning tiimitöö võimekuse tõstmiseks korraldab LeverUP koosolekute asemel ühiseid tegevusi. Olgu selleks näiteks varjupaigakoerte jalutamine, ühine väljasõit või hoopiski lõuna mõnes restoranis. Iga tööalane kokkusaamine ei pea tingimata olema töise loomuga!

Töötajad tahavad ise kontorisse tulla

Oleme LeverUPis märganud, et kui keegi otseselt ei käsi end kontorisse vedada, tahavad töötajad ise kohale tulla keskmiselt kahel päeval nädalas. Kusjuures kolleegidega tahetakse kohtuda ka väljaspool kontorit (näiteks töölõunaks) vähemalt korra nädalas. See on täiesti piisav, et säiliks ühtsustunne ning tiimitöö toimiks tõhusalt.

Mõni võib küll arvata, et kui töötajal seljas ei ela, jätab ta poole tööst tegemata, kuid tegelikult on töötajate efektiivsus ja tulemuslikkus tänu vabale graafikule hoopis paranenud. Põhjus on lihtne – tasakaal töö- ja koduelu vahel teeb inimesed rõõmsamaks ning hea tujuga edeneb ka töö kiiremini.

LeverUPi kollektiiv kohtub ka väljaspool kontorit – toredad ühistegevused liidavad!

Näiteks Salesforce’i konsultant Nika võib tänu vabale graafikule keset päeva jooksmas või rulluiskudega sõitmas käia. Või miks mitte lihtsalt pikutada! Muidugi seda tingimusel, kui pole kliendiga kohtumisi kokku lepitud. “Olen väga aktiivne inimene, ma ei suuda pikka aega laua taga istuda ega liiga kaua ühes asendis olla,” selgitab Nika, miks selline töökorraldus talle sobib.

Pärast pandeemiat töötab enam kui pool Salesforce’i töötajatest kodus

Maailma suurima CRM-tarkvara pakkuja Salesforce järgib samu reegleid. Kui enne 2020. aastat töötas kodus vaid umbes viiendik nende töötajatest, siis nüüdseks on kodukontor nendegi jaoks üsna tavaline.

Prognoosida aga seda keegi ei osanud – 2018. aastal valmis San Franciscos Salesforce’i 61-korruseline pilvelõhkuja. Siis käis valus pauk – esimesel pandeemia-aastal kaotas Salesforce kasutuseta jäänud kontoripindade tõttu 216 miljonit dollarit. Ettevõtte tegevjuht Marc Benioff ennustab, et umbes 50-60 protsenti töötajatest jätkab kodus töötamist ka pärast pandeemiat ja sellega tuleb arvestada.

Hiljuti teatas tehnoloogiahiid Apple, et hakkab töötajatelt nõudma kontoris käimist kolmel päeval nädalas. Anonüümses suhtlusvõrgustikus Blind korraldatud küsitluses ütles 76 protsenti Apple’i 652 vastanud töötajast, et nad ei ole rahul firma kontorisse naasmise poliitikaga, kirjutas Fortune. Märkimisväärne hulk töötajaid – 56 protsenti – väitis, et soovib Apple’ist lahkuda just kontoris käimise nõude tõttu.

Kuigi iga ettevõte ja töötaja on erinev, on enamik ettevõtteid viimaste aastatega kohanenud töötingimuste muudatustega, lastes üha enam lahti traditsioonilisest tööajast ning pakkudes suuremat vabadustunnet.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudiskiri toob Sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused. Telli siit!