Salesforce'i blogi

Mida ühist saab olla kodurannal, netonullil ja LeverUPi kontorikoertel?

LeverUPi töötajad käivad Horvaatias abiks pealinna Zagrebi vanimas loomade varjupaigas.Foto: erakogu

Raha võib olla palju või vähe, aga planeeti on ainult üks. Noh, tegelikult kaheksa (sorri, Pluuto), aga ülejäänutest pole meile veel suurt kasu. Kui me lähiajal Maast lahku minna ei kavatse, tuleb pingutada, et ta meid ise maha ei jätaks. Seepärast on LeverUP ise roheline ning aitab muuta ka teisi ettevõtteid rohelisemaks.

LeverUP on maailma suurima kliendihaldusplatvormi Salesforce’i partner Eestis. LeverUPi eksperdid aitavad ettevõtetel pakkuda parimat võimalikku kliendikogemust ning juurutada ja hallata Salesforce’i. Roheline mõtteviis kuulub asja juurde – et sellest paremini aru saada, tuleb mõista, mille eest Salesforce seisab.

Kiirtee netonulli

Maailmas on kliimakriis ning Salesforce usub, et julged kliimameetmed on ainus tee edasi. Pole kahtlust, et kasvuhoonegaaside hulk atmosfääris on praegu üks inimkonna pakilisemaid probleeme ning käes on aeg julgelt tegutseda. Kliima soojenemine võib meile Eestis võõra murena kõlada, kuid tegelikult mõjutavad need muutused igat inimest, ettevõtet, linna ja riiki. Ebaproportsionaalselt tugevalt saavad seeläbi pihta vaesemad ja haavatavamad. Nii suureneb ka ülemaailmne ebavõrdsus.

Just selle vastu tahab Salesforce võidelda. Ettevõte on juba tänaseks viinud oma heitekogused netonulli ning kasutab täies ulatuses taastuvenergiat. Netonull tähendab seda, et kogu ettevõtte tegevuse käigus eralduvad kasvuhoonegaasid tasakaalustatakse ja atmosfäärist eemaldatakse samaväärne kogus gaase.

Salesforce panustab jätkusuutliku tuleviku loomisse, aidates ka teistel ettevõtetel kiiremini netonulli jõuda. Nii tarbijad kui investorid hoolivad üha rohkem sellest, et nende valitud toodete või ettevõtete tegevus ei kahjustaks keskkonda. Õnneks tajuvad ka ettevõtted olukorra tõsidust ning on asunud oma tegevust ja ärimudelit ümber kujundama.

Salesforce pakub võimalust kasutada oma “netonulli pilve” (Net Zero Cloud), mis annab ettevõtetele võimaluse välja arvutada oma süsiniku jalajälge, töötada välja heitkoguste vähendamise strateegiaid ning esitada selle kohta käivaid andmeid klientidele ja investoritele.

Tõotus panustada

LeverUP on Salesforce’i algatuse “Pledge 1%” liige. See tähendab, et LeverUP on andnud tõotuse toetada heategevuse integreerimist oma ettevõttesse juba varakult ning panustada sellesse olulisi ressursse.

Kõik see toimub 1-1-1 mudeli põhjal – see tähendab, et üks protsent ettevõtte omakapitalist, tehnoloogiast ja töötajate ajast pühendatakse hariduse, võrdsuse ja keskkonna edendamisele. Salesforce’i algatusel on sama mudeliga liitunud üle 15 000 ettevõtte üle maailma, nende hulgas ka LeverUP. “Pledge 1%” algatusega on aastate jooksul kogutud üle 240 miljoni dollari jagu toetusi, tehtud 3,5 miljonit tundi üldkasulikku tööd ning annetatud tooteid enam kui 39 000 mittetulundusühingule ja haridusasutusele.

Salesforce’i juhatuse esimees ja tegevjuht Marc Benioff on öelnud, et ettevõtetel on võim teha rohkemat kui teenida raha – teenida ühiskonda. Sarnast mõtteviisi kannab ka LeverUP. Näiteks toetab Horvaatiast alguse saanud ettevõte vanimat kodutute loomade varjupaika Zagrebis, kust on pärit ka mitmed LeverUPi töötajate koerad.

Varjupaiga omanik on peagi 90-aastaseks saav vanadaam, kes on hulkuvate koerte eest hoolitsenud pea 60 aastat. Lisaks rahalisele toele käivad LeverUPi töötajad koertega jalutamas ning aitavad vanaproual nende eest hoolitseda.

Zagrebi loomade varjupaigast on pärit ka mitmed LeverUPi töötajate koerad.Foto: erakogu

Roheline mõtteviis algab kodurannast

Alles mõne kuu eest Eestis esinduse avanud LeverUP võtab osa järgmisest Maailmakoristuspäevast, mis toimub tänavu 17. septembril. Eestist alguse saanud üritus on ajaloo suurim üleilmne kodanikualgatus. Aktsiooni jooksul korrastavad pea 180 riigi inimesed oma kodurannad, -metsad ja -teed prügist.

2019. aastast saadik on Eestis koristuse käigus pööratud tähelepanu eelkõige väikeprügile, sealhulgas pisiplastile ja suitsukonidele. 2021. aastal kaasas Maailmakoristuspäev 41 718 eestimaalast. Sarnaselt Salesforce’iga on ka Eesti koristuse südameasjaks teadlikkuse kasvatamine kliimateemadel.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.