Tehisintellektil põhinevad turundus-, kliendisuhete ja müügilahendused on viimaste aastate jooksul läbi teinud murrangulise arengu ning kõigi uute võimaluste ja märksõnadega end pidevalt kursis hoida on küllaltki keeruline.
Seetõttu panime kokku viimase aja turundustehnoloogia märksõnade ABC, mida võiks iga valdkonna spetsialist tulevikku vaatavalt teada, et mitte konkurentidest maha jääda ning teha kõige paremini sihitud ja toimivamaid turundusplaane.
CRM (Customer Relations Management) ehk kliendihaldustarkvara – juba 90ndatel loodud tehnoloogia kliendisuhete paremaks juhtimiseks ja haldamiseks. Täna on heal kliendihaldustarkvaral võimekus koondada sisuliselt kogu klientidega seotud info ning hallata ühes süsteemis kõiki ettevõtte müügi-, turundus- ja klienditeeninduskanaleid. Kliendihaldustarkvara abil saad täpselt aru, millised on sinu klientide vajadused ja eelistused, ning sihitumalt oma müügikampaaniaid ja turundustegevusi planeerida. Erinevalt ühestki (inim)töötajast omab CRM ülevaadet kõikvõimalikest klientide andmetest, neile huvipakkuvatest teemadest, ostuajaloost ja otsingutest ning see tähendab, et sul on võimalik klientidele pakkuda täpselt seda, mida nad osta soovivad. Kuna CRM uuendab ja värskendab kogutud andmete põhjal klientide profiile ja eelistusi reaalajas, siis on ka pakkumised alati asjakohased ja personaliseeritud.
Turunduse automatiseerimine – tarkvaraplatvormide ja tehnoloogia kasutamine korduvate ja aeganõudvate turundustegevuste, nagu e-kirja kampaaniate, sotsiaalmeedia postituste, müügivihjete haldamise, kliendi segmenteerimise ja andmeanalüüsi automatiseerimiseks. Ilma et peaksid muretsema, kas igale kliendile läheb ikka täpselt tema sünnipäeval sooduskoodiga uudiskiri või sisaldab õigete toodetega pakkumisi.
Kõik toimub automaatselt, sest turunduse automatiseerimise süsteemil on olemas nii klientide kontaktandmed kui ka info nende poolt külastatud veebilehtede, äppide ja sotsiaalmeediakanalite eelistuste kohta. Turunduse automatiseerimine tähendab, et kui turunduskampaania idee on sündinud ja soovitud parameetrid seadistatud, ei pea enam aega ja inimressurssi meilide või sõnumite saatmisele kulutama – seda teeb sinu eest tehnoloogia. Automatiseeritud turundustegevus on seega aega säästev ning paremini sihitud, mis tähendab ettevõttele ka suuremat kasumit.
MarTech (Marketing+Technology) ehk turundustehnoloogia – tarkvara, mida kasutatakse turundustegevuste optimeerimiseks, kampaaniate planeerimiseks ja läbiviimiseks ning tulemuste mõõtmiseks ja analüüsimiseks.
CDP (Customer Data Platform) ehk kliendiandmete platvorm – kliendiandmete platvormi põhieesmärk on koondada erinevad ettevõtte andmed, luua nende vahel loogilised ühendused ning muuta kasutuskõlblikuks ja kohe kättesaadavaks. CDP annab turundus-, klienditoe- ja müügimeeskondadele võimaluse kasutada andmeid reaalajas. Kui CRM hoiab kliendisuhteid ja automatiseerib meeskonna tööprotsesse, siis CDP mõjutab otseselt kliendikogemust. CDP kasutab tehisintellekti, mis suudab tuvastada iga kliendi puhul üle 200 eri andmeliigi, analüüsida inimese personaalset ostukäitumist ning pakkuda igale inimesele just talle huvi pakkuvat sisu. Lisaks suudab tehisintellekt leida internetiavarustest sarnased suurima ostupotentsiaaliga kliendid.
Personaliseerimine – kaasaegse turundustehnoloogia lahutamatu osa, mis tähendab, et kliendile suunatakse turundussõnumid vastavalt tema asukohale, soole, senistele otsisõnadele ja ostueelistusele. Kui varem oli ettevõtetel oma kliendibaasile võimalik välja saata ainult ühtmoodi sõnumi või sisuga masspostitusi, siis personaliseeritud pakkumised on turundusmaailma tulevik. Ka klientidel on ootus saada pakkumisi, millest nad päriselt huvitatud on – nii on see mõlemapoolselt kasulik.
A/B testimine (A/B Testing) – meetod turunduskampaaniate või erinevate sõnumite kahe versiooni testimiseks, et veenduda, kumb paremini toimib. Seda kasutatakse sageli konversioonimäärade ja muude valdkondlike põhimõõdikute parandamiseks.
Konversioonimäär – mõõdik, mis näitab, kui palju inimesi pärast teie veebi külastamist või bänneril klikkimist soovitud toimingu teeb. Näiteks turunduskampaania puhul on konversioonimäär toote ostnud inimeste protsent.
Atributsioon/omistamine (Attribution) – turunduses tähendab see analüütilist tegevust, mille eesmärk on täpselt kindlaks määrata turundustaktikad, mis aitavad kõige paremini kaasa müügile. Selleks hinnatakse momente, millega klient oma ostuteekonnal kokku puutub, ning selgitatakse välja, mis hetkel kuvatud ja seadistatud turundussõnumid mõjutasid enim ostuotsuste tegemist.
CMS (Content Management System) ehk sisuhaldussüsteem – tarkvarasüsteem digitaalse sisu loomiseks, haldamiseks ja avaldamiseks. Sisuhaldussüsteemis on võimalik luua veebipõhist sisu, ilma et peaksid teadma, kuidas käib veebilehe kodeerimine.
DAM (Digital Asset Management) ehk digitaalne varahaldus – süsteem, mis aitab organiseerida ettevõtte digitaalset visuaalset sisu, nagu näiteks pildid, videod, esitlused ja dokumendid. DAM-e integreeritakse ka teiste tehnoloogiatega, eriti sisuhaldussüsteemidega, et ühtlustada turundusmaterjalide haldamist ja levitada digitaalset sisu otse kanalitesse, kus seda tarbitakse.
Omnikanali turundus (Multichannel or Omnichannel Marketing) – viis, kuidas jõuda kliendini läbi erinevate kanalite ja puutepunktide – näiteks sujuvalt läbi sotsiaalmeedia või mobiilirakenduse. Eesliide “omni” tähendabki kõiki ja “kanal” viitab paljudele viisidele, kuidas kliendid võivad ettevõttega suhelda: füüsilises poes, veebis surfates, sotsiaalmeedias, e-kirjade ja SMS-ide teel, virtuaalsetes suhtlusakendes ja mujal. Omnikanali turunduse eesmärk on kohtuda kliendiga seal, kus ta parasjagu on, ja pakkuda talle võimalikult head ning personaliseeritud teenust või toodet. Lisaks esmakohtumisele tähendab see ka jätkutegevusi: näiteks kui klient on veebipoes lisanud ostukorvi uued saapad, aga siiski sellelt lehelt lahkunud, siis omnikanali turunduse puhul näeb ta hetk hiljem sotsiaalmeedias reklaami neist ostukorvi maha jäänud saabastest.
Sotsiaalne kuulamine (Social Listening) – monitooringuprotsess sotsiaalmeedias ja teistel online-platvormidel toimuva jälgimiseks, mis puudutab sinu toodet, teenust või tegevusvaldkonda. Sotsiaalne kuulamine annab ülevaate, mida kliendid päriselt sinu tootest või teenusest arvavad, ning võimaluse sellele reageerida. Ühtlasi on võimalik selle abil genereerida kiireid turundussõnumeid, pakkuda paremat klienditeenindust, parandada oma toodet või teenust ning kasvatada brändi tuntust ja mainet.
Automatiseeritud reklaam (Programmatic Advertising) – automatiseeritud tehnoloogia reklaamikohtade ostmiseks ja müümiseks, mida kasutatakse sageli reaalajas reklaamide sihtimise ja tõhususe optimeerimiseks.
Resihtimine/uuestimüük (Retargeting/remarketing) – reklaamide kuvamine ja e-kirjade saatmine inimestele, kes on varem sinu veebisaiti või rakendust külastanud. Kasutatakse sageli konversioonide suurendamiseks ning investeeringutasuvuse (ROI) parandamiseks.
Ristmüük/pealemüük (Cross-selling) – müügi- ja turundustegevus, mille käigus ettevõte reklaamib ja müüb olemasolevale kliendile täiendavaid tooteid või teenuseid. Ristmüügi idee on julgustada kliente ostma just neid kaupu või teenuseid, mis täiendavad juba olemasolevat ostu.
LeverUP-i eksperdid aitavad leida sinu ettevõtte jaoks kõige sobivama digiturunduse lahenduse. Võtke meiega ühendust siin!