Veebimajutus.ee blogi

10 head nippi e-poe alustajale

Kui oled alustamas oma e-poega või on e-pood juba olemas, siis on hea arvestada mõnede oluliste nippidega, mis aitavad e-äri paremini käima tõmmata. Kümme kasulikku nippi pakub välja Rannar Remmelgas agentuurist Must Uba.

1. Teekond ostuni olgu lühike

Kliendi teekond e-poes ostuni olgu võimalikult lihtne ja loogiline. Mida lühem, lihtsam, praktilisem ja arusaadavam see on, seda suurem on võimalus, et kodulehel aega veedetakse ja ostuni jõutakse.

2. Otsida peab saama

E-poes peab olema otsinguvõimalus, et klient saaks kohe leida endale sobiva asja vaid otsingusse märksõna sisestades. Mine tea, äkki leiab ta kodulehelt niimoodi veel muudki vajalikku. 

Otsinguvõimalus peakski olema üles ehitatud nii, et veebilehe külastaja leiab toote isegi siis, kui ta täpselt ei tea, millise nime või märksõna järgi otsida. Kui kasutaja oska otsingusse nime õigesti kirjutada, pakub otsing välja kõige lähemad vasted.

3. Palju “kollaseid sildikesi”

Eripakkumisi peab alati olema, sest inimestele meeldivad kollased sildikesed ja need mõjuvad alati. Kaubanduskeskustes on nende mõju siililegi selge. Kuid miks mitte sedasama nippi ka e-poes sujuvalt kasutada? 

Eripakkumised ei pea olema ilmtingimata kujul -50% või “osta kaks, saad kolm”. 2=3. Nende hulka võib lugeda näiteks sooduskupongid, kauba tasuta saatmine, uudistoodete näidispakid, erinevad eripakkumised juba ostnud klientidele või kodulehte külastanud kliendile. Viimased on kusjuures vägagi potentsiaalsed tulevased kliendid.

Kui aga otsustad ikkagi traditsioonilise protsendilise eripakkumise ehk allahindluse kasuks, siis nihuta need pakkumised esilehele ja vaata, et allahindlused oleksid ilusasti esitletud, kvaliteetsete ja suurte piltidega.

4. Kasuta taasturundust!

Reklaame jooksutades näeb statistikast kohe ära, kui palju inimesi on asunud ostukorvi täitma, kuid makseni polegi jõudnud. Neile oleks ainuõige teha taasturundust. Uuringud on näidanud, et ilma taasturunduseta pöördub tagasi ostu lõpetama vaid 8% inimestest. Taasturunduse korral oleks selle kaheksa protsendi asemel ostu lõpetajaid juba 26 protsenti!

5. Jälitavad reklaamid

Personaalsema taasturunduse puhul tulevad appi näiteks Facebooki dünaamilised reklaamid. Seal saad valida, kas reklaami kuvatakse näiteks vaid neile, kes vaatasid tooteid kodulehelt, aga ei ostnud või muidugi võib ka seda kasutada juurde- või ristmüügiks olemasolevatele klientidele.

6. Näita seotud tooteid ehk müü juurde! 

Oletame, et keegi hakkas e-poest tellima näiteks panni, millel pole kaant. 

Kui nüüd selle panni tootekirjelduse all särab eraldi tootena pannikaas, mis on täpselt sellele pannile sobiv, siis kas tõesti ostja ei tunne selle vastu huvi? Ilmselt ikka ostetakse pannikaas nüüd ka.  Füüsilises poes oleks selle soovitaja rolli täitnud klienditeenindaja, kes märgates, et kaas puudub, soovitaks seda juurde võtta. E-poes saab seda teha automaatselt.

7. Paku tasuta saatmist, mis soodustab suuremaid oste

Tasuta saatmine peibutab väga paljusid ostjaid, sest siis saavad nad oma kauba selle hinnaga, millega veebipoes müüakse ja lisakulusid enam ei tule.

Näiteks üle 30-eurose ostu korral võiks teha tasuta saatmise teisel ostul. Kliendid on valmis rohkem ostma, kui kaup on võimalik kätte saada tasuta. Mõtle ja kaalu, kuidas saaksid neile seda rõõmu valmistada ilma, et ise peaks peale maksma.

8. Hoia veebianalüütikal alati silm peal!

Kui kodulehele pole seadistatud mõnda analüütikavahendit, võib ainult kohvipaksu pealt ennustada, mida kliendid päriselt veebilehel teevad või ei tee. 

Veebianalüütikast saab teada ka kiireid muudatusi külastatavuses, mõne kampaania edukusest või mõne ebaõnnestumisest.

9. Klienditeenindus olgu ka veebis tasemel!

Ilmselt on kõik mõnda veebilehte külastades märganud selle all paremas nurgas Facebook Messengeri või mõne muu suhtluslahenduse jutumullikest. See on ideaalne viis, kuidas oma klientidega ruttu ja otse kontakt luua. 

Seda võimalust kasutatakse rohkem, kui e-poe omanikud arvatagi oskavad. Enamlevinud küsimustele aga saab vastata juba kodulehel korduvate küsimuste sektsioonis.

10. Saada ostude vahel meeldetuletavaid e-kirju

E-kiri on klientidel meeles püsimiseks ideaalne variant. Selleks, et nad sinu meililistiga ka liituksid, pead pakkuma midagi head, mis meelitab uudiskirjaga liituma. Olgu see siis kasulik info toodete/teenuste või valdkonna kohta, sooduskupongid või olulised uudised.

Kui inimene on sinu toote juba ostnud, on ta esimese kontakti juba teinud ja emotsioonid on loodud. Hiljem on neile, kes sinu meililistiga ise liitusid, palju suurem tõenäosus midagi müüa, kui nii-öelda täiesti “külmadele” klientidele, kellel pole olnud ostukogemust.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutus.ee blogis.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.