5 head nippi, kuidas oma veebiga kohalikus otsingus esile kerkida

Kui tavaliselt tahavad veebilehtede omanikud saada Google´i otsingus maksku mis maksab ettepoole mõne neile sobiva märksõnaga, nii et neid näeks võimalikult palju inimesi, siis päris suure hulga äride jaoks polegi see nii oluline kogu maailmaga võistelda, sest nad tegutsevad kohalike elanike või turistide heaks mingis kindlas piirkonnas. Siis tuleb otsimootorile veidi teistmoodi läheneda. Siin on viis soovitust, mismoodi Google´i otsingus sel juhul paremini silma paista.

Kohalikku otsingut tehakse tavaliselt siis, kui keegi otsib endale lähimat teenust või poodi. Näiteks otsitakse kaardilt lähimat söögikohta, kingaparandust või toidupoodi. Seega võiks sinu äri olla Google´i kaardil märgitud ning kuna selliseid otsinguid tehakse tavaliselt käigupealt kuskil väljas olles, peab ka koduleht olema mobiilist hästi kasutatav. Seda arvestades võidki leida rohkem külastajaid just enda äri lähikonnast, mis on paljudel juhtudel palju olulisem, kui veebiotsinguga kuskilt Ameerikast või Aasiast kellegi kodulehele meelitamine.

Mida siis teha, et kohapealsetele otsijatele rohkem silma paista?

1. Registreeri oma äri Google My Businessis

Esimene asi, mida peaks kindlasti tegema, on oma äri registreerimine Google My Businessis. Selles profiilis saab määrata oma äri tegevusala, asukoha, lahtioleku ajad, kontaktandmed ja palju muud. See veel ei garanteeri kohalikus otsingus esimeste sekka tulekut, aga on kaardiotsingus eelduseks, et sinu äri üldse lähedal olevate seas näidatakse.

Oma asukoht tasub veel “ametlikuks” teha, lastes Google´i robotil helistada kontakttelefonile, et selle vastavust kontrollida ning füüsilise aadressi saab ametlikult kinnitada, lastes Google´il postiaadressile kinnituskoodiga postkaardi saata. Siis on kontaktandmed nii-öelda ametlikud ja esinevad otsingutulemustes juba väljapaistvamalt.

2. Optimeeri oma SEO märksõnad asukohapõhiselt

Selle asemel, et võidelda Google´i üldiste päringute nimekirjas esimeste sekka saamise eest, proovi olla esimene nii-öelda pikkade märksõnadega, kus sees ka asukoht. Näiteks “arvutiparandus” pole nii hea, kui “arvutiparandus Tartus”, kui tegutsed Tartus.

Inimesed, kes otsivad enda asukoha lähedalt teenust, lisavad otsingusse tavaliselt ka asukoha, kui nad on juba asjatult otsinud arvutiparandust ja saavad Tartus olles esimestena nimekirjas hoopis terve rea Tallinna arvutitöökodasid.

Pikk märksõna ei too küll nii palju liiklust, aga need, kes selle pika märksõnaga otsivad, tulevad hoopis suurema tõenäosusega just sinu juurde, kui üldise märksõnaga. Nemad on sinu lähedal ja otsivad just sind.

3. Pane kodulehele asukoha kaart ja lahtioleku ajad

Kui tegutsed kohalikult turul, siis on tähtis näidata oma asukohta ja lahtiolekuaegasid, et kliendid teaksid õigel ajal õigesse kohta tulla.

Kui pakud teenindusaegu, siis lisa kodulehele ka broneerimisvõimalus, et ilma helistamata saaks endale sobiva vaba aja valida. Kui see kõik on olemas, kajastub see juba Google´i otsingus. Ära unusta lahtiolekuaegu ka Google My Businessi kontole lisada (vt 1. punkti), siis näidatakse otsijale sedagi, millised ärid tema otsingu ajal avatud on.

4. Lingi kohalikke lehti ja ole esindatud sotsiaalmeedias

Google arvestab lehe väärtust ja olulisust selle järgi, millistelt saitidelt sellele viidatakse. Et saada rohkem teemakohaseid linke oma saidile, on hea mõte osaleda kohalike kommuunide saitidel, sotsiaalmeedia gruppides ja kohalikel ülevaatelehtedel.

Mida rohkem on klientide tagasisidet ja tagasilinke kodulehele, seda kõrgemalt Google saiti hindab. Uued külastajad aga saavad teiste ülevaadetest teada, mida pakud ja kuidas senised kliendid on rahule jäänud.

5. Tee koduleht võimalikult mobiilisõbralikuks

Kohalikus otsingus on eriti tähtis mobiilivaade, sest suur osa, lausa valdav enamus päringutest võib tulla tänavalt, kui inimesed otsivad spontaanselt endale lähimaid asutusi, kuhu minna.

Seda tehakse telefoniga õues päikese käes, võib-olla isegi kõndides. Kehva kasutajaliidesega veebilehtedel ei hakata sõrmega pisikesi nuppe mobiilist taga ajama ja minnakse edasi teistele lehtedele. Seega peab koduleht olema kohalikus otsingus konkurentsis püsimiseks väga hea mobiilse kasutajaliidesega – suurte ja selgete nuppudega, lakoonilise infoga, selgelt loetavate pealkirjade ja huvitavate piltidega.

Artikkel ilmus algselt veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.