Veebimajutus.ee blogi

5 lihtsat psühholoogilist nippi tõhusamateks meilikampaaniateks

Pole kahtlustki, et psühholoogial on turunduses oluline roll, sest sa ju soovid meeldida oma sihtkliendile, proovid mõista, kuidas ta käitub ja räägib, mida ta hindab ning tahad ka mõista tema personaalsuse tüüpi. Kognitiivse psühholoogia nippidest meilikampaaniates räägib lähemalt Smaily turundusjuht Tanel Rand.

Kogu info nii kliendi persoona kui käitumise kohta annab sulle sisendi, et luua neile atraktiivseid kampaaniaid ning aitab sul mõista nende päästikuid. Näiteks avalikul esinemisel, kui sa püüad publiku tähelepanu ja oled neile mõistetav ning kaasahaarav, on suur tõenäosus, et nad samastuvad sinuga ja su sõnum jõuab nendeni paremini.

Vaatlemegi järgnevalt, kuidas kognitiivne psühholoogia saab meiliturunduses abiks olla.

Mis on kognitiivne psühholoogia? 

Kognitiivne psühholoogia uurib sisemisi vaimseid protsesse nagu mälu, taju, keelekasutus, tähelepanu, arutlemine, probleemide lahendamine ja loovus.

Teisisõnu, kognitiivne psühholoogia uurib, kuidas inimesed mõtlevad. Kui veel täpsemaks minna, siis uurib seda, kuidas inimesed võtavad vastu, töötlevad ning hoiustavad informatsiooni.

See ongi see iva, mis teeb kognitiivse psühholoogia väga vajalikuks ka meiliturunduses. Sel ajal, kui inimeste postkastid on üle ujutatud turundusmeilidest ning keskmine meili lugemisaeg on 8 sekundit, on sul üsna lühike ajaraam, mille sees püüda inimese tähelepanu ning luua neis tunne, et nad peavad tegutsema.

Kasutades kognitiivse psühholoogia tööriistu, saad luua tugevamaid sõnumeid, et viia need efektiivsemalt inimesteni ning muidugi tõsta oma meilikampaaniate edukust.

Järgnevalt vaatame, kuidas seda kõige paremini teha.

Kognitiivse psühholoogia nipid 

1. Lihtne keelekasutus 

Kõigepealt on sul vaja kasutada lihtsat keelt. Kui tarvitad keerulisi termineid ning üleüldist ametlikku tooni, siis on tõenäoline, et sinu lugejad ei mõista seda sõnumit, mida proovid nendeni viia.

Sul tuleb jätta oma kuulajatele mulje, et oled üks nende seast. Sel viisil on võimalik sinuga samastuda ning kasutajad märkavad meilikampaaniat paremini.

Kindlasti jälgi, et sa kasutaksid lihtsaid sõnu ja lauseid ning et sisu vastaks sinu sihtpubliku igapäevasele keelekasutusele. Lisaks võiksid olla e-kirjad konkreetsed ning jõuda kohe nii-öelda tuumani. Mida pikemad need tekstid on, seda vähem viitsivad meilisaajad seda lõpuni lugeda.

2. Kognitiivne ladusus 

Kognitiivne ladusus viitab inimeste infotöötlemise protsessile, et mõista info tähendust. See on samuti seotud lihtsusega.

Umbes 22% meilidest silmitsetakse põhjaliku lugemise asemel kiirelt läbi, seega on vaja teha kasutajatele info võimalikult lihtsaks ja leitavaks. Sinu meilist peaks leidma selle, mida kõige rohkem otsitakse, võimalikult kiirelt üles.

Keskendu sellele, et e-kiri oleks lihtsalt loetav. Kasuta lihtsaid kirjatüüpe ning tee kirja sisu selgelt mõistetavaks. Samuti võid kasutada paksu kirja, et tuua esile vajalikku infot.

3. Organiseeritud struktuur  

Lihtsama lugemise jaoks on oluline ka sinu e-kirja stuktuur. Pidevalt ühes jadas jätkuv tekst tundub suure tõenäosusega lugeja jaoks liiga keeruline ning ta ilmselt ei proovigi seda läbi lugeda. Sinu meilid võiksid aga olla hoopis meeldejäävad ja kaasahaaravad.

Kasuta näiteks lühikesi lõike ning jäta nende vahele piisavalt vahesid, andes niiviisi tekstile hingamisruumi.

Lisaks saad jagada oma sisu mitmeks erinevaks sektsiooniks ning luua juurde erinevaid alapealkirju. Sel viisil saavad sinu lugejad kiirelt üles leida selle, mis neid huvitab.

Lisa juurde ka nimekirju ning kasuta julgelt nimistuid, et tuua välja oluline. Näiteks punktidena välja toodud toote või teenuse kasud on vägagi abiks toote müügi juures.

4. Ahvatluse pakkumine

Kujuta ette, et oled kinos ning soovid osta popkorni. Sa oled otsustamas kahe variandi vahel: väike popkorn maksab 3 € ning suur 7 €.

Niimoodi tundub väike popkorn väga mõistlik otsus, eks?

Kuid on olemas ka kolmas variant: keskmine popkorn maksab 6,50 €. Niiviisi tundub suur popkorn väga hea tehinguna.

See ongi ahvatluspakkumine.

Ehk teisisõnu, see on kognitiivne mõjulävi, kus kliendid muudavad oma eelistusi kahe valiku vahel, kui sisse tuuakse kolmas variant.

See valik on ainult natuke vähemväärtuslik kõige suurema variandiga võrreldes, mis lükkabki kliendid valima kõige kallimat varianti.

Kui sul on meilikampaania, et tutvustada tooteid või korduval tellimusel põhinevad lahendusi, siis ahvatluspakkumine võib olla väga efektiivne viis, kuidas anda inimestele võimalus sinult kohe osta.

5. Toote või teenuse vähesus

Veel üks viis, kuidas mõjutada kliendi ostuotsuseid, on tuua sisse vähesuse mõiste.

Kui klient näeb, et mõni toode on suuremas nõudluses ning selle varud võivad peagi otsa saada, on nad tugevamini mõjutatud ostuotsuse tegemiseks.

Näiteks ostavad inimesed meelsamini piiratud koguses toodet, kui soodsamat toodet isegi siis, kui need tooted on sarnased. Nähes piiratud kogust, aktiveerub inimeses hirm ilma jääda. Inglise keeles nimetatakse seda FOMOks.

Tihti lisab mõte, et toodet pole varsti enam saadaval lisasurvet, mis mõjutab positiivselt ostuotsuse tegemise suunas. Sama nipp töötab ka näiteks piiratud ajaga soodushindade korral.

Kokkuvõtteks

Psühholoogia võiks ja peaks mängima põhirolli kõigis turunduskampaaniates ehk turundusstrateegia mõte on leida see, mis haakub persoonaga ning kasutada neid osasid, et luua tugevat sidet oma klientidega.

Meiliturunduse kampaaniates tasub kasutada lihtsat keelt, tuua esile ahvatlusi ning tutvustada ka suuremat nõudlust või piiratud ajaga sooduskampaaniaid viisidel, mis on selles artiklis välja toodud.

Nii saavad sinu e-posti kampaaniad tuua maksimaalselt kasu ning tõsta müüki.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.