5 nippi, kuidas veebiturvalisust hoida

Kui tekib küsimus, mida teha, et mitte langeda küberrünnaku ohvriks, siis vastuseks sellele on muidugi tagada veebiturvalisus. Kuidas seda teha? Soovitab Gert Vardja agentuurist Meediadisain.

Kujuta ette, et jätad auto parkima mõnda kuritegevusest tulvil naabruskonda. Kas jätaksid autol aknad ja uksed lahti? Kahjuks on Internet just selline naabruskond, kus pole mõtet oma asju laokile jätta. Liiga paljud kasutajad ei astu veebiturvalisuse tagamiseks vajalikke samme, et hoida oma kodulehte varitsevate ohtude eest.

Siin on viis parimat praktikat, mis aitavad hoida oma veebilehe turvalisena kõikvõimalike küberohtude vastu. Kuigi sihikindel häkker võib ikkagi läbi murda, siis nende sammude järgimine aitab märgatavalt vähendada ohtu küberrünnaku ohvriks langeda.

1. Uuenda oma tarkvarasid, alati!

See reegel ei kehti mitte ainult kodulehe puhul, vaid kõikide tarkvarade puhul, mis on installitud. Häkkerid tegelevad regulaarselt sellega, et leida programmide nõrgad kohad. Tarkvaramüüjad aga pakuvad regulaarselt tarkvarauuendusi, et parandada leitud või kurjalt ära kasutatud turvaauke. Kui sa ei värskenda oma tarkvara siis, kui värskendused muutuvad kättesaadavaks, võid jätta häkkeritele lahti ukse, kust on lihtne sisse tulla.

Tarkvara uuendamisega tuleks olla hoolas igal pool, sest kui juba on arvutisse häkker sisse pääsenud, siis võib see anda juurdepääsu ka teistele süsteemidele, sealhulgas kodulehele. Kui kasutad näiteks WordPressi, siis tuleks uuendada ka kõikvõimalikke plugin´e, mis on paigaldatud. Kuna sisuhaldussüsteeme nagu näiteks WordPress kasutatakse palju, saab leitud turvaauke samuti laialdaselt ära kasutada.

2. Veendu, et veebilehest on tehtud varukoopia

Varukoopia võiks olla nii serveris kui ka näiteks kõvakettal. Kui veebisaiti on häkitud ja sellesse on sisestatud pahavara, on kõige turvalisem viis probleemi lahendamiseks taastada oma veebisait kõige uuemast varukoopiast.

Veendu, et serveris, kus sinu kodulehte majutatakse, tehakse iga päev varukoopiaid. Lisaks veendu, et veebihaldur säilitaks lisaettevaatuse abinõuna saidi koopiad ka mõnel välisel andmekandjal.

3. Kasuta usaldusväärset veebiserveri pakkujat

Kõik veebiserveri pakkujad ei ole sarnased. Paljud liiga soodsad pakkujad ei investeeri turvalisusesse piisavalt. Küsi oma teenusepakkujalt, kuidas nad hoiavad kodulehte turvalisena. Veendu, et nad värskendaksid regulaarselt serveri operatsioonisüsteemi ja muud installitud tarkvara. Küsi, kas nad ennetavalt skaneerivad faile ja lahendavad turvaprobleeme. 

4. Halda kasutajate juurdepääsu

On oluline piirata seda, kellel on juurepääs sulle olulistele süsteemidele ja veebilehele. See ei tulene sellest, et oma töötajaid ei võiks usaldada, vaid sellepärast, et mida rohkem on töötajaid, kes pääsevad süsteemidele ligi, seda suurem on tõenäosus, et keegi ettevõttest satub küberpettuse või häkkimise ohvriks. See omakorda võib viia volitamata juurdepääsuni sinu süsteemidele.

Kui Sinu ettevõttes on mitu inimest, kes vajavad juurdepääsu kodulehele, siis veendu, et neil oleks luba ainult nendes valdkondades, mida nad päriselt vajavad. Näiteks sisuhaldussüsteem WordPress võimaldab määrata erinevatele inimestele erinevaid juurdepääsutasemeid.

5. Kasuta SSL sertifikaati

SSL sertifikaati kasutatakse turvalise, krüpteeritud ühenduse loomiseks veebilehe ja külastaja brauseri vahel. Kui sait kasutab sisselogimisi, töötleb makseid või salvestab isikuandmeid, siis SSL sertifikaat annab ka külastajatele tagatise, et suhtud nende privaatsusesse ja turvalisusesse tõsiselt.

Rohkem infot, kuidas end erinevate küberrünnakute eest kaitsa, leiad lehtedelt olevalmis.ee ning ria.ee.

Kui soovid veenduda, et Sinu praegune leht on turvaline ja vastab ülal kirjeldatud soovitustele, siis võta ühendust meie tiimiga.

Artikkel ilmus algselt veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kolm korda nädalas

Telli DigiPRO uudiskiri

Kolm korda nädalas (esmaspäeviti, kolmapäeviti ja reedeti) spetsiaalne DigiPRO liikmetele tehtud kommenteeritud uudiskiri, et sa midagi olulist maha ei magaks. Iga uudiskirja magnet on meie ajakirjanike kirjutatud pikem artikkel, mis meie arvates võiks selles valdkonnas töötavaid inimesi huvitada ja neile vajalik olla