Veebimajutus.ee blogi

5 peamist põhjust, miks ettevõtted ebaõnnestuvad

Enamus asutatud ettevõtteid ei ela viie aasta vanuseks. Miks see nii on? Tavaliselt saab saatuslikuks üks neist viiest põhjusest.

1. Ei mingit turundust

Uus ettevõte vajab väga turundust, sest keegi ei tea värskelt loodud ärist midagi. Ükskõik kui hea ka äri-idee poleks ja kui head toodet pakutaks, seda peab alguses väga aktiivselt tutvustama.

Turundusstrateegia olemasolu on üks märke selle kohta, kas ettevõte jõuab esimeste sünnipäevadeni või mitte. Turundus haarab endas kõike alates klientide leidmisest kuni uute toodete ja teenuste müügini.

2. Pole ambitsiooni laieneda

Ettevõtlusega võib alustada ka tagasihoidlikul põhjusel iseendale sissetulek tagada ja ei enamat. Paraku võib tähendada see ohtlikult väikest käivet ja sõltuvust üksikutest klientidest. Iseenda ülemuseks olles võib olukord hapuks kiskuda juba seimsesl madalhooajal, kui kliendid otsustavad teha väikese pausi ja mõne kuu jooksul mitte osta või teenust tellida. Ettevõtte võib sulgeda ka ootamatu tellimuste kasv, nii et ise seda enam ära teenindada ei jõua. Kui kavatsed jätkusuutliku äri luua, siis peab olema laienemisplaan.

3. Valed töötajad

Valede inimeste valiku kohta on kunagi öelnud Apple´i juht Steve Jobs ühe kokkuvõtliku lause, mis selgitab kõik: “Ei ole mõtet palgata tarku inimesi ja öelda neile, mida teha; meie palkame tarku inimesi, et nad saaksid meile öelda, mida teha.”

See tähendab, et kõige edukamad on need ettevõtte omanikud, kes ümbritsevad end targemate inimestega. Äri laiendamiseks on vaja tugevat meeskonda, kes aitab firmat arendada ning on targem igaüks oma valdkonnas.

4. Vale hinnakujundus

Kui hinnad on liiga kõrged, on kliente liiga vähe. Kui need on aga liiga madalad, siis ei saa piisavalt tulu, et pinnal püsida. Seega hindade kujundamine on ettevõtte ellujäämise kohapealt elulise tähtsusega.

Lisaks võib hinnakujundust mõjutada ka tugev konkurents. Võib-olla on turul käsil võitlus ellujäämise nimel, nii et kõik peavad müüma kahjumiga? Kui turg on juba küllastunud ja väljakujunenud pakkujaid on väga palju, on raske mistahes hinnakujundusega ellu jääda.

5. Kehv klienditeenindus

Ainult heast hinnast ja suurepärasest tootest ei piisa, et olla konkurentidest parem. Tänapäeval määrab väga palju ka see, kuidas kliente teenindatakse, sest Internetist on võimalik valida ükskõik milline teine teenindaja hetkega. Investeerides klienditeenindusse võib saada eelise, mis paneb sama või isegi soodsama hinnaga konkurendi juurest kliendid teie juurde tulema. Koolita teenindajaid või iseennast, kui ise tuleb klientidega otse tegeleda, see investeering tasub end ära.

Artikkel ilmus algselt veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.