Miks peaks väikeettevõttena investeerima meiliturundusse? Sest see on kulutõhus viis klientideni jõudmiseks ja nendega suhete loomiseks, soovitab Smaily turunduse teejuht ja partner Tanel Rand ja pakub välja viis head meilistrateegiat väikeettevõttele.
Meiliturundus aitab firmadel oma sõnumeid personaliseerida ja nende tõhusust jälgida, mis omakorda suurendab müüki ja kasvatab uute klientide lojaalsust.
Kuid köitvate ja kaasahaaravate e-kirjade koostamine pole lihtsalt sõrmenipsuga tehtav. Siin tuleb appi mõnede kasulike nippide tundmine, mida avangi selles artiklis. Alates personaliseerimisest kuni A/B testimiseni toon sinuni viis tähtsaimat sammu, mida astudes saab oma meiliturunduse kampaaniatest palju parimaid tulemusi.
1. Loo segmenteerimise abil õigesti suunatud e-kirju
Tõhus tellijaskonna segmenteerimine ehk osadeks jagamine on edukate meiliturunduskampaaniate aluseks.
Kasuta segmenteerimist, et jagada oma publik erinevate atribuutide alusel eraldi rühmadesse. See muudab personaliseeritud meilide edastamise lihtsamaks.
Kõige tavapärasemalt kasutatavad muutujad on näiteks demograafia, tellijate toimingud või nende eelistused. Need atribuudid aitavad kohandada oma sõnumeid nii, et need vastavad igale segmendile ning tagab selle, et e-kirjad on asjakohased ja tõmbavad suurema tõenäosusega inimeste tähelepanu.
Tõhusaks segmenteerimiseks ja konversiooni loova meiliturundusstrateegia järgimiseks vajad aga loomulikult oma tellijate andmeid.
Lisaks eelnevalt nimetatud muutujatele saab segmenteerida ka ostuajaloo, geograafilise asukoha, meilidega käitumise jpm põhjal. Näiteks kasutavad e-poed kliente segmenteerimiseks varasemate ostude infot. Ostuajaloo teavet saab kasutada tootesoovituste või eksklusiivsete allahindlustega e-kirjade koostamiseks. See meetod suurendab müügikonversiooni tõenäosust.
Siin on näited selle kohta, kuidas teie väikeettevõte saab kasutada segmenteerimist hästi suunatud meilide koostamiseks.
- Demograafiline segmentatsioon.
Segmenteerimise muutuja: Vanusegrupp.
Venmo suunas oma turundusmeilid teismelistele vanuses 13–17 aastat. E-kirjas reklaamiti spetsiaalset vanusegrupile mõeldud deebetkaarti Venmo Teen Debit Card.
- Käitumuslik segmenteerimine.
Segmenteerimise muutuja: Tegevus veebilehel.
E-kaubanduse moebränd Backcountry saadab sageli kindlaid kategooriaid sirvivatele klientidele suunatud e-kirju. Konversioonide soodustamiseks pakuvad nad tellijatele allahindlusi, mis kehtivad vaid piiratud aja.
Järgmises näites saadab Backcountry sageli kapuutside ja fliiside kategooriat uudistavatele klientidele eripakkumise just neile toodetele.
Personaliseerimine tähendab enamat, kui lihtsalt nimelist pöördumist adressaatide poole. Tellijate huvide ja eelistuste tundmine on isikupärasema meilikampaania jaoks hädavajalik.
Neid segmenteerimise strateegiaid kasutades saab pakkuda väga hästi personaliseeritud sisu, mis vastab erinevate tellijaskonna rühmade spetsiifilistele omadustele, eelistustele ja käitumisele.
2. Automatiseeri oma meilikampaaniaid
Meiliautomaatika kasutamine tähistab väikeettevõtte jaoks mängu muutvat strateegiat. Sellega saab oma meiliturunduse protsessi teha tõhusamaks ja täpsemaks. Korduvate kirjade automatiseerimisega vabastad endale rohkem aega mõtteküllase meilisisu loomiseks ja kliendisuhete edendamiseks.
Meilide automatiseerimine tagab järjepideva suhtluse ja võimaluse saata sujuvalt sihipäraseid e-kirju vastavalt kliendi käitumisele. Eelseadistatud päästikutega saadavad meiliturunduse tööriistad klientidele automaatseid meile, mis põhinevad nende suhtlusel teie meilide ja veebisaidiga. Toimiva automatiseeritud meilijärjestuste loomiseks vajad loomulikult head meiliturunduse ja automatiseerimise tööriista.
Vaatame, milline võiks olla hästi toimiv automaatika.
- Hüljatud ostukorvi taastamise automaatika.
Antud julgustava sisuga e-kiri saadetakse adresaadile siis, kui ta lisab kauba veebilehel oma ostukorvi, kuid ei vii ostu lõpule.
3. Kasuta meilide viimistlemiseks A/B testimist
A/B testimine võrdleb e-kirjas oleva elemendi kahte versiooni, et teha kindlaks, kumb toimib paremini. Saab teha A/B-testi selliste elementidega nagu teemaread, kutsed tegevusele (CTA-d), pildisisu jne.
Neid elemente võib nimetada ka muutujateks. A/B testimine on üks populaarsemaid meiliturunduse nippe, mida ettevõtted kasutavad selleks, et teha andmetele tuginevaid otsuseid oma meilistrateegia parandamiseks.
Õigete muutujate kasutamisel annavad testitulemused teavet neist sammudest, mida pead astuma oma e-kirjade sisu viimistlemiseks. Vaatame mõnesid muutujaid, mida saab niimoodi testida.
- Teemaread.
A/B Test: Erinevate teemaridadega meili kahe variandi saatmine.
Testi sirgjoonelise ja meeldejäävama teemarea vahel, et teha kindlaks, kumb toob suurema avamismäära.
- CTA-d.
A/B Test: CTA (Call to Action ehk tegevusele kutsumise) erinevate versioonidega katsetamine.
Müügimeili CTA-d peavad sisaldama väga mõjuvaid sõnu. Kui sõnastus ei ole piisavalt veenev, ei õnnestu adressaati veenda ostu sooritama.
Nii saab testida, kas kiireloomulisust rõhutav CTA toimib paremini, kui eeliseid esile tõstev CTA. Heida pilk e-kirjale, mis rõhutab kulude kokkuhoiu eelist CTA-ga, millel on kirjas “Säästa kohe” (“Save now”).
Allolevas näites olev CTA nupp kirjaga “Viimane võimalus” (“Last Chance”) tekitab kiireloomulisuse tunde:
4. Analüüsi erinevaid mõõdikuid
Neljandaks soovituseks on mõõdikute kasutamine, mis on olulised teie meiliturunduse edukuse hindamiseks.
Piiratud ressurssidega väikeettevõtte omanikuna soovid kindlasti oma rahaga nutikalt ümber käia. Ära pane ressursse kampaaniatesse, mis ei toimi või ei tööta. Erinevad mõõdikud näitavad, kui hästi loodud meiliturunduse kampaaniad toimivad. Meiliturunduse analüütika võimalused on justkui kompass, mis annab vajalikud suunad selleks, et jõuda kampaaniate loomise teekonnal eesmärgipärase tulemuseni.
Vaatame üle mõned põhimõõdikuid, mida peaks jälgima.
- Avamismäär (open rate) näitab e-kirja avanute protsenti. Kui avamismäär on madal, paranda oma teemaridasid rohkem uudishimu tekitavaks ja e-postkastis silmapaistvamaks.
- Läbiklõpsamise määr (click-through rate ehk CTR) on e-kirjas sisalduval lingil klõpsajate protsent e-kirja avajate hulgast. Teisisõnu – kõikide e-kirja kätte saanud adressaatide hulgast nende e-kirja avajate protsent, kes lisaks e-kirja avamisele klõpsasid mõnel e-kirjas sisalduval lingil. Madala CTR-iga optimeeri oma CTA-sid ning sisu ja paigutust, et interaktsiooni tõhustada.
- Konversioonimäär (conversion rate) näitab adressaatide protsenti, kes sooritasid soovitud toimingu, näiteks tegid ostu. Konversioonide arvu suurendamiseks saab optimeerida CTA-sid ja lisada stiimuleid.
- Põrkemäär (bounce rate) näitab nende e-kirjade protsenti, mida ei edastatud edukalt. Kui see on kõrge, puhasta oma meililisti, et eemaldada passiivsed või valed aadressid, et parandada kohaletoimetamist.
- Meililistist väljumise määr (unsubscribe rate) tähistab nende tellijate protsenti, kes loobusid e-kirjade tellimisest. Madalad tellimusest loobumise määrad on ideaalsed, aga kui see on kõrge, peaks vähendama oma e-kirjade sagedust, et vältida rämpsposti saatmist.
Need mõõdikud annavad ülevaate teie meiliturunduse tõhususest. Nendega seotud pakutud soovituste põhjal tegutsemine aitab strateegiaid optimeerida ja kampaania toimivust parandada.
5. Lisa kaasamise suurendamiseks e-kirjadesse interaktiivseid elemente
Interaktiivsete elementide kasutamine muudab meilisuhtluse ühesuunalisest jutust põnevaks vestlusteks kahe osapoole vahel. Neid tõhusalt kasutades saab tellijate seotust edukalt suurendada. Nende elementide hulka kuuluvad näiteks küsitlused turundusmeilides, viktoriinid ja erinevad mängud.
Vaatame paari näidet selle kohta, kuidas saab interaktiivseid elemente kasutada.
- Viktoriinid.
Haridusturismi platvorm Road Scholar saatis oma tellijatele meili põneva Ameerika ajaloo viktoriiniga. Osalejad panevad oma teadmisi proovile lõbusatele küsimustele vastates.
See viktoriin lõbustab ja harib lugejat. Samuti aitab see Road Scholaril oma brändisõnumit edastada ja kuvandit hariva ettevõttena täiustada.
- Küsitlused.
Airbnb saatis oma tellijatele meili koos CTA-sse lisatud küsitluse lingiga, et saada teavet kliendikogemuse kohta:
See uuring kogub väärtuslikke andmeid, mis on AirBnB-le vajalikud kliendikogemuse parandamiseks. Samuti näitab see klientidele, et nende arvamus on ettevõttele oluline ja tugevdab kliendisuhteid ettevõttega.
Küsitlust saates näitab AirBnB pühendumust oma kasutajate vajaduste mõistmisele ja rahuldamisele. Klientide rahulolu suureneb ning partnerlustunne ettevõtte ja tellijate vahel ühes sellega.
Kokkuvõtteks: aeg on tegutseda!
Kasuta neid parimaid meiliturunduse nippe oma väikeettevõtte meililisti liikmete mõjuvaks kõnetamiseks ja konversioonide suurendamiseks.
Segmenteeri meililisti erinevatesse gruppidesse, et tellijatele saaks saata just neid kõnetavat sisu, mis paneb tegutsema. Automaatikate kasutamine aitab sind selles tublisti ning võimaldab aega säästa parima sisu loomisele keskendumiseks. Kui lisad sinna interaktiivseid elemente, tood oma turundusmeilidesse põnevust ning tugevdad ettevõtte ja kliendi vahelist suhet. Kõige selle kõrvalt pea meeles, et pidev analüüs ja strateegia tõhustamine on edu alus, seega kasuta A/B testimist, et avastada, milline sisu just sinu unikaalset tellijaskonda kõnetab ning jälgi andmepõhiste teadmiste saamiseks kõige tähtsamaid meiliturunduse mõõdikuid. Head meiliturundamist!