Muidugi on kodulehe liikluse suurendamine iga veebilehe omaniku üks põhilistest eesmärkidest, sest olgu see äri või hobi, igal juhul on tähtis võimalikult paljude külastajateni jõuda. Selleks on aga vaja kombineerida mitmeid nutikaid ja läbiproovitud nippe, mis aitavad sul jõuda õige sihtrühmani, pakkuda just nende jaoks vajalikku väärtust ning hoida neid oma lehel võimalikult kaua.
Vaatame nüüd põhjalikumalt, mida selleks teha ning millised sammud toovad tulemusi, milliste tööriistade abil saab oma veebilehe nähtavust suurendada või kuidas jõuda otsingutulemustes ettepoole.
1. SEO – otsingumootorile optimeerimine on A ja O
Otsingumootoritele optimeerimine (SEO) on üks efektiivsemaid viise oma kodulehe liikluse suurendamiseks.
See aitab tõsta lehe asjakohasust otsingutulemustes, mis tähendab, et inimesed leiavad sinu lehe Google’i või teiste otsingumootorite tulemuste kaudu kiiremini üles, kuna see on pikas nimekirjas eespool.
Kuidas SEO töötab?
Kui kasutaja sisestab otsingumootorisse päringu, siis algoritm otsib mõnikord lausa miljardite lehtede seast, püüdes välja selgitada, millised neist võiksid anda kõige täpsemat ja kasulikumat teavet otsijale.
SEO kaudu õpetad otsingumootoritele, et su veebileht sisaldab just seda väärtuslikku ja asjakohast infot, pakkudes näiteks kasulikke vastuseid ja olles just see õige koht, kus kasutaja oma vajadustele vastavaid tulemusi leiab.
Siit leiad ülevaatliku nimekirja, millised tegevused võiks läbi käia, et oma kodulehe SEO korda saada.
Kasuta asjakohaseid märksõnu
Kasuta õigeid märksõnu oma lehe sisus, pealkirjades ja meta-andmetes. Näiteks selliste tööriistade nagu Google Keyword Planner, SEMrush või Ahrefs abil saab uurida, milliseid märksõnu inimesed kõige rohkem otsivad.
Loe lisa siit: Põhjalik juhend, kuidas teha SEO-d ehk milliste võtetega oma veebilehte optimeerida.
Mida teha?
- Loo kvaliteetset sisu, mis keskendub konkreetsetele märksõnadele, kuid ära ületa nende kasutamise mõistlikku sagedust, mis inimesest lugejale võib tunduda kentsakas. Hea sisu on SEO eduka rakendamise alus ja see toob külastajaid.
- Uuri, milliste märksõnadega millised leheküljed juba otsingutes hästi välja tulevad ning missuguseid märksõnu antud valdkonnas otsitakse.
Loe lisa siit: Miks SEO optimeerimine ja sisu kirjutamine on kasulik ühildada?
Mobiilisõbralikkus on SEO puhul tähtis
Mobiilisõbralik koduleht on tänapäeval hädavajalik, sest enamik inimesi kasutab veebi lehitsemiseks oma mobiilseid seadmeid, mispärast peab sinu leht töötama laitmatult nii nutitelefonides kui tahvelarvutites.
Kui koduleht on aeglane või halvasti kohandatud väikese ekraaniga seadmete jaoks, siis lahkuvad külastajad kiiresti ning otsingumootorid hindavad seda lehte palju madalamalt.
Mida teha?
- Testi oma veebilehe mobiiliversiooni. On oluline, et kõik elemendid – menüüd, pildid ja tekst – oleksid selgelt nähtavad ja kergesti ligipääsetavad. Kodulehe elemendid, mis nõuavad vajutamist või muud moodi reageerimist, peaksid olema kasutatavad ka puuteekraanilt: nupud, lingid, tekstikastid.
- Kasuta pluginaid, mis hoolitsevad mobiilivaate loomise eest nagu näiteks Elementor, kus on palju ette valmis tehtud elemente, mis oskavad ennast ise vastavalt ekraani suurusele ära paigutada.
Loe lisa siit: Mobiilide ülemvõim: kuidas tagada oma kodulehe mobiilisõbralikkus?
Kirjuta kvaliteetset sisu
Sisuturundus on üks tõhusamaid viise, kuidas liiklust suurendada. Luues regulaarselt väärtuslikku ja asjakohast sisu, pakud oma sihtrühmale vastuseid ja lahendusi nende küsimustele ning probleemidele.
Mida teha?
- Blogi pidamine: Loo blogipostitusi, mis käsitlevad sinu valdkonnaga seotud teemasid. Mida põhjalikum ja kasulikum sisu, seda suurem võimalus, et külastajad sinu lehele tagasi tulevad.
Loe lisa siit: Miks SEO optimeerimine ja sisu kirjutamine on kasulik ühildada?
- Video ja veebiseminarid: Kaalu visuaalse sisu loomist, mis suudab inimesi kaasata ja lisaväärtust pakkuda. Lühivideod ja veebiseminarid on populaarsed viisid, kuidas oma sõnumit levitada.
Loe lisa siit: 3 head põhjust, miks peaksid lühivideo turundusega juba täna alustama!
Tee koduleht kiireks!
Ainult kiired veebilehed saavad otsingutulemustes ettepoole. Kasutajatel on mugavam nobedal leheküljel käia – praeguseks on enamus külastajaid muutunud nii uskumatult kärsituks, et juba mõnesekundiline viivitus laadimise ootel võib palju liiklust veebist minema viia, kuna inimesed lähevad edasi teistele lehtedele.
Mida teha?
- Mõõda kiirust kõigepealt, selleks on olemas mitmeid tööriistu nagu Google Lighthouse või PageSpeed Insights.
- Kasuta vahemällu salvestamist (nt WP Super Cache plugin) ja piltide optimeerimist (nt Smush või EWWW Image Optimizer) kiiremaks laadimiseks.
Loe lisa siit: Lihtsad sammud: kuidas oma WordPressi veebilehe kiirust parandada?
2. Sotsiaalmeedia: sealt tuleb palju kliente
Sotsiaalmeedia on praegu endiselt väga oluline kanal, et juhtida liiklust oma kodulehele.
Kasutades tuntud platvorme nagu Facebook, Instagram,LinkedIn, võib-olla isegi TikTok, saad jagada oma sisu ning suunata inimesi otse oma veebilehele. Üsna tihti tuleb üle poole veebiliiklusest just hästi korraldatud ja populaarse sisuga sotsiaalmeedia postitustest.
Vaata lisa siit: Kuidas hästi sihtides sotsiaalmeedias laineid lüüa?
Mida teha?
- Keskendu platvormidele, kus sinu sihtrühm on kõige aktiivsem. Näiteks kui tegeled äriklientidega, võib LinkedIn olla ideaalne kanal. Nooremate puhul võib hästi mõjuda esindatus Tiktokis või Instagramis. Keskendu esialgu ühele või kahele platvormile, kus sihtrühm on kõige aktiivsem.
- Jaga huvitavat sisu, näiteks oma ettevõtte tegevusi, ettevõtmisi, uudised, blogipostitusi, pakkumisi jms, mis on sinu sihtrühmale kasulik või meelelahutuslik.
- Jaga regulaarselt sisu, näiteks blogipostitusi, uudiseid ja pakkumisi, mis pakuvad väärtust sinu sihtrühmale ja ära jäta liiga pikki pause.
Vaata lisa siit: 5 küsimust, mida küsida enne sotsiaalmeedia auditit
3. E-posti turundus: efektiivne ja ei maksa suurt midagi
E-maili turundus on väga tõhus viis liikluse suurendamiseks ja klientide lojaalsuse säilitamiseks. Uudiskirjad ja isikupärased pakkumised aitavad hoida kliente kursis uudiste ja eripakkumistega.
Kindlasti maksab selgeks teha, kuidas uudiskirja saajate nimekirja koostada ja täiendada, et mitte andmekaitsereeglite ja hea tavaga pahuksisse sattuda.
Kui aga oled oma toodetest või teenustest huvitatud seltskonna kokku saanud, on see väga efektiivne ja vähe kulutusi nõudev viis kasulikku infot nendeni viia ning ka kodulehe liiklust kasvatada.
Mida teha?
- E-posti kontaktide kogumine: kasuta oma veebilehel pop-up’e või registreerimisvorme, et koguda uudiskirja tellijaid.
- Isikupärastamine: saada klientidele pakkumisi, mis põhinevad nende varasematel tegevustel või huvidel, et suurendada kaasatust ja konversioone.
Loe lisa siit: 5 tõhusat strateegiat, mille pärast investeerida meiliturundusse
4. Reklaami ise: Google ja Meta
Kui soovid kiiresti tulemusi näha, on mõistlik investeerida tasulistesse reklaamidesse. Internetis teevad ilma suured platvormid nagu Google Ads ja Meta (Facebooki ja Instagrami kaudu), mis aitavad sul jõuda suurema publikuni ning suunata potentsiaalsed kliendid otse sinu veebilehele. Seal saab ka oma reklaame ja turunduskulusid väga täpselt sihtida, kui tead, kes on su sihtrühm.
Mida teha?
- Pane paika selged eesmärgid ja sihtrühm. Õige sõnum ja sihtimine on võti efektiivseks reklaamiks.
- Loo kampaaniad ja jälgi nende tulemusi, et teha tulevikus paremaid otsuseid.
Loe ja vaata lisa siit õpiampsudest: Facebook Meta ehk kõik, mida pead teadma Metas reklaamimisest ja Pane Facebook Meta platvorm oma ettevõtte kasuks tööle
5. Kasutajakogemus ja kiirus
Aeglased ja keeruliselt navigeeritavad veebilehed hirmutavad külastajad eemale, samuti indekseerib neid lehekülgi Google kui vähem olulisi ja paneb otsingutulemustes võrreldes kiirematega tahapoole.
Kasutajakogemus (UX) mängib samuti väga olulist rolli, kui soovid, et külastajad su veebilehega rahule jääksid ja sinna tagasi tuleksid.
Loe lisa siit: Kuidas panna kasutajad rõõmustama, kui nad tulevad sinu veebilehele?
Mida teha?
- Optimeeri lehe kiirust. Kasuta tööriistu nagu Google PageSpeed Insights, et kontrollida oma lehe kiirust ja parandada võimalikke kitsaskohti.
- Vaata, et navigeerimine oleks loogiline ja lehe ülesehitus selge.
Loe lisa siit: Kuidas oma WordPressi veebilehe kiirust parandada?
6. SEO ja sisu ühilduvus
SEO ja sisu töötavad käsikäes. Iga blogipostitus või uus leht pakub võimaluse kasutada märksõnu, mis aitavad otsingumootoritel sinu veebilehte kõrgemale tõsta.
Samuti aitab strateegiline planeerimine ja väline linkimine teistelt lehtedelt parandada veebi autoriteeti ja nähtavust.
Mida teha?
- Kasuta märksõnu loogiliselt ja läbimõeldult. SEO pole ainult märksõnadega sisu ülekuhjamine, vaid sellise sisu loomine, mis on päriselt külastajale kasulik.
- Lingi oma sisu teistele veebilehtedele, mis on asjakohased ja usaldusväärsed. Kasuta ka lingivahetust, et teised samas lingiksid sinu lehele tagasi.
Loe lähemalt siit: 10 olulist sammu, mis toovad kliendid kodulehele
Kokkuvõttes on veebilehe liikluse suurendamine päris mitmekülgne tegevus, mis vajab nii tehnilist optimeerimist kui ka loomingulist sisu. Samas pole siin midagi kontimurdvat, kui süsteemselt läheneda. Kasutades neid nippe, saad järk-järgult suurendada oma veebilehe nähtavust ja pakkuda külastajate paremat kasutajakogemust, mis toob nad ka järgmine kord tagasi.