7 esimest sammu, kuidas alustada digitaalset turundust

Digitaalse turunduseta ei saa enam keegi. Sellega tuleb alustada kohe. Aga kuidas ja millest alustada? Siin on esimesed seitse soovitust alustavale ärile.

1. Tee omale digitaalne esindus

Kui sul pole digitaalset esindatust, siis sind sama hea kui pole olemaski. Millised on üldse võimalused inimestel sinuga ühendust saada, kui pole kodulehte, sotsiaalmeediakontot, e-posti aadressi? Ainult tänaval asuv suurte vaateakendega pood? Aga kui seda ka pole, siis on viimane aeg alustada oma digikanalite loomist.

Esimene digiesinduse nii-öelda vundament võiks olla koduleht– kasvõi lihtne üheleheküljeline visiitkaart, kuid siiski oluline koht, kust leiab kõik hädavajaliku ettevõtte kohta – tegevusala, tooted ja teenused, tegijad, kontaktid jne.

Teine digitaalne esindus võiks olla ka sotsiaalmeedias, kui sa just otsekontaktidega ainult ei müü, vaid tahad, et ka laiem avalikkus sinu tegemistest teada saaks.

Facebook ja võimalik, et ka LinkedIN, Instagram, Twitter, Pinterest jt keskkonnad on piisavalt lihtsad, et alustada ka ilma koolituseta, sest need on mõeldud tavalistele inimestele. Hiljem, kui alustad reklaamikampaaniaid ja jälgijate hulga kasvatamist, võib juba vaja minna rohkem oskusi ja koolitajate abi.

2. E-posti turundus: kerge libastuda, kuid suur võimalus levida

Digiturunduse üks olulisemaid kanaleid on e-posti turundus. Samm mõistliku kampaania juurest massilise spämmini on väga väike, sest kirju saata on ju iseenesest lihtne, küsimus on ainult, et kellele ja kuidas kõigi kontaktide aadressid korrektselt hankida.

E-posti aadresside andmebaasi ostmine on halb mõte, kliendiandmete kogumine nende endi nõusolekul aga hea. Samas on see hea ja õige variant pikk ja vaevaline, andmete hulk kasvab visalt. Et kiiremini omale korralik uudiskirja andmebaas saada, tuleb ergutada inimesi oma kontakte jätma – koostöös reklaamikampaaniatega saab turundada oma uudiskirja ja kutsuda kas huvitava sisu, auhindade või allahindluste abil sellega liituma.

Siit leiad samuti mitu head võimalust, kuidas inimesi juurde saada.

3. Õpi selgeks tulemuste mõõtmise tööriistad

Järgmise olulise sammuna peaksid ära õppima tööriistad, millega oma turundustulemusi mõõta. Kodulehe jaoks näiteks Google Analytics, mille jaoks on vaja kodulehe koodi lisada Google´i träkkeri kood igale lehele. Sotsiaalmeedia analüüsimiseks on küll suur hulk tasuta ja tasulisi vahendeid, kuid alustamiseks on hea Facebooki enda lehe statistika ehk Insights.

Sealt saab kõik elementaarselt vajaliku teada, lisada saad ka mõned konkurentide lehed, et end nendega võrrelda. E-posti efektiivsuse mõõtmiseks kasuta mõnda elektronposti massilise saatmise keskkonda, kus saab hiljem jälgida kirja saajate tegevust ja reageeringuid.

4. Ole loominguline, aga hoia kinni oma stiilist

Digiturunduses muutub kõik üsna kiiresti – platvormid muudavad tingimusi ja lisavad uusi funktsioone, seega peab olema loominguline ja valmis muutusteks. Sotsiaalmeedia postitustega peab silma paistma ja huvi tekitama, mis on suures infohulgas aina raskem. Õpi postitama erinevas stiilis postitusi – kui tahad inimesi suunata kodulehele, siis kindlasti peaks olema lingid kodulehele pea iga postituse juures vastavale lingile, aga postitus ise võiks olla nii tekst, pilt kui video – vaheldus aitab leida rohkem sinu toodetest huvitatuid. Nii näiteks soovitatakse nooremate tähelepanu äratamiseks panna rohkem rõhku videole ja sellistele sotsiaalmeedia platvormidele, kus nad rohkem käivad – Instagramile ja Snapchatile, ärikasutajate jaoks on aga oma keskkonnad, näiteks LinkedIN. Proovi alati mõelda oma äri eesmärkidele – kas on mõtet ja tasub ära pingutus kõigis neis sotsiaalmeediakanalites osaleda või peaks keskenduma oma äri jaoks olulisematele, mis toovad kõige enam kliente?

5. Otsimootoriturundus: ole otsijatele nähtav!

Paljudele kodulehtedele saabub enam kui pool külalistest guugeldades. Kui sinu koduleht pole tulemustes esimeste seas, siis märkab seda kaduvväike protsent otsijatest.

Otsimootoritele meeldimiseks tuleb oma kodulehel kasutada teemaga seonduvaid märksõnu ning sisu ja kodulehe ülesehitus peaks vastama otsimootoritele optimeerimise reeglitele ehk SEO-le. Guugelda ise ka ja otsi SEO teemadel mõni hea sissejuhatav õpetus.

6. Kogemused on vajalikud ja neid on lihtne saada

Kui tunned, et siiski ei julge kohe firma konto alt hakata sotsiaalmeediasse postitama või blogi pidama ja uudiseid kirjutama, alusta lihtsamast – oma isiklikust sotsiaalmeediast.

Hea on oma sõprade peal katsetada, mis mõjub ja mis mitte. Mõttekrampi on ka vähem, kui postitad oma tuttavatele. Proovides erinevaid postitusi, saad hiljem juba kogenumalt ettevõtte sotsiaalmeedia ja veebisisu käsile võtta.

7. Kõike ise ei oska – kasuta eksperte

Kuigi digiturunduses tunduvad paljud asjad päris lihtsad ja ka kooliõpilased saavad sellega väga hästi hakkama, on asju, milles võib vaja minna spetsialisti abi. Eriti just siis, kui kulutused on juba suuremad.

Kui tahad teha digikampaaniat, mis mõjuks, küsi nõu mõnelt spetsialistilt või agentuurilt, sest näiteks paljude sotsiaalmeedia reklaamikampaaniatega võib oskamatusest kohe lühikese ajaga ootamatult palju raha kaotada. Tulemus aga ei pruugi ikkagi rahuldav olla.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudiskiri toob Sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused. Telli siit!