Kui alustad äri või tahad oma tööasjad korda saada, on hea kasutada selleks loodud mugavaid töövahendeid. Siin on seitse sellist head veebilehte ja äppi, mis ettevõtetes nii igapäevast kontoritööd kui ärijuhtimist palju lihtsamaks muudavad.
Pole mõtet jalgratast leiutada ega kallist äritarkvara osta, tihti aitab ka mõni hea teenus, mis on tasuta või mõistliku kuutasu eest.
Siin need seitse head lahendust ongi.
1. Slack
Kui on vaja sellist tööriista, mis hoiab tiimi kogu aeg otseajas ühenduses ja aitab ära hoida tüütut e-kirjade edasi-tagasi pendeldamist, kus järg kipub kiiresti käest minema, siis Slack on õige asi. Postkastide ummistamise asemel on iga teema jaoks oma vestlus, saata saab ka privaatseid teateid, luua töögruppe, kasutada märksõnu ja planeerida kalendreid.
Slacki plussiks on võimalus integreerida seda väga paljude teiste levinud tööriistadega. Integratsioon töötab nii videokonverentsi lahendustega (Zoom on toetatud), kontorilahendustega (Microsoft 365 töötab) kui ka salvestuslahendustega (näiteks Google Drive jt). Muidugi saab ka Slackis endas koosolekuid pidada ja dokumente jagada.
Saadaval on tasuta versioon ning mobiiliäpid.
2. Trello
Tööülesannete üle arvepidamiseks ja tehtud-tegemata ülesannete nimekirjade pidamiseks sobib hästi Trello. Seda kasutavad nii kooliõpilased kui väiksemate ja suuremate firmade projektijuhid. Muidugi saab luua ka tiimiülesandeid ja organiseerida meeskonnatööd. Väga lihtne tööriist on kohe selgeks õpitav ja küsimusi sellega tekkida ei tohiks.
Trello on saadaval tasuta ja olemas on mobiiliäpid.
3. Asana
Osaliselt teeb Asana samu asju nagu Trello ehk aitab tehtud ja tegemata tööülesannete üle arvet pidada, kuid lisaks pakub ka põhjalikumaid vahendeid projektijuhtimiseks.
Asanat saab integreerida paljude teiste levinud tööriistadega ning sellel on tasuta versioon väikeettevõtetele või vabakutselistele. Projekte võib vaadata mitmes vaates, lisaks on olemas kampaaniate ja tootearenduse juhtimine ning palju muid erinevate spetsiifiliste projektide lahendusi.
Asanal on mobiiliäpid ja ka Windowsi tarkvara.
4. Google Docs
Alustavale ettevõtjale on Google Docs väga hea alustamiseks, kuid siin peitub ka üks oht. Kui soovid ettevõtet laiendada ja kasutada rohkem grupitöö vahendeid, siis tasuta versioonist jääb peagi väheseks.
Ärikasutajale maksab Docs ligi 12 eurot kasutaja kohta kuus, kuid on ka muid võimalusi kuni mittetulundusühingute teatud tingimustel tasuta kontodeni välja. Tasulised kontod tagavad suurema salvestusmahu ja oma domeeni kasutamise võimaluse, nii et saad firma e-posti Gmaili mootoriga siduda ja kasutada Google´i võimast meilitöötluse tööriista. Google´i ärikontoga tulevad kaasa ka muud Google´i lahendused nagu Chat, Meet, Drive, Forms jne – kõik väga kasulikud igapäevaseks asjaajamiseks.
Dokumente on aga võimalik redigeerida otse veebist nii üksi kui mitmekesi korraga, salvestada on võimalik erinevaid versioone, kommenteerida, vaadata parandusi ja jagada teistega.
Google Docsi puuduseks on eraldi arvutitarkvara puudumine, kuid brauseris töötab kõik pea sama hästi ning Google Chrome´i veebilehitsejas saab lausa ilma internetiühenduseta hakkama. Muidugi on olemas ka Docsi ja teiste Google´i toodete mobiiliäpid.
5. Canva
Igas ettevõttes on materjale, millele peab andma kujundusega professionaalse välimuse: visiitkaardid, reklaamid, dokumendipõhjad, veebibännerid jne. Canva ongi see koht, kus neid saavad nii turundusinimesed kui juhtkond või ükskõik kes kontorist teha. Tasulises versioonis leidub suur hulk valmiskujundusi ja fotomaterjale, kuid ka tasuta verisooniga saab palju ära teha. Hea on veel see, et Canva lubab töid jagada ning mitmekesi samu kujundusi täiendada.
Kui näiteks turundusinimesed on mõned turundusmaterjali põhjad valmis teinud, saavad teised neid oma sisuga täiendada ning salvestada nii pildi kui dokumendina.
Saadaval on nii tasuta kui tasuline versioon, programmid arvutile ja mobiiliäpid. Pea kõike võib teha ka lihtsalt veebilehel olles.
6. Zoom
Kui enne koroonapandeemiat teadsid Zoomist vähesed, siis eriolukorra ja karantiini ajal said sellest teada pea kõik kooliõpilastest firmajuhtideni. Zoom on selle aja jooksul jõudsalt edasi arenenud ning nüüd on see integreeritud paljude tuntud ärilahendustega. Zoomis saab nii vestelda kui videokoosolekuid pidada, saadaval on tasuta versioon, millest väikeettevõttele piisab kui ka võimas tasuline versioon, millega võib pidada kasvõi sadade osalejatega veebiseminare.
Lisaks võib Zoomi installida arvutisse või mobiili. Koosolekul saab osaleda isegi see, kellel pole midagi installitud – lihtsalt veebilingi kaudu.
7. Smaily
Kodumaine ja eestikeelse kasutajatoega uudiskirjade ning e-posti kampaaniate koostamise tööriist aitab klientide poole pöörduda professionaalsel moel. Meilide masspostitamine on keeruline ning mõistlik on selle taga olev masinavärk lasta töös hoida professionaalidel, kasutades ise neid tööriistu vastutustundlikult.
Algajale sobib hästi Smaily tasuta versioon, mis lubab hallata kuni paar tuhat aadressi. Kui oled suuremaks kasvanud, siis jaksab kindlasti tasuda ka mõõdukat teenustasu suurema mahu eest. Smaily pakub nõuandeid, valmis e-kirja põhjasid, integreerimisi teiste kommertslahendustega ja automaatset listide haldamise teenust.