Veebimajutus.ee blogi

7 põhjust, miks inimesed ei ava sinu turundusmeile

Meiliturunduses on keeruline leida midagi veel muserdavamat, kui peale oma kampaaniale pühendumist äärmiselt kehva avamismäära nägemine. Mis mõtet on üldse võtta oma tihedast ajagraafikust aega, et saata kenasti sõnastatud e-kirju, kui keegi neid ei loe? Turundajad peavad mõistma oma meilikampaaniate ebaõnnestumise põhjuseid enne, kui nad saavad neid edukaks vormida. Smaily turunduse teejuht ja partner Tanel Rand aitab välja selgitada, miks inimesed turunduse e-kirju ei ava.

1. Probleemid teemareaga

Kui soovid, et sinu kliendid turundusmeili avaks, on teemarida ilmselt üks kõige olulisem asi, mis peab õigesti välja tulema. E-kirja algusaegadest peale on teemarida määranud selle, kas e-kiri avatakse või seda ignoreeritakse.

Teemarida peab köitma kiiresti ja tõhusalt lugeja tähelepanu. Sinu klient heidab tõenäoliselt vaid ühe kiire pilgu teemareale ning kui sa ei suuda selle hetkega tema tähelepanu köita, vajubki e-kiri unustusse sama silmapilkselt.

Lisaks peaksid sinu meilid täitma ka teemareal antud lubadused. Kui kirja sisu seda ei tee, kaotab klient usu sinu ettevõtmisse.

Seega mõtle enne järgi, kui viitad oma meilis suurele allahindlustele, boonuspunktidele, elu parimale pakkumisele või niisama väga huvitavale sisule. Vigane või eksitav teemarida võib olla eriti kahjulik, kui saadad välja automaatseid meilijadasid. Seetõttu koosta iga meili teemarida tabavalt ja püsi alati teemas.

2. Saatja nimi on ebaselge

Viimastel aastatel on meiliturunduses hakanud levima suundumus kasutada meili saatjana inimese nime. Just selle tõttu panevadki paljud ettevõtted firmanime asemel saatjaks mõne konkreetse töötaja nime.

Kellegi eesnime võid kasutada pöördudes juhul, kui sa juba tunned oma klienti hästi.

See tähendab, et see on asjakohane siis, kui sinu klient on juba suhelnud selle inimesega, kelle oled turundusmeili saatjaks märkinud.

Peaksid siiski olema ettevaatlik selle strateegia kasutamisega muudel juhtudel. Üldiselt eeldab sinu ettevõtte uudiskirja tellija, et näeb saadetud turundusmeilidel sinu ettevõtte nime ning sa ei tohiks riskida oma tellijate võõrandumisega, saates neile e-kirju kellegi teise nime alt.

Võid kasutada saatjana nii firmanime kui töötaja nime (näiteks “Liisa Boltist”), see mõjub personaalsemana, kuid samas tunneb adressaat ka sinu ettevõtte nime oma postkastis ära.

3. E-kirja saatmine on valesti ajastatud

Isegi kui oled kõvasti vaeva näinud oma e-kirja teemareaga ja määrad sellele igati “õige” saatja, ei pruugi klient ikkagi meili avada. Üks põhjuseid, miks see võib juhtuda, on vale ajastus.

Eks ole tõsi, et igal asjal oma aeg?

Selleks, et oma meiliturunduse edu suurendada, pead välja selgitama, millal sinu kliendid e-kirju kõige tõenäolisemalt loevad.

Kas see juhtub pigem hommikusöögi kõrvale, teel tööle või hoopis puhkepauside ajal? Uuringud näitavad, et 53% meilidest avatakse tööpäeva jooksul, seejuures parim aeg meilide saatmiseks on hommikul kella 9–11 vahel. 

Siiski sõltub meiliturundaja “happy hour” suurel määral tema sihtgrupi demograafilistest näitajatest. Seega kui soovid oma meilide ajastust võimalikult täpselt määrata, tee oma sihtrühma kohta vajalikku uurimistööd.

Näiteks saad oma ainulaadsele lugejaskonnale parima saatmisaja väljaselgitamiseks läbi viia A/B testi.

Foto: Freepik

4. Sa ei tunne oma tellijaid piisavalt hästi

Kui sinu meililistis olevad isikud ei tea, kes sa oled, ei ava nad ka sinu kirju – ükskõik, kui hea turundusmeiliga sa oled hakkama saanud. Enne aktiivsema meiliturundusega tegelemist pead ikkagi oma klientidega hea (kirja)sõprussuhte looma.

Koosta hästi kokku seatud tervituskirjade seeria, mis tutvustab sinu ettevõtet kui kedagi, keda kliendid võiksid usaldada.

Seejärel võid hakata looma sidet, kus inimesed näevad sinu nime, mäletades sind sinu suurepärastest tervituskirjadest saati. 

Suhtluse arengut ei saa sundida, seega ole kliendiga kannatlik. Keskendu lihtsalt kvaliteetse sisu ja väärtuslike pakkumiste jagamisele, mis tulevad kliendile kasuks. Nii saad aja jooksul usaldust luua ning kliendil on palju lihtsam end avada ja sinuga regulaarselt suhtlema hakata.

5. Sa ei optimeeri oma e-kirju mobiilseadmete jaoks

Uuringute kohaselt avatakse ligi pooled kõigist meilidest mobiilsetes seadmes. Seega kui sa ei kohanda oma e-kirju ka väiksema ekraani jaoks, on peaaegu pooltel sinu klientidest raskusi nende lugemisega.

Enamik inimesi lennutab e-kirjad prügikasti niipea, kui see tekitab tüdimust ekraanil edasi-tagasi kerimisega ning sisse-välja suumimisega.

Pildi allikas: Freepik

Kuna e-kirju mobiiltelefonidega vaatavate inimeste arv on endiselt tõusuteel, kasvab ka vajadus mobiilivaate järele. Erinevatele seadmetele optimeeritud meilikujundus tähendab, et e-kiri sobitub automaatselt selle seadme ekraani suurusele, milles see avatakse.

Inimesed ei viitsi meile lugeda, kui see mobiilseadmes korralikult ei tööta. Seega väldi meiliturunduse kampaaniat korraldades seda.

Kontrolli, kas sinu e-kirjas olev paigutus, stiil ja graafika näevad telefonis ja tahvelarvutis sama ilusad välja, kui arvutis.

Samuti veendu selles, et sinu .jpg või muud pildifailid poleks liiga suured. Nii saad ka oma kampaania tulemusi palju kergema südamega vaadata, kui kui oled eelnevalt suutnud mõnesid tavalisi möödalaskmisi vältida. 

6. Sa koormad oma tellijad üle

Viimastel aastatel on olnud suundumus saata klientidele võimalikult palju e-kirju, et suurendada neis bränditeadlikkust. Asi läheb aga käest ära, kui mõned ettevõtted saadavad oma tellijaskonnale nii palju e-kirju, et seda võiks juba liigitada rämpspostiks.

Kui püüad aru saada, miks kliendid sinu e-kirju ei ava, siis mõtle sellele, milline on sinu suhtluse sagedus.

Kui saadad e-kirju liiga tihti, võid oma klientides meiliturunduse väsimust tekitada.

Kui see on juba juhtunud, on raske neis sinu turundusmaterjalide vastu uuesti huvi üles äratada. Seetõttu vaata oma meilide saatmise ajagraafik üle, et näha kas selles võiks peituda madala avanemissageduse põhjus.

7. Sinu meilid ei paku piisavalt väärtust

Viimaks võib sinu e-kirjade avamata jätmise põhjus tuleneda kehvast sisust. Kui pakud iga saadetud meiliga väärtuslikku sisu, ootavad kliendid põnevusega seda, mis sul öelda on.

Selleks pead siiski suutma luua originaalset, asjakohast ja hea kvaliteediga sisu, mis toob lugejale tõeliselt kasu. Kui iga sinu e-kiri on ebahuvitav, halvasti kirjutatud või lihtsalt puhas müügikõne, lõpetab klient sinu saadetu avamise pärast paari meili nägemist.

Alustuseks mõtle, mida soovid oma klientidele edastada. Kogu inspiratsiooni haarava ja silmapaistva sisu ja tekstide loomiseks. Kontrolli kindlasti oma sõnumeid kirjavigade ja ebakõlade suhtes. Kõike seda tehes veendu, et järgid oma brändi häält – isikupärased meilid, mille kvaliteedis võib alati kindel olla, on midagi, mida kliendid ootavad.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.