Sõnades peitub tohutu jõud, mis võib muuhulgas veenda inimesi tegema asju, mis neil esialgu polnud plaaniski. Meiliturunduses on see eriti kasulik nende e-kirjade puhul, mis saadetakse erinevatele sündmustele ja kohtumistele kutsumiseks ja registreerimiseks. Mida peaks täpsemalt teadma selliste e-kirjade edu tagamiseks, seda avab Smaily turunduse teejuht ja partner Tanel Rand.
Seekord tulevad paljastamisele oskusliku veenmise saladused. Loe kindlasti edasi, kui tahad avastada seitse psühholoogilist käivitajat, mis aitavad kokku leppida kohtumisi ja suurendada inimeste osalust üritustel.
Kuidas suurendada üritustele registreerimise e-kirjade tõhusust?
Retsept on üsna lihtne: selleks, et koostada tähelepanu tõmbavaid kutseid, mis ajendavad inimesi sinu e-kirja avama, seal oleval lingil klõpsama ja lõpuks ka sinu üritusele registreeruma, pead mõistma, mis inimestele mõjub.
Kui keskendud kirja saajas kindlate emotsioonide esilekutsumisele, siis motiveeridki neid üritustele end kirja panema või mõnele kohtumisele aega broneerima.
Kasuta selleks järgnevat seitset trikki oma ürituse reklaamimiseks ja potentsiaalsete uute klientidega kohtumiste kokkuleppimiseks.
1. Tekita ühtekuuluvustunnet
Maslow´ vajaduste hierarhias ehk inimvajaduste mudelis on kuhugi kuulumisel päris tähtis koht. Inimestel on loomupärane soov tunda end teistega seotuna. Seda soovi võid kõnetada läbi oma e-kirjade sõnastuse, kasutades selliseid väljendeid nagu “meie“, “ühiselt“, “koos“, “liitu meiega” jne.
Näide võiks olla järgmine:
“Liitu meie tulevaste kirjanike klassiga, et muuta oma järgmine raamat bestselleriks!”
Sel viisil muudad nad üheaegselt osaks grupist ja meelitad neid oma potentsiaalist maksimumi võtma.
Kui aga tegeled mittetulundusliku meiliturundusega ja soovid inimesi kutsuda oma koosolekule, võid kutses välja pakkuda midagi sellist:
“Meil on hea meel näha sind liitumas meie kirgliku muutuste tegijate kogukonnaga, kes on pühendunud meie armsa kodurajooni edendamisele ja meeldiva keskkonna loomisele. Teie hääl on sellel koostööteekonnal oluline!”
2. Kasuta personaliseerimise jõudu
Kes meist ei tahaks tunda end erilisena? Personaliseeritud e-kirjad köidavad lugejate tähelepanu, kuna need räägivad otse temaga, muutes sõnumi asjakohasemaks.
Kellegi nime kasutamine tema poole pöördumisel, sisu kohandamine tema huvidele vastavaks või isegi tema varasemale ettevõttega suhtlusele viitamine võib sinu ürituste registreerimismeilide tõhusust oluliselt suurendada.
Võid minna isegi kaugemale, kuivaid adressaadi nime kasutamine teemareal. Kaalu varasemate sündmuste mainimist, millel ta on osalenud, või soovita, miks sinu sündmus võiks just temale kasulik olla.
Adobe’i uuringud on näidanud, et personaliseeritud meilidel on lisaks järgmised positiivsed trendid:
- 139% suurem klõpsamismäär võrreldes üldiste ühekordsete meilidega;
- üle 20% kõrgem avamismäär võrreldes üldiste ühekordsete meilidega.
Mida personaliseeritum on sinu e-kiri, seda tõenäolisemalt reageerib lugeja sellele positiivsel viisil.
3. Tekita kiireloomulisuse tunne ja viita ilmajäämise ohule
Paljud veebimüüjad, nagu Amazon ja eBay kasutavad otsalõppemisele viitamist selleks, et julgustada inimesi oma tooteid kiiremini ostma.
Nad lisavad tootelehtedele näiteks selliseid väljendeid nagu “piiratud kogus” või “ainult üks päev veel“. See tekitab kiireloomulisuse tunde, mis tekitab inimestes ärevust, et nad võivad kaubast (ja selle poolt pakutavast väärtusest) ilma jääda. Loomulikult on selle emotsiooni ajel ostu sooritamine palju tõenäolisem.
Kasuta sama taktikat ka oma e-kirjades, et julgustada inimesi end sinu piiratud kohtade arvuga üritusele registreeruma või sinuga kohtumist broneerima.
Näiteks võid veebiseminari kutse puhul välja tuua asjaolu, et üritusel on saadaval viimased kohad või (tasuta) registreerimiseks jäänud aeg on läbi saamas. See tekitab adressaatides ilmajäämishirmu ehk FOMO, mis on tegutsema panevatest käivitajatest üks võimsamaid.
4. Sotsiaalne tõestus toetab registreerimiskirjade eesmärki
Inimesed teevad tõenäolisemalt midagi, kui näevad, et ka teised seda teevad sedasama. Sotsiaalne tõestus on üks tõhusamaid psühholoogilisi käivitajaid, mida saad oma sündmuste registreerimismeilides kasutada, kuna see puudutab ühtaegu nii kogukonnatunnet kui ka kindlust reklaamitava väärtuse suhtes.
On kuus erinevat sotsiaalse tõestuse kategooriat ehk nö “sotsiaalseid tõestajaid”:
- Ekspert: inimeste usaldus kasvab, kui sinu kaubamärki kiidab valdkonna ekspert, soovitades sinu tooteid ja teenuseid (või üritustel osalemist).
- Kuulsus: kui kuulsused või suunamudijad toetavad sinu kaubamärki, mõjub inimestele prestiiž ja meeldivus ning soov samastuda.
- Sertifikaat: kindlus sinu pakutava osas tõuseb, kui pakutavale annavad oma n-ö heakskiidutempli valdkonnaga seotud ametiasutused.
- Klientide tarkus: praegused ettevõtte kliendid, kes soovitavad sinu poolt pakutut heade arvustustega, mõjuvad usaldusväärselt, sest uued potentsiaalsed kliendid saavad nendega samastuda.
- Rahvatarkus: kui sinu kaubamärgile on nähtav toetus suurematelt rahvagruppidelt, eeldavad potentsiaalsed kliendid, et niivõrd paljud inimesed ei saa korraga eksida ja hakkavad ka ise sinu klientideks (või registreeruvad sinu üritusele).
- Sõprade tarkus: kui inimesed näevad oma sõprade toetust sinu ettevõttele, on neil tänu usaldusele lihtne nende eeskuju järgida.
Ürituste registreerimismeilid võivad sisaldada ka klientide iseloomustusi, üritusel seni osalenud inimeste arvu või positiivseid kommentaare, mida varasemad sündmused on tuntud ja tunnustatud inimestelt saanud.
See sotsiaalne tõestus tõstab sinu kaubamärgi usaldusväärsust ja muudab ka ürituse atraktiivsemaks.
5. Vastastikuse kasu põhimõte
Kui keegi on teinud sulle teene, oled tõenäoliselt valmis talle samaga vastama, kui ta peaks abi vajama. Vastastikkus viitab kohustuse tundele, mida inimesed tunnevad siis, kui nad on teatud sotsiaalses kontekstis midagi enne saanud.
Seda põhimõtet saab tõhusalt ka ürituste registreerimismeilide puhul kasutada.
Kõigile meeldib ju midagi poolmuidu või tasuta saada. Kui sinu üritusele registreeritakse ja jagatakse oma e-posti aadressi, siis paku selle eest vastu mõni kingitus.
See võib olla näiteks e-raamat, allahindlus e-poes või mõne järgmise ürituse osalustasu või toote tasuta prooviversioon. Millegi saamine on sageli väga tugevaks motivaatoriks, et seda registreerimisnuppu klõpsata.
6. Ärata uudishimu
Kui ürituse registreerimiskiri tundub igav juba enne avamist, siis satub see suure tõenäosusega kohe prügikasti. Seega pead kindlustama, et sinu teemarida oleks paeluv ja kutsuks avama.
Kasuta seda võimalust potentsiaalse kliendi meelitamiseks ilma kõiki üksikasju sündmuse kohta paljastamata. See tekitab uudishimu ja soovi veel rohkem teada saada.
Kui kellelgi on lünk teda huvitava teema mõistmises, siis teeb ta kõik vajaliku selleks, et rohkem teada saada. Vihjates oma teemareal millelegi põnevale (kuid mitte kõike kohe välja lobisedes) tekitad infolünga, mis soodustab e-kirja avamist ja edasist registreerimist.
Registreerumise võimaluste suurendamiseks pööra tähelepanu ka oma e-kirja muule sisule. Loo köitev sündmuse kirjeldus, mis sütitab uudishimu ja vihjab eksklusiivsetele eelistele, ilma sisu korraga avalikustamata.
7. Rõhuta osalemise eeliseid
Loomulikult pead oma kutses kirjeldama ka sündmuse korralduslikke detaile ja üldist eesmärki, aga eelised on just need, mis veenavad registreeruma.
Kui mõistetakse sinu ürituse positiivset mõju nende karjäärile, ärile või heaolule, tuleb otsus osaleda palju kiiremini.
Näiteks võib lubada järgmist:
“Ava oma potentsiaal: liitu meie interaktiivse töötoaga, et omandada tõhusad juhtimisoskused, mis on kasulikud nii sinu karjäärile kui kolleegidele!”
Kasuta psühholoogiliste käivitajate jõudu ka registreerimismeilides!
Tõhusate registreerimismeilide koostamine üritustele kutsumiseks hõlmab enamat kui lihtsalt teemakirjelduse ja toimumisaja edastamist. Siin kirjeldatud psühholoogilisi käivitajaid kasutades saad kindlasti suurendada oma adressaatide seotust ja lõpuks ka üritusele registreerumiste arvu ning osalejate hulka.
Peamine eesmärk on siiski luua oma publikuga sügavamal tasandil toimiv ühendus, motiveerides neid astuma järgmist sammu. Kui see juhtub, sammub palju rohkem inimesi sinu poolt hoolikalt korraldatud ettevõtmistesse!
Artikkel ilmus algselt Veebimajutus.ee blogis.