Aasta 2023 värv on… Viva Magenta!

Igal aastal valib Pantone Institute aasta värvi, millest võivad toote- trüki- veebi- ja kõik muud disainerid juhinduda trendikate toodete tegemisel. Mille põhjal see värv välja valitakse, on segu müstikast ja ajale omaste trendide tunnetamisest ning selge on see, et tegemist saab olema igal aastal üllatusliku tooniga. See pole lihtsalt punane, roheline või sinine, vaid mõni nüansirikkam toon.

Pantone kuulutas aasta värvi välja detsembri alguses ja see on Viva Magenta.

Aasta värv Viva Magenta koodiga 18-1750 on Pantone´i kirjelduste järgi elujõuliselt vibreeriv. See on punasest perekonnast põlvnev ning loodusest leitav hästi juurdunud varjund, mis väljendab tugevust. Viva Magenta on julge ja kartmatu ning pulseeriv, selle üleküllus soodustab rõõmsat ja optimistlikku meeleolu.

Aasta värv on veel ka võimas ja jõudu andev. Seda peetakse lausa ebatraditsiooniliseks, kuid praegu ongi ebatavalised ajad, mainib ajakiri Time. Intensiivselt punane toon julgustab eksperimenteerima ja kasutama piiranguteta eneseväljendust, on kergelt elektriseeriv ja piire murdev, isegi mässumeelne.

Pantone Institute valis aasta värvi juba 23. korda. esimest korda tehti seda 1999. aastal. Tavaliselt antakse uue tooni esitlusega välja ka mõne tootenäidised, mis on trendikas aasta toonis. Näiteks avaldas Pantone Institute selles toonis Motorola telefoni pildi:

Samuti on Viva Magenta värvi uued esitletud spordijalanõud Cariuma:

Ühtki veebilehe näidet pole Pantone Institute ära toonud, aga igaühel on võimalus luua ise oma trendikas Viva Magenta stiilis koduleht. HTML-is tuleb kasutada siis vastavat RGB värvikoodi #BE3455.

Kuidas valitakse aasta värv?

Pantone´i värviinstituudi ülemaailmne värviekspertide meeskond valib igal aastal uue tooni, otsides aasta jooksul uusi värvimõjutusi meelelahutustööstusest, välja tulnud filmidest, kunstikollektsioonidest ja moest, aga arvestatakse ka isegi populaarseid reisisihtkohti, eluviise, mänge või sotsiaalseid ja majanduslikke trende. Mõjutada võivad uued tehnoloogiad, materjalid, tekstuurid ja efektid sotsiaalmeedia platvormidel ja tähtsamatel spordiüritustel, mis on köitnud ülemaailmset tähelepanu.

Kõik, mis maailmas aasta jooksul toimub, võib mõjutada uut järgmise aasta Pantone´i värvitooni. Igal allikal on aasta-aastalt erinev kaal olenevalt sellest, mis sel ajal toimub. Näiteks 15 aastat tagasi oli veel tehnoloogial üsna väike roll, nüüd see enam nii pole. Mängud, sotsiaalmeedia, virtuaalreaalsus ja füüsiline disain on kõik mõjutatud värvidest.

Tihti arvatakse, et värvi valimine toimub kindla seltskonna poolt, kes aasta lõpus saab kokku ja otsustab omavahel, milline toon võtta. Selle asemel uuritakse paljudelt erinevatelt värvidega tööd tegevatelt klientidelt ja mõjutajatelt aasta jooksul, mida nad eelistavad. Pantone´i aasta värvi valik ei toimu seega ühel kindlal päeval, vaid on üsna pikk pidevalt toimuv protsess, mis jõuab lõpule aasta viimasel kuul.

Tegemist on nagu “värviantropoloogide” uurimistööga, kes käivad ringi ja proovivad tunnetada, millised on trendid. Intuitiivselt proovitakse see lõpuks ühendada kõike maailmas toimuvat arvestades ühe kindla värvi keelde.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudiskiri toob Sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused. Telli siit!