Armastatud brändi Breden teekond: uue e-poega värskendati nii platvormi kui sihtrühma

My Breden on peakatete äri, mille uuenenud kodulehel on kaks kõige olulisemat osa: e-pood ja blogi. Kuidas selle arendamine käis, mis sai külastajatest peale uuele platvormile minekut ja kuidas jõuti praeguse veebini, sellest räägivad lähemalt Daisy Eilpuu ja Kristel Mets My Bredenist.

Bredeni tooted on toodetud Eestis ning valmistatud kvaliteetsetest, turvalistest ja nahasõbralikest materjalidest, mis ei kahjusta kandja tervist ning sobivad ka allergiale kalduva nahaga kandjatele. Tootmine ei reosta keskkonda kahjulike ainetega, ettevõtte süsinikjalajälg on aasta-aastalt üha väiksem. Seda kõike tutvustab ka koduleht, mille ülesandeks on viia klient võimalikult lihtsalt ja vähese vaevaga just talle sobivas stiilis või värvis tooteni.

Miks otsustasite endale uue veebilehe tellida ja millised olid esialgsed ootused?

Uut veebipoodi olime planeerinud 2 aastat, kuna meie endine Magento platvorm oli versiooni poolest juba vananenud.

Vana poe uuendamine oli üsna keeruline ja kujutaski endast põhimõtteliselt uue e-poe nullist alustamist. Seega hakkasime kaaluma, kas jätkata senise platvormi ehk Magentoga või ehitada uus e-pood täiesti teisele platvormile.

Bredeni uue strateegia kohaselt tuli lauale palju muudatusi ja uuendusi, mis määrasidki lõpuks selgelt ära, millist platvormi tulevases äris vajame.

Kui vajadused ja ootused olid kaardistatud, siis selgus, et tähtsamateks neist olid

  • uue e-poe kiirus
  • hästi läbimõeldud UX/UI ehk kasutajaliidese ja kasutajakogemuse lahendused kliendi mugava ja kiire ostuteekonda toetamiseks
  • premium brändile vastav hea disain
  • automatiseeritud lahendused poe tagatoas lihtsaks ja mugavaks lehe haldamiseks.

Kuidas käis arendaja valik ja mis sai selle juures määravaks?

Arendaja otsimine algas läbi tutvuste ning tutvusime kõigepealt kodulehe arendusfirmade tehtud tööde ehk portfooliotega. Enim silma jäänutele saatsime My Bredeni firmat tutvustavad e-kirjad.

Huvilistega tegime esimesed vestlused, rääkisime meie vajadustest ning seejärel tehti pakkumised erinevatele platvormidele.

Lõpuks välja valitud arenduspartner WebExpert oli usaldust tekitava kogemusega ning kaalukeeleks sai mitme erineva e-poe platvormi kogemus.

Üldsegi vähem oluline polnud muidugi ka kohene avatud ja professionaalne suhtlemine, mis sümpatiseeris ning andis tunde, et WebExperti tiimiliikmed võtavad töö vastu suure entusiasmiga.

Nüüd saamegi rõõmuga kinnitada, et selles osas me ei pidanud pettuma. Peale esmast tööde kaardistamist leppisime kokku projekti maksumuse ja ajakava ning lõimegi käed.

Kui palju tuli veebilehe tegemise käigus muuta oma esialgseid plaane?

Plaanide muutusi võrreldes esialgse analüüsiga muidugi oli, aga pigem sai suur osa veebist ikkagi ehitatud esialgsete mõtete ja plaanide alusel.

Suurem muudatus tuli meil seoses toodetega, kuna soovisime näidata klientidele kõiki värve peatoodetena selle asemel, et peaks ühe toote alt kõiki selle toone otsima. Teine suurem muudatus oli see, et me ei ehitanud enam valmis suurt tagastussüsteemi, kus klient peab täitma eraldi vormi.

Teised muudatused olid väiksemad, aga ka olulised, et nii kliendil kui ka meil süsteemi haldamise poolelt ikka lihtsam oleks.

Kuidas planeerisite uue lehe SEO-d ja millised olid eesmärgid külastajate kodulehele meelitamiseks?

Lammutasime laiali kogu vana veebipoe struktuuri ja viisime läbi ulatusliku märksõnade uuringu, et mitte ainult luua kategooriapuu struktuuri uuesti, vaid anda ka uusi nimesid meie toodetele.

Eesmärk oli sihtida kahe- kuni kolmesõnalisi generic ehk üldisi otsinguid, näiteks “laste sall sügiseks” või “laste suvemütsid” ehk sellised märksõnapaarid, mis ühendavad madalat konkurentsi ja head otsingumahtu.

Kajastasime seda muidugi ka oma kategooriapuu struktuuris ja toodete nimedes, mistõttu määrasime kasutaja esimeseks kategooria tasemeks, millele järgnes tootekategooria ja aastaaeg. Nii saame me katta selliseid tähtsaid otsinguid nagu “laste mütsid”, “laste mütsid kevadeks”, “meeste sallid” ja “meeste sallid talveks”.

Otsisime ka platvormi, mis toetaks mitmekeelsust, kuna plaanime arendada märksõnu inglise, soome, läti, leedu ja teistes keeltes, mis toetaks meie laienemist Euroopa riikidesse.

Otsisime ka nn responsive ehk kasutaja seadme ekraanisuuruse järgi kohanduvat veebiplatvormi, kuna tundsime ära, et 80% meie külastajatest on mobiilseadme kasutajad.

Kuidas paranes uue veebi esindatus otsingutulemustes ja mida tuli veebi sisuga teha selle parandamiseks?

Üleminek uuele platvormile on olnud keeruline ning hetkel on märgata isegi teatud langust otsingutulemuste näitamises.

Oskasime seda siiski ette näha, kuna teadsime, et veebiaadresside ehk URL-ide struktuur muutub uue veebiga järsult ning ümbersuunamiste ehk redirect´ide loomine halvendab alati keskmist positsiooni.

Siiski on klõpsamiste määr kenasti paranenud, seega üldine klõpsamiste arv on sarnane uuele veebile ülemineku eelse perioodiga.

Ootame, et järgmise 2-3 kuu jooksul suureneb klõpsude arv vähemalt 60% võrra võrreldes üleminekueelse ajaga, tänu paremale klõpsamismäärale ning taastatud otsingutulemuste näitamiste arvule.

Kui kaua arendus kestis ja kas läks nii, nagu plaaniti?

Kokku kestis e-poe arendus koos ettevalmistuse ja analüüsiga kuus kuud.

Esialgsest plaanist kestsid arendustööd pea kuu aega kauem. Ajapikendus oli kooskõlas tulenevalt meiepoolsete muudatustega, seega probleemi ei tekkinud.

Meie jaoks oli siiski oluline, et kogu e-pood oleks hästi läbimõeldud ning töö teostatud rahulikult ja kvaliteetselt.

Kuidas on uue veebiga muutunud külastajate arv ja nende rahulolu?

Me ei hinda hetkel otseselt külastajate arvu, vaid klõpsude arvu ja otsingutulemusi.

Külastajate arvu ei saa praegu veel võrrelda eelmise veebipoega, sest My Breden mitte ainult ei vahetanud veebipoodi ja platvormi täielikult välja, vaid me tegime ka üsna suure portfelli ja brändingu muudatuse.

Oleme teadlikult osaliselt hüvasti jätmas seniste püsiklientidega, kelle huviorbiidis olid eelkõige lasterõivad ning oleme hoidmas ja värbamas kliente, kelle ainsaks sooviks on osta veebipoest www.mybreden.com ainult peakatteid ehk siis mütse ja salle.

Mida plaanite järgmisena ette võtta, mis vajaks järgmisena täiustamist?

E-pood ei saa tõesti kunagi valmis, ikka on midagi, mida aina paremaks ja mugavamaks teha. Kindlasti võtame selle juures arvesse ka klientide tagasisidet.

Järgmiste suuremate sammudena tahame kindlasti lisada inglise ja eesti keelele lisaks veel ka teisi keeli, et soovitud sihtriikide kasutajatel oleks lihtsam ja kiirem meie juures oma esimene ost teha.

Samuti tahame ehitada hulgiklientide jaoks eraldi süsteemi, et nad saaksid oma tellimused teha otse meie veebipoest.

Kui vaadata pakutavaid makselahendusi, siis lisaks pangalinkidele, krediitkaardile ja PayPalile on meie suur soov hakata klientidele pakkuma ka Apple Pay´ga maksmise võimalust ning tagasi tuua järelmaksu pakkumine.

SEO seisukohalt on meie peamine prioriteet tootepiltide suuruste vähendamine või nende formaadi muutmine veebisõbralikumaks, kuna suured pildid aeglustavad lehe laadimist ja halvendavad meie SEO rankingut.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudiskiri toob Sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused. Telli siit!