Eduka blogimise aabits: mida teha, et postitus saaks palju tähelepanu?

Foto: Gerd Altmann, Pixabay
Foto: Gerd Altmann, Pixabay

Blogimine on hea võimalus oma ideede jagamiseks, firmadel klientidega ühenduse loomiseks ning oma kodulehel pidevalt värske sisu pakkumiseks. Siiski pole alati lihtne luua head sisu, mis köidab lugejaid ja tekitab ka sotsiaalmeedias elevust. 

Selles postituses leiab hulga nippe, kuidas luua köitvaid blogipostitusi, mis kutsuvad lugema. Et kõik paremini meelde jaoks, leiad lõpust ka blogija aabitsa, mille järgi võiks iga oma järgmist artiklit planeerida.

Vali õige teema

Eduka blogipostituse aluseks on teema, mis kõnetab sihtrühma. Uuri, millised küsimused või probleemid lugejaid enim huvitavad ja paku neile selleteemalist värskendavat sisu.

Ainulaadne vaatenurk või uus lahendus mõnele vanale probleemile, millega lugejad pidevalt kimpus on, võib postituse samuti teiste seast esile tõsta ning panna sotsiaalmeedias jagama.

Kirjuta köitev ja põnev pealkiri

Pealkiri on iga postituse visiitkaart. Erinevalt paberväljaannetest, kus lugeja saab artiklist pilgu üle lasta, et veenduda, kas tasub seda edasi lugema hakata, on ekraanidel enamasti kuvatav vaid pealkiri ja heal juhul ka avapilt. Juba selle ühe sõnareaga pead oma lugeja edasi meelitama, muud võimalust pole.

Kasuta loovaid ja mõjuvaid sõnu, et tekitada huvi ja uudishimu. Hea pealkiri on justkui lubadus, mis veenab lugejat, et postituse lugemine on kulutatavat aega väärt. pealkirjaga ei tohi petta – kui teed seda pidevalt, siis järgmine kord enam lugeja välja käidud katteta sensatsioonide liimile ei lähe.

Loo haarav sissejuhatus

Pealkiri on tähelepanu püüdmiseks, hea sissejuhatus aga sööt, mille lugeja peab alla neelama.

Just sissejuhatusega sead tooni kogu oma postitusele. Kasuta põnevaid jutustusi, alusta oma loo jutustamist kaasahaaravast detailist, kuid ära räägi veel kogu lugu ära. Narratiiv, õhku visatud küsimused või üllatavad faktid haaravad lugejat esimestest lausetest. Selge ja lööv sissejuhatus julgustab lugejaid süvenema.

Kirjuta selgelt ja lühidalt

Keerukas keelekasutus ja pikad laused võivad lugejaid eemale peletada. Püüa edastada oma sõnumit selgelt ja konkreetselt, kasutades lühikesi lõike ja lauseid, mis muudavad teksti lugemise nauditavaks ja kergesti mõistetavaks. Mida rohkem alapealkirju, lõike ja liigendavaid elemente, seda lihtsam on sisu haarata.

Lisa visuaale – pilte, videoid, illustratsioone

Visuaalid mitte ainult ei rikasta postituse sisu, vaid aitavad ka keerukaid ideid lihtsamini edasi anda.

Kvaliteetsed fotod, graafikud ja videod võivad muuta postituse palju köitvamaks ja jagatavamaks.

Edenda oma postitusi

Aktiivne postituste levitamine sotsiaalmeedias, foorumites ja teistes kanalites aitab tõsta blogi sisu nähtavust.

SEO-optimeerimine ja koostöö teiste blogijatega võib samuti suurendada selle ulatust ja mõju. Otsingumootorite jaoks optimeerimine hõlmab märksõnade kasutamist pealkirjades ja sisus, piltide alternatiivtekstide optimeerimist ning sisemiste ja välimiste linkide loomist. Ära unusta kasutada sotsiaalmeediat, et suurendada oma postituste nähtavust ja jagatavust.

Aabits edukaks blogimiseks

Blogimine on kunst, mis vajab hoolikat planeerimist, kirglikku kirjutamist ja nutikat turundamist. Siin on sellele abiks lihtne aabits, mis juhatab läbi blogimise maailma. Kui aabits selge, siis peaks ka blogipostitused saama tuule tiibadesse nii veebiotsingus kui sotsiaalmeedias.

Foto: Gerd AltmannPixabay

A – Autori hääl. Ole julge ja isikupärane. Sinu unikaalsus eristab sind teistest. Hoia oma stiili.

B – Blogi välimus. Hea disain kutsub lugejat seda lehekülge avastama. Veendu, et sinu blogi on visuaalselt ahvatlev ja teistest eristuv. Blogi väljanägemine on võtmetegur paljude uute jälgijate leidmiseks, kui nad on sinu leheküljele sattunud.

C – CTA (üleskutse tegevusele). Iga postitus peaks lõppema üleskutsega, olgu selleks kommentaari jätmise palve, mõne toote ostmine lingilt või jagamisnupp.

D – Diskussioon. Julgusta diskussiooni ja vasta oma lugejate kommentaaridele, et luua kogukonna tunnet ja anda inimestele tagasisidet. Diskussioonis saad ka ise teada, mida teised sinu teemadest arvavad.

E – Eesmärk. Sinu blogil peab olema selge eesmärk: kas tuntuse kasvatamine, müügi edendamine või lugejate harimine. Sea selged eesmärgid, mida soovid oma blogiga saavutada.

F – Fotod ja visuaalid. Kasuta kvaliteetseid pilte, et muuta oma postitused elavamaks. Pildid tõmbavad tähelepanu ja aitavad keerulisemaid teemasid paremini lahti seletada. Avapilt, mis on näha blogipostituste nimekirjas, aitab samuti lugejat seda teksti avama meelitada.

G – Grammatika. Veendu, et su postitused oleksid korrektse keelekasutusega ja vabad trükivigadest. Vead võivad peletada ja jätta kirjutajast asjatundmatu mulje. kasuta keelekorrektoreid, mis on enamasti juba brauseritesse sisse ehitatud.

H – Haarav pealkiri. Just pealkiri on see, mis püüab esmalt lugeja tähelepanu. Veebis on see mõnikord ainus võimalus lugejat edasi meelitada.

I – Inspiratsioon. Leia inspiratsiooni ümbritsevast maailmast ja jaga seda oma lugejatega.

J – Jagamine. Julgusta lugejaid oma postitusi jagama, et suurendada nende ulatust.

K – Kasulikkus. Paku lugejatele väärtust, olgu selleks uus teadmine, õpetus või inspiratsioon.

L – Linkimine. Lisa oma postitustesse sisemisi ja välimisi linke, et suurendada usaldusväärsust ja parandada SEO-d.

M – Märksõnad. Kasuta asjakohaseid märksõnu, et parandada oma postituste leitavust otsingumootorites.

N – Näited. Tugevda oma argumente näidete ja kliendikogemustega.

O – Originaalsus. Veendu, et sinu sisu oleks unikaalne ja eristuv.

P – Publiku tundmine. Mõista, kes on sinu lugejad ja mida nad sinult ootavad.

R – Regulaarsus. Postita regulaarselt, et hoida lugejate huvi.

S – SEO (otsingumootori optimeerimine). Optimeeri oma postitusi, et need jõuaksid võimalikult paljude lugejateni. Kasuta selleks tekstis ja alapealkirjades sulle olulisi sõnu.

T – Tiitrid ja alapealkirjad: Kasuta neid, et struktureerida oma postitusi ja teha need paremini loetavaks.

U – Uuendused. Hoia end kursis viimaste trendidega oma valdkonnas ja postita uudiseid.

V – Vaatenurk. Paku uut vaatenurka või lahendust mõnele püsivale probleemile.

X – X-faktor. Leia see miski, midagi täiesti erilist, mis eristab sinu blogi kõigist teistest.

Kasuta seda aabitsat kui juhendit oma blogi edendamisel. Iga samm tähestikus viib lähemale mõjukale blogile, mis kõnetab ja köidab kõiki lugejaid.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.