Ekspert annab nõu: kuidas suurendada müüki läbi Google’i tekstireklaamide?

Pilt ütleb küll rohkem, kui tuhat sõna, aga Google’i otsingus ja paljudes muudes kohtades on Google’i tekstireklaamid kõige nähtavamad ja mõjusamad. Kuidas seal aga konkurentsis püsida ning kuidas kõige paremini mõjule pääseda, sellest räägib reklaamide ekspert ja turundusspetsialist Heiki Koppelmann agentuurist Dream Marketing, mis on ametlik Google Partner.

Millised on Google’i tekstireklaamide eelised võrreldes teiste reklaamidega?

Kõige suurem eelis on kindlasti see, et kui muudes kanalites on külastajate jaoks reklaam pigem taustamüra, mida inimesed tahavad vältida ja jääb mulje, nagu karjuvad-vilkuvad pildid suruvad neile midagi peale, siis Google’i tekstireklaamid on sisuliselt ainukesed reklaamid, mida külastajad päriselt näha soovivad. 

Põhjus lihtne. Neid reklaame kuvatakse ainult teatud märksõnade peale, mida kasutaja ise Google’i otsingumootorisse kirjutab ja seega on need just neil teemadel, mida kasutaja otsib. Tegemist on kasuliku sisuga, kuhu reklaam viib.

Kuidas valida õiget maandumislehekülge, kuhu tekstireklaami klõpsajad maanduvad?

Maandumisleheküljel on reklaami edus üsna määrav osa, see otsustab tekstireklaami edukuses väga palju. 

Alustama peaks sellest, et kas on üldse olemas mobiilile kohanduv kasutajasõbralik koduleht, mis on samas piisavalt kiire ja kasutajasõbralik. 

Kui selline veeb on olemas, siis kõige parem strateegia on luua igale teenusele või tootekategooriale eraldi vaheleht, kuhu suunata just selle teenuse/tootega seotud märksõnadega seonduv liiklus. 

Heal maandumislehel on info ainult selle konkreetse toote või teenuse kohta, mida reklaamitakse ning külastajal on juba viie sekundiga selge, mida pakutakse, palju see maksab ja kuidas seda osta saab. 

Tihti tehakse tüüpviga, suunates külastajaid näiteks avalehele või lehele, kus on kõik teenused ühel lehel ning see tekitab segadust. 

Millised on põhitegurid, mis mõjutavad Google’i reklaamide näitamist?

Google reklaamide näitamist mõjutavad peamiselt järgmised tegurid:

  • Reklaami ja maandumislehe kvaliteet – mida parem reklaami tekst ja kasutajasõbralikum maandumisleht, seda parem tulemus.
  • Märksõna konkurents – mida suurem on valitud märksõna puhul konkurents, seda rohkem peab vaeva nägema hea tulemuse saamiseks.
  • Rahakoti paksus – mida suurem on eelarve, seda rohkem on võimalik olla pildis erinevate märksõnadega.

Seega mida väiksem on eelarve, seda olulisem on kampaania ning reklaamide kvaliteet ja nende optimeerimine, et saavutada hea tulemus.

Kuidas optimeerida tekstireklaami, et saavutada paremaid tulemusi?

Optimeerimine on sama tähtis, kui kampaania õige ülesehitus. 

Kui tavaliselt kiputakse arvama, et peale kampaania seadistamist ongi kogu töö läbi, siis tegelikult vaeva nägemine alles algab. 

Näide Google’i tekstireklaamidest tuntud tegijatelt. Pilt: ekraanipilt, Google.com

Oluline on kampaania alguses määrata nn KPI-d (key performance indicators) ehk mille järgi edukust hinnata. Need on tegevused, mida soovitakse lehel jälgida (päringu täitmine, toote müük, telefoni või e-posti lingile vajutamine jne). Kui need on seadistatud, siis saab näha, kui paljusid tegevusi toob makstud reklaam, kui palju üks tegevus reklaamiraha maksab ning samas saame kampaania optimeerida mitte lihtsalt hiireklõpsudele, vaid ettevõtte jaoks kasulikule tegevustele, mida külastajad teevad.

Millised on kõige sobivamad märksõnad ja kuidas neid valida?

Õigete märksõnade lisamine on väga tähtis. Kui lisada märksõna, mida keegi eriti ei otsi, siis reklaamid ei tööta, kui aga valida märksõna, mille otsingumaht on liiga suur, siis on tihti tegemist liiga üldise märksõnaga ning sellega pole tihti võimalik kampaaniat kasumlikuks muuta.

Kõige suurem viga, mida märksõnade valimisel tehakse, on teadmatus. Sellega kulutatakse raha märksõnadele, mis kokkuvõttes pole kasumlikud.

Kuidas mõõta ja jälgida tekstireklaamide tõhusust Google Adsis? 

Kõige lihtsam on mõõta, kui on olemas juba mainitud KPI-d ehk tegevused, mida jälgida. Kampaaniate tõhusust saab siis mõõdetavalt analüüsida: kui palju soovitud tulemusi on saavutatud ning kui palju üks soovitud tegevus maksma läks.

Kõige parem viis erinevaid märksõnu testida on vaadata, millised märksõnad toovad rohkem päringuid ja müüki ning mille ROAS (return of ad spend) ehk reklaamikuludest tagasi tulev tulu on kõige kõrgem.

Milline on ideaalne pikkus ühel tekstireklaamil?

Tekstireklaamid koosnevad pealkirjadest ja kirjeldustest. Pealkirjad on kuni 25 tähemärki pikad ja kirjeldused kuni 90 tähemärgised. 

Hea reklaami loomine pole lihtne, sest nõuab nii loovust kui ka kogemust ning halba ei tee ka konkurentide tegevuse uurimine. 

Reklaami loomisel tuleb proovida ennast panna kasutaja kingadesse ja mõelda, milline on see info, mida otsitakse ja mis määrab lõpliku teenusepakkuja või müüja valiku. Seega tuleks reklaamides välja tuua oma konkurentsieelised, mis sind teistest konkurentidest eristavad.

Millised on Google’i reeglid ja piirangud tekstireklaamide kohta?

Piiranguid pole palju, kuid tekstireklaamides ei tohi kasutada brändinimesid ning ei ole lubatud kasutada ka küsimärke. 

Lisaks ei lubata kasutada ka CAPS- ehk suurtähtedes kirja.

Millised on parimad tööriistad, mida kasutada tekstireklaamide loomiseks?

Kõige levinumad tööriistad on tasuta:

  • Google Keyword planner – sellega saab teha märksõnade analüüsi ning leida õigeid märksõnu, mida kampaanias kasutada.
  • Google Analytics 4 – vajalik tööriist, mille vana versioon lakkab töötamast sellel suvel ning kõik peaks endale ära seadistama uue versiooni ehk Google Analytics 4. See annab infot, mida külastajad veebilehel teevad ning saadab ka signaale erinevatest tegevustest Google Adsi keskkonda, mis omakorda näitab, millised tegevused tulid just tänu reklaamile.
  • Google Tag Manager – keskkond, mis aitab seadistada erinevate tegevuste jälgimist, et saaks teha parimaid turundusalaseid otsuseid ja optimeerida reklaamikampaaniaid.
  • Google Ads – see on konto, kus seadistatakse kogu Google´i reklaamikampaania ning see suhtleb jooksvalt teiste kontodega, jagades vajalikke andmeid tegevuste kohta, mida kodulehel tehakse.

Dreammarketing on ametlik Google Partner, millega kaasneb eelisjärjekorras Google´i tugi ning lisaks on võimalus partneristaatuse kaudu pakkuda uutele klientidele alustamiseks tasuta reklaamikrediiti.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudiskiri toob Sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused. Telli siit!