Facebooki reklaamid – kas mahavisatud raha või avastamata jäänud kullaauk?

Facebooki kasutab eestis üle 700 tuhande inimese- see on ju täiesti suur turg! Päevane nutiseadmetes veedetud aeg ületab ilmselt enamikul soovitusliku piiri. Seega oleks ainuõige samm suunata ka oma äri Facebooki lavalaudadele, seal ju publikut on, soovitab agentuuri Must Uba tegevjuht Rannar Remmelgas. Kuidas aga seda teha?

Suurematel ettevõtetel on see lihtsam – neid juba teatakse ja usaldatakse, neil on ka oma suur kliendibaas ja püsikliendid. 

Just väikeettevõtjad on need, kelle puhul liigub põhiline liiklus kodulehele läbi Facebooki. See on hea koht, kust alustada ja piisavalt aktiivse toimetamisega kiirelt publikut kasvatada. Protsessi veelgi kiiremaks arenguks oleks arukas kaaluda ka tasuliste reklaamide kasutusele võtmist Facebookis.

Miks ikkagi peaks sotsiaalmeedias reklaamimisele mõtlema?

Kui ikka veel kõhkled, siis siin on kuus põhjust, miks peaksid sotsiaalmeedia reklaamidele mõtlema:

  1. Facebookil on eelpool mainitult suur ja aktiivne jälgijaskond ka Eestis
  2. Reklaame saab täpselt sihtida vastavalt kas soo, vanuse, asukoha või huvide järgi. See võimaldab näidata reklaame neile, kes sinu tootest potentsiaalselt huvitatud võivad olla.
  3. Reklaami eesmärgiks saab panna selle, mis on sinu soovitud kliendikäitumine. Olgu see siis päring kodulehel, ost e-poes või mõni muu äriline eesmärk.
  4. Reklaami tulemusi on võimalik väga täpselt mõõta ja analüüsida.
  5. Bränditeadlikkus, tundus ja jälgijaskond tänu facebookis nähtaval olemisele suureneb.
  6. Publikut saab kasvatada ka üsna väikese eelarvega, mis sobib väikeettevõtetele.

Facebooki reklaam oli ikkagi raha raiskamine?

Kui ootasid Facebooki kampaania tulemusena kiirelt suurenenud tellimuste arvu ja magamata öid nende täitmisel, aga see jäi tulemata, siis mis läks valesti? 

Lausa 62% ettevõtjatest on tunnistanud, et peavad kampaaniaid ootustele mittevastavateks. Huvitav, mis võiks selle põhjuseks olla? Mis on valesti läinud ja mida oleks saanud paremini? 

Paslik oleks negatiivse kogemuse puhul teha kiire analüüs, et mõista, mida järgmine kord saaks vältida või vastupidi, mida just veel rohkem teha.

Aitab see, kui esitada endale mõned küsimused ja kirjalikult vastata. Võta nüüd paber ja pliiats ja kirjuta järgmised küsimused üles. Vasta neile.

Kas…

  • reklaami eesmärk jäi ebaselgeks?
  • sihtrühma tundmaõppimine jäi pigem puudulikuks?
  • tekstid polnud huviäratavad ja tegevusele kutsuvad?
  • reklaami kuvati edasi ka neile, kes olid juba ostu sooritanud?
  • tulemusi mõõdeti ja analüüsiti?
  • taasturundamine sai tehtud?
  • sa kõige alguses üleüldse plaani koostasid?

Mis tulemuseks tuli?

Sisu otsustab kõik

Enne reklaamidega alustamist vaata üle ka oma lehed, kuhu kliente hakkad suunama – nii Facebook kui veeb või mõlemad. Vaata, et need oleks sisukad, huvi ning usaldust äratavad ja kogu vajaminev info oleks olemas. Vastasel juhul on raha kulutatud reklaamile, mis suunab kliendid küll soovitud tegevusele, näiteks kodulehele päringut sooritama, kuid koduleht ise oma olemusega nullib antud protsessi ideaalse lõppemise võimalused täiesti.

Raketiteadusega siiski tegemist pole, pigem detailiderohke protsessiga, kus tuleb kohati ehk keskmisest rohkem näpuga järge ajada ja head sisu luua.

Alustada tuleb maast madalast ning ühes sellega ka vundament üle vaadata. Keegi pole veel siiani maja ehitust katusest alustanud.

Artikkel ilmus algselt veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.