Instagrammer Vahur Singa Äristarteri saates: äris on kõik personaalne ja põhineb usaldusel. 1. osa

Vahur Singa tegi oma esimese veebi 14-aastaselt. Tal on olnud oma fotostuudio, ta on koos sõbraga müünud suitsukala, teinud 3D arhitektuurimudeleid ja loonud turundusagentuuri. Nimekirja saab veel pikalt jätkata. Lõpuks ehitas ta endale kolme kuuga 20 tuhande jälgijaga Instagrami konto. Tundub, et kõik, mille ta ette võtab, õnnestub. Või kas ikka õnnestub? Mis on selle kõige taga?

Sellest Vahur Singa Äristarteri saate kahes osas räägibki. Teda küsitleb Katrin Hindrikus-Karu United Dream Studiost.

“Ma hindan kõige rohkem vabadust,” alustab Singa sellest, miks ta nii palju asju on teinud. “Olen ka palju ebaõnnestunud,” lisab ta kohe. “Aga kõik on olnud väga väärtuslikud kogemused. Olen pidanud palju näoli mullas olema.”

Siiski on ta alati jätkanud ettevõtlusega, aga juba teistes vormides, palgatööle pole enam läinud. Kahekümnendates eluaastates on siiski ka palka tulnud vastu võtta. Ja pangaarvelt on mõnikord isegi nullid vastu vaadanud ja menüüsse on sattunud vaid keedetud makaronid, nii et iseki ketšupit pole peale panna.

Tahe midagi saavutada on olnud aga nii suur, sest siis saab elada just sellist elu, nagu ise tahad.

Raha ei teegi õnnelikuks – vabadus teeb

Vahur Singa arvates raha ise ei muuda kedagi õnnelikuks. Kui aga võtta ära see stressiallikas, millega sa pead endale eluks vajalikku raha tekitama, siis oled kindlasti palju õnnelikum: “Meil on vaja raha, et maksta enda elamise ja toidu eest, laste trennide eest jne, siis alles saab tegeleda asjadega, mis teevad õnnelikuks.”

Need olukorrad, kui oled nullis või miinuses, on olnud väga keerulised ja sealt väljatulemiseks soovitab Vahur Singa teha pisikesi samme. Samm-sammult tuleb sellest välja rabeleda: “isegi kaalu langetada ei saa ju kiiresti üleöö. Tuleb muuta elustiili ja uuesti pihta hakata,” selgitab ta. “Motivatsioon kaob kergesti.”

Kui päeva lõpus mõelda, et astusin sel päeval isegi vaid pisikese sammu, aga see on edasi eesmärgi suunas, siis isegi see on oluline.

Mis eesmärk madalkohtadest välja tõmbab?

“Olen soovinud saavutada finantsvabaduse ja murda selle mustri, mis seda takistab,” räägib Singa. “Tahan teha asju, mis mulle meeldivad ja saada selle eest raha. See ongi parim kombinatsioon.”

Seda soovitab ta teistelegi.

“See, et ma iga päev ei korda, kui raske on, ei tähenda, et mul poleks üldse väljakutseid,” lisab ta julgustavalt. “Keskenduda ei tohi negatiivsetele asjadele.”

Palgatöölt on Singa sõnul veel keerulisem välja tulla, Aeg on siis piiratud, oma vabast ajast peab arendama oma äri, aga see on tehtav, usub ta, isegi kui on vaid tund aega selle kõige kõrvalt päevas vaba.

Vahur Singa unistus oli ehitada suur turundusagentuur. See õnnestuski, aga nüüd on käsil juba uus väljakutse – Instagram. Miks nii?

“Olen varem teinud palju asju ka raha pärast, aga see ei teinud mind õnnelikuks,” räägib ta. “Mulle meeldib nüüd hoopis inimesi aidata finantsvabaduseni jõudmisel ja kuidas Instagrami abil endale fänne leida.”

“Vahur, sa muutsid mu elu!”

Kui keegi nii ütleb, siis on see Vahur Singa sõnul palju väärtuslikum, kui kümme tuhat eurot, millest rohkem teenib ta Instagramis nüüd juba iga kuu.

Varem aitas ta muidugi ka inimesi, tehes näiteks kodulehti, aga nüüd on see tegevus kuidagi südamelähedasem, aidates neid, kes tahavad oma üüre või laenusid ära maksta ja hiljem enam selle pärast mitte muretseda. See pakub palju rohkem rahuldust.

2000ndate alguse ärid, sealhulgas alguses mainitud suitsukala müümine oli puhtalt raha pärast, tunnistab Singa. See raha aga kaob sama kiiresti, kui tuleb, kui kirge pole.

Instagramis suhtles Vahur hommikul sõbraga ja selgus, et mitte keegi ei jõua tegelikult ilma probleemideta lihtsalt tippu. “Meil tuleb raske hetk ja nii kerge on öelda, et ei, see pole minu jaoks,” räägib ta loobumistest.

Kui saad ühel hetkel siiski aru, et ei taha sama asja edasi teha, siis ei pea alla andma, aga sellest õppima ja saab edasi minna uue asjaga veel täpsemalt teades, mida sa tahad, soovitab ta siiski vahest ka kannapööre teha.

Kliente jagub kõigile

“Avastasin Instagrami puhul, et see on praegu väga kiiresti tõusev platvorm ja mul pole Eestis üldse konkurentsi sel alal,” räägib Vahur Singa, kuidas ta leidis uue hea niši. Ta ajab seal oma asja ja on tema ise. Ühes tänavas on ühele heale restoranile alati ruumi, kui teed midagi uut, põhjendab ta, miks peaks kliente jaguma alati kõigile.

“Avastasin, et probleem on olemas – ettevõtetel on kliente vaja Instagrami kaudu leida ning ma avastasin, et see on päris hea asi, mida õpetada,” räägib Singa sellest, mida ta praegu teeb.

Kliente jagub tema sõnul tõesti kõigile ka siis, kui maailmas on konkurente. Vahur Singa teeb oma Instagrami postitusi inglise keeles, kuid see pole probleemiks, kui teha head asja. Ta tunneb oma konkurente laias maailmas päris hästi. “Inimesed on kohal minu sõnumi, minu sisu pärast ja see eristabki meid teistest.”

Aga miks just Instagram?

“Instagramis on miljard aktiivset kasutajat,” põhjendab Singa. Ta ei tea kedagi (peale vanavanemate), kes ei käiks vähemalt korra päevas Instagramis. DM-id (otsesõnumid), kommentaarid, Live´id ehk otseülekanded, karusellid ehk pildigaleriid, Reelsid ehk lühivideod, pikemad videod, pildid – igasuguseid võimalusi on seal inimestega ühendust saada, selgitab Singa. “Äritehingud põhinevad alati usaldusel, Instagram on selleks väga hea koht, kus usaldust luua, väga personaalne kanal.”

“Olge personaalsed,” soovitabki Vahur Singa kokkuvõtteks. See tähendab usaldust ja see ongi äris põhiline.

(Vaata teist osa siit)

Artikkel ilmus algselt veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.