Kes käib kus? Hea ja lihtne analüütika ütleb kodulehe külastaja kohta just seda, mida e-äris vaja

Kui sinu kodulehte on korraga hakanud külastama enneolematult palju rahvast või vastupidi – kõik on kuhugi kadunud, siis mis on selle põhjuseks? Kui korralikku veebilehe analüütikat ei kasuta, võibki jääda pimeduses kobama. Õnneks on aga analüütikavahendid lihtsad ja arusaadavad ning annavad igale veebiomanikule eluliselt vajaliku info.

Veebilehe analüütika pakub selgeid aruandeid ja analüüse selle kohta, kuidas veebisaidi külastajad lehekülgedel käituvad: kes nad on vanuse, soo, asukoha järgi, kuidas nad saidile jõudsid, milline on veebi kõige populaarsem sisu ja milline on turundusega tehtud konversioonide summa. Seda loetelu saab jätkata. Kogu vajaliku analüütikast saadud info põhjal võib kavandada täiesti teadlikke äristrateegiaid ja muidugi ka niimoodi oma ettevõtet kiiremini kasvatada.

Õpi oma külastajaid põhjalikult tundma!

Üks tähtsamaid asju, mida analüütika annab, on õppetunnid oma kodulehe külastajate kohta. See aitab neid paremini tundma õppida ja ette kujutada, mis võiks kasutajatele kõige vajalikum ja meeldivam olla.

Iga äriotsus peab olema õige ja mitte kahjustama olemasolevaid kliente, vaid pigem ikka parandaks nende kasutajakogemust. Samas tuleb juurde meelitada ka rohkem uusi kasutajaid. Mõlemal juhul peab oma külastajaid hästi tundma.

Analüütika annab lisaks sotsiaalsele profiilile teada ka kasutatava tehnoloogia kohta: milliseid seadmeid, operatsioonisüsteeme ja brausereid nad kasutavad. Seda teades saab kodulehte testida just nende tehnoloogiatega ja teha vajalikke muudatusi.

Tõsta esile kõige külastatavamad leheküljed

Analüütika aitab esile tõsta kõige külastatavamad leheküljed, mis on kasutajatele kõige olulisemad. Sinna on mõistlik lisada ka nupud, mis kutsuvad tegutsema (nn Call to Action), sest just seal saavad need kõige enam tähelepanu.

Populaarseimatele maandumislehekülgedele aga saad lisada kõige olulisemad pakkumised ja info toodete kohta, mida pead kõige olulisemateks.

Otsimootoritele optimeerimiseks annab analüütika hindamatut lisainfot

Kui vajad kodulehe optimeerimist, siis suure töö saab tänu analüütikale ära teha juba enne, kui spetsialiste hakkad tülitama. Kui tead, mis vanuses või kust pärit inimesed kõige rohkem sinu kodulehte külastavad, saad teha sihitud reklaamikampaaniaid ning samas ka optimeerida oma kodulehe SEO-d (Search Engine Optimisation), et see otsingutes paremini ja eespool välja tuleks. Jällegi topeltvõit – inimesed leiavad sinu kodulehte paremini üles ja külastatavus suurened, mis omakorda paneb otsimootoreid tõstma just sinu saiti nimekirjas ettepoole.

Leia analüütika abil omale sõpru

Hea analüütika aitab ka häid sõpru leida – selliseid, kes tihti sinu lehekülge viitavad ja aitavad sellele liiklust tuua.

Kui muidu ehk neist ei teagi midagi, siis statistika neist linkidest, kust on saabutud ja kust lingitakse, tuleb analüütikaga ilusti välja. Seda võimalust ei maksa jätta kasutamata – võta nende sõbralike saitidega ühendust ja sellest võib sündida vastastiku kasu toov koostöö.

Mõned näitajad, millele võiks eriti rõhku panna

Mitte iga number pole analüütikas ühtviisi oluline. Mõned näitajad on tähtsamad. Lõpuks oleneb see muidugi kodulehe ja külastajate spetsiifikast, aga silma võiks peal hoida järgmistel numbritel.

Bounce Rate – otsetõlkes naljakana tunduv “põrketase” tähendab, kui palju on selliseid külastajaid, kes korraks põrkavad sinu lehelt läbi ja kuhugi saidil edasi ei lähe. Seega nad tulid, vaatasid korraks, midagi huvitavat ei leidnud ja läksid mujale.

Mida suurem on see number protsentides, seda vähem peatutakse lehel põhjalikumalt. See võib vihjata, et külastajate jaoks pole olulist infot.

Aitavad kaks lahendust: tuleb suunata oma kodulehele rohkem neid, keda see info huvitab või lisada veebi rohkem huvitavat ja vajalikku sisu, kui seda veel piisavalt pole.

Engagement ehk kaasavus, põnevuse tekitamine on jällegi väga oluline, kuna just see toob inimesed veebi ja paneb paljusid hiljem ka veebile linke jagama. Kui külastamine toob kaasa mingi tegevuse, on sinu leht külastaja jaoks piisavalt oluline, et ta viitsib midagi tegema hakata – linkida, sotsiaalmeedias jagada, laikida, kommenteerida jne. See on olulisem, kui lihtsalt suur jälgijate arv sotsiaalmeedias.

Conversion Rate – konversioonimäär näitab, kui palju mõni tegevus on toonus sinu ärile tagasi puhast kasu. See näitab digiturunduse edukust.

Kuigi kodulehel võib käia väga suur hulk külastajaid, on vaid üksikud need, kes jõuavad ostmiseni. Mida rohkem neid on, seda parem konversioon. Seda enam toob iga turundusse investeeritud euro end tagasi, konverteerib turunduskulud sissetulekuks.

Exit Page ehk väljumisleht on see lehekülg, kust külastaja kodulehelt minekut teeb ehk lahkub muudele jahimaadele. Uuri kõiki neid lehti lähemalt ja tee kindlaks, miks inimesed just sealtkaudu minekut teevad, ja mujale edasi ei lähe. Kui tegemist on e-poega, võib niimoodi selguda mõni kasutajaliidese viga, millest kliendid aru ei saa või mis on liiga keeruline, mis sunnib neid näiteks oma ostukorvi maha jätma.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutus.ee blogis.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.