Kevadtalgud meiliturunduses: tee oma meililist ja turundussõnumid puhtaks!

Kevad on parim aeg selleks, et oma meiliturunduse tegevusi põhjalikult uuendada, soovitab Smaily turunduse teejuht ja partner Tanel Rand ning jagab mõned vajalikud nipid selle alustamiseks.

Uuel hooajal muutuvad inimesed taas aktiivsemaks ning see on suurepärane võimalus näha, kes tegelikult sinu meililistis olla tahab ja keda sealt eemaldada, et sinu e-kirjad ikka märki tabaksid.

Samuti peab edukaks suhtluseks tellijatega vaatama üle omaloodud sisu ja disaini. Toon siin mõned kevadised näpunäited, kuidas oma meiliturundusele hooajaline uuenduskuur teha.

1. Vaata üle oma meililist 

Meililisti ülevaatamisel on tähtis tagada, et sul on puhas ja ajakohane tellijate nimekiri.

See tähendab passiivsete või mittekaasatud tellijate eemaldamist, kelle olemasolu sinu listis võib olulisi meiliturunduse näitajaid alla tõmmata. Passiivsed tellijad on need, kes pole su e-kirju mõnda aega avanud või neil klõpsanud, samal ajal kui mittekaasatud tellijad on kunagi küll meililistiga liitunud, aga pole kunagi e-kirjadega suhelnud. 

Kuigi inimeste meililistist eemaldamine võib alguses tunduda üsna vastumeelse tegevusena, siis on tähtis märkida, et suur meililist ei tähenda tingimata selle efektiivsust.

Tegelikult võib suur hulk passiivseid või mittekaasatud tellijaid sinu e-kirjade kohaletoimetamise määra ja saatja mainet hoopis kahjustada.

Kõiki mitteaktiivseid tellijaid ei pea aga kohe nimekirjast eemaldama. Kaalu taaskaasamise kampaania läbiviimist, et anda endast passiivsetele tellijatele märku. Tuleta neile meelde, miks ta võis soovida sinu meililistiga liituda, või paku talle erinevaid motivaatoreid tegutsemiseks (näiteks mõne väärtusliku tasuta materjali või allahindluse näol). Kui aga sinu jõupingutused konkreetse tellija puhul ei tööta, pead tõenäoliselt selle kontakti oma meililistist eemaldama.

2. Segmenteeri oma meililisti

Meililisti segmenteerimine tähendab oma tellijate teatud kriteeriumide alusel väiksemateks gruppideks jaotamist. See võib hõlmata nende huvisid, demograafilisi andmeid või aktiivsust. Nii saad saata rohkem sihitud ja asjakohaseid kampaaniaid, mis tõenäoliselt kaasavad publikut rohkem ning pakuvad neile rohkem väärtust.

Näiteks võid luua eraldi meililisti rühmi, põhinedes sellel, millise sisuga su tellijad on minevikus kõige enam suhelnud.

Kui sul on riidepood, võid jagada oma listi osadeks põhinedes sellele, millist tüüpi riideid su tellijad on varem ostnud või mille vastu e-poes huvi tundnud.

Kui nad on ostnud ainult naisteriideid, võid luua neile eraldi segmendi ja saata e-kirju uute naisteriiete saabumistest. Samal viisil võib eraldi segmente luua näiteks spordiriiete huvilistest, kallimate brändide ostjatest või nendest, kes tunnevad huvi lasteriiete vastu. 

Ka asukohale või muudele demograafilistele andmetele põhinedes on võimalik oma listi segmenteerida.

Näiteks kui sul on kohalik äri, võid luua segmendi ainult oma piirkonna tellijatele ja saata neile e-kirju tulevastest sündmustest või allahindlustest kohalikes poodides.

Oluliseks märksõnaks on siinkohal hüperpersonaliseerimine. Meililisti segmenteerimine võimaldab sul saata rohkem personaliseeritud e-kirju, mis on kohandatud su tellijate unikaalsetele huvidele ja vajadustele. See viib suhtlusmäärade kasvuni ja lõpuks võib kõrgendada ka konversioonide arvu. 

Foto: Freepik

3. Uuenda oma e-kirja malle

Oma e-kirja mallide uuendamine aitab sul hoida e-kirjad värskelt mõjuvate ja kaasahaaravatena. See võib hõlmata üleüldise kujunduse või teatud paigutuse värskendamist, samuti hooajaliste elementide lisamist, mis peegeldavad aastaaegu. 

Kaalu uute värvide, fontide ja piltidega katsetamist, et muuta oma e-kirjad silmapaistvamaks. Samuti võid lisada uusi jaotisi. Näiteks võid lisada sellise osa, mis tutvustab sinu viimast blogipostitust, kõige uuemaid tooteid või jagab hoopiski mõnda head igakuist mõttetera tellijatega. 

Hooajaliste elementide lisamine muudab sinu meilid asjakohasemaks. Niiviisi tunneb lugeja, et kulgeb koos brändiga ajast aega. Näiteks võivad ajakohaselt ja rõõmustavalt mõjuda pildid rohelusest ja kevadistest lilledest või suvisest rannalõõgastusest. 

Meilimallide värskendamisel on oluline tagada, et need oleksid endiselt mobiilisõbralikud ja hõlpsasti loetavad igas seadmes. See tähendab kujunduse kasutamist, mis kohandub erinevate ekraanisuurustega. Samuti hoia oma e-kirjade sisu kokkuvõtlikuna, et seal saaks hõlpsasti orienteeruda. 

Muidugi pea meeles ka seda, et sa ei teeks äkilisi disainimuudatusi liiga sageli. Kõige olulisem on tagada tasakaal värske sisu, kuid samas äratuntava brändikeele vahel.

4. Anna oma e-kirjadele ülevaatlik hinnang

E-kirjade sisu hindamine võiks olla oluline osa sinu meiliturunduse kevadisest suurpuhastusest. Varasemaid meilikampaaniaid üle vaadates saad kindlaks teha, mis töötas hästi ja mis mitte ning saad seda teavet kasutada selleks, et paremini luua oma tellijatele köitvamat sisu. 

Sisu toimivuse hindamiseks alusta oma e-kirjade avamismäärade ja klikkimismäärade vaatamisest. See aitab tuvastada, millised e-kirjad töötasid kõige paremini ja millised võiksid vajada veidi täiustamist. Samuti vaata üle, millist tüüpi sisuga suheldi kõige rohkem või kas sinu reklaampakkumised või hoopis uudiskirjad vajaksid erilist tähelepanu kevadise uuenduskuuri mõistes.

Kui oled selgeks teinud, millised e-kirjad töötavad tavaliselt kõige paremini, siis mõtle, kuidas saaksid seda edu ka teiste e-kirjade puhul korrata. See võib hõlmata sarnaste pealkirjade kasutamist või kaasahaaravama sisu lisamist, mis resoneerib publikuga. 

Uue e-kirja sisu loomisel on oluline oma tellijaid silmas pidada ja veidike end “nende kingades sammuma panna”. Mõtiskle sellele, mis sinu tellijat huvitab või motiveerib, mida ta vajab ning milliseid probleeme ta võiks soovida lahendada. See aitab sul luua asjakohasemat ja väärtuslikumat sisu, mis tõenäoliselt kõnetab su tellijaid rohkem. 

Üldiselt on oma e-kirjade sisu hindamine oluline samm sinu meiliturunduse parandamisel. Tuvastades, mis töötab hästi ja mis mitte, saad luua tõhusama ja kaasahaaravama sisu, mis toob sinu äri jaoks tulemusi, eriti kui proovid oma kliendilojaalsust kasvatada läbi hea brändisõnumi edastamise.

5. Testi oma turundusmeile

E-kirjade testimine on hädavajalik, et tagada meiliturunduse pingutustele edu. Enne e-kirjade saatmist on oluline neid testida erinevates meiliklientide lõikes ja seadmetes, veendumaks, et neid on lihtne lugeda ja need näevad igal ekraanil suurepärased välja.

E-kirjade testimisel veendu, et kontrolliksid kõiki vormindusprobleeme, katkiseid linke või pilte, mis ei pruugi korrektselt kuvada.

Ära unusta meeskonnatööd meiliturunduses – testimisel võib sind aidata väike kolleegide rühm, andes sinu loodud meilile hinnangu läbi oma pilgu. See aitab avastada kõik probleemid või vead enne, kui need jõuavad kogu publikuni.

Oma e-kirjade testimine aitab ka vältida võimalikke piinlikke vigu ning tagab, et su saadetised mõjuvad professionaalselt ja tõhusalt. Pühendades aega oma e-kirjade põhjalikuks testimiseks tagad, et meiliturunduskampaaniad on edukad ja toovad sinu äri jaoks tulemusi, mida päriselt vajad. 

Kokkuvõtteks: kevadpuhastus on oluline

Kokkuvõtteks võib öelda, et meiliturunduse kevadpuhastus on oluline meililisti korras hoidmiseks ning sinu meilide tõhususe ja kaasahaaravuse tagamiseks. Nimekirja puhastamine ja segmenteerimine, pisike uuenduskuur e-kirjade disaini ja sisu osas ning hoolikas meilide testimine võivad teha imesid sinu meiliturunduse näitajatega. Neid näpunäiteid järgides annad oma turundusele uue ja väge täis hoo, et muuta see uus ja ilus hooaeg edukaks. Ilusat kevadet ja edukat meiliturundamist! 

Artikkel ilmus algselt Veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.