Kliendi lugu: “Alustasin hobina, nüüd aitan meeskondi!”

Mida teha, kui koosolekud ei vii kuhugi ja arutelud on täis hüplikku segadust? Reimo Rehkli TeamLabist alustas oma teekonda lihtsalt hobi korras, kuid nüüd aitab ta teistel meeskondadel koosolekuid ja töötubasid juhtida nii, et need on tulemuslikud ja selge sihiga kõigi osalejate jaoks.

Veel kaks aastat tagasi ei olnud tal oma ettevõtte loomisel kuigi kindlat plaani, kuidas edasi minna. Kuid siis leidis ta õige fookuse, mis aitas tal ettevõtte üles ehitada ja kliendid leida.

Reimo Rehkli jagab oma kogemusi, kuidas tema ettevõte on kasvanud ja mis kasu on tal olnud oma kodulehest.

Millal ja kuidas TeamLab alguse sai?

Ettevõte sai registreeritud kaks aastat tagasi. Esialgu tundus, et seda on vaja selleks, et saaksin arveid esitada, ning ega suuremat plaani nagu kohe polnudki. Nägingi seda üsna hobiettevõtlusena.

Praegu aga näen, et saan aidata meeskondi, et nende koosolekud oleksid tulemuslikumad ega tekitaks frustratsiooni. Samuti saan anda nõu, kuidas juhtida erinevaid arutelusid.

Milline oli algne äriidee ja kas praeguseks on see muutunud?

Kõigepealt ladusin välja enda kõikvõimalikud oskused, mis võiksid teistele kasulikud olla, sest kliendid soovisid abi väga erinevatel teemadel. Näiteks palus üks neist, et aitaksin tal luua väikese lihtsa kodulehe. Teisel oli vaja kodulehe hooldamise teenust, kolmas tahtis saada turundusnõu. Soove oli seega seinast seina.

Ühel hetkel nägin, et see mind lõpuni ei vea ja et kui ma tahan päriselt ettevõtja olla, siis pean leidma kindla sihi. Hakkasin otsima ühisosa selles, mida on vaja ja mida ma ise päriselt teha tahan.

Mingi aeg küsiti minult palju Canva (veebis asuv kujundus- ja disainikeskkond) koolitusi ja hakati kutsuma naljatledes Canva guruks.

See oli üks näitaja, mille põhjal tajusin, et jah, ma oskan ja Canva meeldib, aga ma ei taha piirduda vaid sellega. Teen ka praegu meelsasti Canva koolitusi, aga see pole kindlasti minu siht. Selleks on pigem erinevaid nutilahendused, näiteks peale Canva ka Miro, Notion jne.

Mis mind aga hakkas paeluma ja võluma, oli see, kuidas meeskonnad ühiselt töötavad. Töötubade ja koosolekute maailm oli põnev ja erinevate inimestega rääkides sain aru, et siin on minu võimalus.

Olen ju ise ka osalenud paljudel koosolekutel, kus ma pole aru saanud, miks ma seal olen ja mida minult oodatakse, või kutsunud koosolekule inimesi ja jätnud neile edasi andmata oma ootused.

Nüüd keskendungi töötubadele, kus õpetan, kuidas juhtida koosolekuid ja arutelusid hästi.

Millal alustasite oma kodulehega ja miks oli see vajalik?

Tegin oma kodulehe kohe. Ilmselt see on mingi minu eripära – mulle meeldib kohe käed külge lüüa ja siis pusima hakata, näha reaalset tulemust ja siis jälle lammutama hakata.

See kodulehe ehitamine on olnud päris pikk protsess, aga see aitas mul enda ettevõtte suunad kindlaks määrata.

Kuidas on koduleht aidanud kaasa klientide kui partnerite leidmisel?

Näen kodulehte kui visiitkaarti ja teadmiste varamut. Sinna on võimalik koondada just endale sobilikus formaadis sisu ja info, mida sotsiaalmeedia või muude kanalite kaudu ei saa. Praegu on suurem osa kliente jõudnud minuni kodulehe kaudu või on see aidanud neil teha otsuse.

Siis on üks osa neid, kes on sotsiaalmeedia kaudu tulnud. Sotsiaalmeedia kaudu saab inimesi küll püüda, aga seal head sisu jagades põrkud ühel hetkel ikkagi vajadusega suunata inimene edasi oma kodulehele. Seepärast jagan sotsiaalmeedias ka kodulehe linke.

Millised suuremaid probleeme on tulnud veebi arendamisel lahendada?

Kuna olen kodulehe ise kokku klopsinud, siis eks ikka on mingeid pinevaid hetki olnud. Õnneks on olnud kogu aeg minuga Veebimajutus.ee meeskond.

Kuidas olete rahul Veebimajutus.ee teenusega ja mis võiks seal olla teistmoodi?

Minu jaoks on Veebimajutus.ee meeskond tippklass omaette.

Olen pidanud suhtlema erinevate platvormide kasutajatoega ja nendega võrreldes Veebimajutus.ee kasutajatugi lihtsalt särab selles valdkonnas. Nende väga soe, abivalmis, asjalik ja sõbralik suhtlemine teeb koostöö meeldivaks.

Lahendusi pakutakse kiiresti ja ka küsimusi osatakse esitada nii, et ma saan aru, mida nad küsivad. Mulle meeldib nende uudishimu, sest vahel ma uurin üht asja (sest ma ei oska teisiti küsida), aga nemad tahavad aru saada, mis on päriselt probleem. Nad oskavad olla seega kaks sammu ees ja anda mulle õige suuna kätte.

Veebimajutus.ee kogukonnasuund on ka tore: keskkond pakub partnerprogrammi kanaleid, üritusi ja võimalusi alustavale ettevõtjale. Veebimajutus.ee ei ole lihtsalt veebimajutuse pakkuja, vaid nad annavad sõbrakäe terveks ettevõtlusteekonnaks. Olen kindlasti Veebimajutus.ee suur fänn!

Milliseid lahendusi oma veebikülastajate jälgimiseks kasutate?

Kasutan Google Analyticsit ja hiljuti lisasin ka Microsoft Clarity. Analüütikas jälgin praegu peamiselt kasutajate hulka ja lehel viibimise aega. Samuti vaatan, mis otsisõnadega on minuni jõutud.

MS Clarity kaudu jälgin, kas kasutajatel on teekonnal mingeid takistusi tekkinud. Näiteks ükskord avastasin, et maksesüsteem ei tööta, koolitust osta ei saa ja kliendid kaovad ära. Õnneks sain kiiresti jaole!

Milline on olnud ettevõtte seni suurim edulugu?

Minu jaoks on iga koostöö kliendiga edulugu, kui näen, et ta saab abi, mis teda päriselt edasi aitab.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.