Maailm muutub: jagamisäris jagatakse autosid, öömaja, miks mitte ka riideid? Kaks aastat tagasi alguse saanud Eesti idufirma Rentalieri garderoob on suurem, kui enamikul eestlastel, mis aitabki hoida igaühe koduse kleidivaliku mõistlikkuse piires, sest pidulikul juhul saab tippdisaineri loodud kehakatte ju rentida, mitte osta kappi tolmuma. Rentalier.eu asutajad Josefine Vaher-Vahter ja Inger Kitt räägivad, kuidas disainerrõivaste laenutus võiks aidata inimestel stiilsed olla ilma garderoobi täis ostmata ning kuidas aitasid koduleht ja e-pood nende ärile kaasa.
Mis oleks, kui saaks kanda eksklusiivseid disainerrõivaid ilma, et peaksid neid omale päriselt ostma? Rentalier, Eesti disainerrõivaste laenutusteenus, teebki selle võimalikuks. Vanalinna showroomis ehk hiiglaslikus “garderoobis” ongi kõik rõivad ootamas, neid saab proovida ning samas pakutakse ka asjalikku nõu, mida selga panna.
Alustades ideest, mis sündis elust enesest, on firma asutaja Josefine Vaher-Vahter ja Inger Kitt loonud ainulaadse platvormi, mis toob kõrgmoe igapäevaselt kättesaadavaks kõigile naistele. See pole ainult uus viis riiete tarbimiseks, vaid liikumine massitarbimisest teadlikuma ja keskkonnasõbralikuma valiku poole.
Millal ja kuidas ettevõte alguse sai ning millega täpsemalt tegeleb?
Rentalieri idee sai alguse päris elu probleemist. Josefine avas aastate jooksul loendamatu arv kordi oma kapiuksed sõbrannadele, kellel oli kiiremas korras vaja kleiti mõneks oluliseks sündmuseks. Siit tekkis idee luua disainerkleitide laenutus, kust oleks igal ajal võimalik laenutada rõivaese, mis paneb Sind tundma enesekindla ja kaunina.
“See tähendab, et kõrgmood võiks saada kättesaadavaks kõigile,” selgitab ettevõtte kaasasutaja Inger, “ringmajanduse ettevõte süstib niiviisi ka rohelist mõtteviisi.”
“Naised kasutavad 20-30 protsenti oma garderoobist,” lisab Josefine, “see võiks olla aga hoopis keskkonnasõbralikum, kui erilistel puhkudel oleks võimalus hoopis laenutada.”
Milline oli algne äriidee ja kas praeguseks on midagi muutunud?
Esialgne äriidee jäi asutajate sõnul enam-vähem samaks, kuid lisandunud on mõned teenused. Näiteks saavad naised nüüd ka oma riideid välja laenutamiseks tuua. See on nagu kleitide “Bolt” ehk kleidijagamisteenus, kus igaüks võib oma eksklusiivse riideeseme panna raha teenima, kuna enamuse ajast seisab see ju niisama kasutult kapis.
“Kui naised meid toetavad, siis see idee võib lendu minna,” loodab Josefine, kuna nad on selle uue teenusega just alustanud ja ootavad rohkem kaasatulijaid.
Oma kliente tahavad Rentalieri asutajad harida just selles suunas, et ostmise asemel on mitmes mõttes kasulikum laenutada ja haritud klient saab kindlasti jagamismajanduse kasust aru. Jagamine pole siinkandis enam tabuteema, see aitab massitarbimisest lahti saada.
Lisaks plaanivad disainrõivaste laenutajad laieneda oma äriga ka Eestist väljaspoole. Pilk on pidama jäänud Balti ja Skandinaavia turgudel. Samuti tahetakse tuua siia uusi värskeid brände.
Miks on kallis disainerkleit parem, kui kuskilt odavast e-poest saadud riideese? “Disainerrõivad tekitavad naiste seas elevust ja neid kandes tekib eriline tunne,” selgitab Inger, “disainerrõivaste lõiked ja kangad on loodud naist komplimenteerima ning kvaliteet on kordades parem, kui kiirmoe toodetel.”
Viimasel ajal pole enam rendiaegades tipphetki ja vaikseid hooaegu, viimasel suvel on olnud lausa pidevalt nii-öelda kõrghooaeg: koolilõpetamiste aeg saab läbi ning juba algavadki pulmahooajad ning praegu väga populaarsed nn Black Tie üritused, kuhu on vaja väga pidulikku pikka maani kleiti. Seda pole mõtet endale mõneks korraks osta, palju kasulikum on rentida.
Kohapeal saab riietumiseks asjalikku abi
Mida selga panna? See on tavaline küsimus, millele kodus on raske vastust leida. Siis maksabki tulla Rentalieri vanalinna Showroomi, kus lisaks proovimisele saab ka stiilisoovitusi.
Nii tavaline inimene kui ka näiteks kogenud artist vajavad nõuandeid. “Küsime otse, millisele üritusele on minek,” selgitavad Rentalieri asutajad, “siis teame öelda, milline on selle etikett, koos mõtleme välja ja leiame parima lahenduse.”
Milline on olnud ettevõtte seni suurim edulugu?
“Me näeme, kuidas see teenus naisi väestab, võib-olla seegi näitab teenuse vajalikkust, kui kiiresti Rentalier sai populaarseks,” räägib Inger. Turg võttis asutajate sõnul uue teenuse väga kiirelt vastu, seega sellist asja on Eesti naistel vaja.
“Oleme muutnud ka mõtteviisi tarbimise osas,” ütleb Josefine, “on tõesti hea meel, et riided ei jää enam paljudel kappi lihtsalt seisma järgmist sündmust ootama.”
Milline on parim õppetund ebaõnnestumisest, mida võiks ka teistega jagada?
“Kui me alustasime,” meenutab Inger, “otsisime kleite oma maitse järgi. Valisime ikka selle põhjal, mis endale meeldib, kuid mida aeg edasi, seda rohkem saime aru, et et peame valima, mida teised ise tahaks. Tegime näiteks Instagramis küsitluse, uurides, mida jälgijad sooviks, panime neile viis kleiti välja ja saime väga head otsest tagasisidet.”
Millal sai alguse veebileht ja miks oli selle tegemine vajalik?
Kui showroom avati, siis üsna kohe alustas ettevõte ka kodulehega, sest tundus, et seda on kiirelt vaja.
Kliendil on Rentalieri asutajate sõnul nendega kolm kokkupuudet: showroomi külastus, kleidi väljastus ja kolmandana tagastamine. Enne kodulehte oli kõik läbisegi: Instagrami teated, Google´i kalender, oma vihikud, isiklikud Facebooki kontod, telefonikõned. Infokanaleid oli tohutult.
Koduleht aga tõmbas kõik ühte kohta: leppisid kokku külastuse, tegid kleitidest valiku, saatsid küsimused, kalendrist nägid kohe ära, kas kleit on vajalikul ajal vaba. Ingeri sõnul on see teinud kommunikatsioonitulva palju väiksemaks ning kogu töö ja asjaajamise kergemaks.
“Oleme Josefine´iga nüüd samas infoväljas, kõik on kodulehele koondatud,” ütleb Inger.
Kodulehe arendajaks oli Allan Aug, kelle kohta ütlevad asutajad, et ta oli toetav ja mõistev. Koostöö sujus hästi, arendajal oli ka ühe sarnase veebipoe tegemise varasem kogemus. Ta sai hästi aru, mida vaja.
Veebilehe aadressiks valiti rentalier.eu, kuna on plaanis laieneda ka väljaspoole Eestit ja domeen .eu tundus selleks kõige paremini sobivat.
Kuidas külastajad ettevõtte üles leiavad?
Põhilisteks kanaliteks, mille kaudu kliendid tulevad, on Instagram, Youtube ja Facebook.
Külastajate statistika jälgimiseks kasutatakse Google´i WordPressi ametlikku pluginat Site Kit. Otsingumootori turundust pole ettevõte veel teinud, katsetatud on aga Instagrami reklaame. SEO ehk sisu otsimootori jaoks optimeerimise vajadus pole end veel valjult tunda andnud, sest kõik toimib praegu niigi hästi, et vajalike märksõnadega tullakse otsingutulemustes välja juba esimesel lehel.
Kodulehe arendamine käib muidugi edasi, veel lihvitakse ka kasutajaliidest kliendisõbralikumaks ning kui tekib korduvaid küsimusi (näiteks showroomi lahtioleku aegade kohta), siis on selge, et praegusel kujul seda nii hästi ei märgata ning vajaliku info peab kuidagi silmatorkavamalt esitama.
Kuidas töötab Veebimajutuse teenus ja mis võiks seal olla teistmoodi?
Veebimajutuse iseteenindust kasutatakse Rentalieris pidevalt, sellega ollakse väga rahul just sellepärast, et väga kiiresti saab abi. Eriti meeldib Ingerile Live Chati variant, millega saab juba viie minutiga teada, mida mõne probleemi puhul teha.
Samuti meeldib, et on loodud tore kommuun alustavatest ettevõtetest. Rentalieri asutajate ettepanek on teha nendele kliendiüritusi, kus saaks teistega otse suhelda.
Millised on plaanid veebis (ja e-äris) tulevikus?
Rentalieri asutajatel on terve rida mõtteid ja ideid, mille kallal veel vaja vaeva näha. Kindlasti pole Josefine´i ja Ingeri sõnul koduleht valmis, see on alles algus.
“Meie koostöö ja tiim on ülioluline, sest see inimene, kellega sa firmat teed, peab olema õige. Me täiendame üksteist,” ütleb Inger. Josefine tegeleb rohkem brändi, turunduse ja kliendisuhtlusega, Ingerile meeldib tegeleda asjade korras hoidmise ja tehnilisemate küsimustega nagu kodulehega nokitsemine, finantsanalüüs, süsteemide loomine ning asjade korralikult tabelisse panemine.
Nüüd on aeg ka tiimi suurendada, arvavad Rentalieri asutajad, uutele inimestele on koht olemas.